ahleks Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Hei Jeg har JBL Studio L890 http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=7,22,71&id=1344 Og Harman/Kardon HK 970 http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=1,43,79&id=1217 En dag her så sluttet bare forsterkeren å virke, det var fortsatt strøm på den, men jeg fikk ikke en eneste lyd ut av høytalerene. Etter en liten stund la jeg merke til at den var blitt veldig varm, så jeg skrudde den av og lot den få en pause (Jeg spillte ganske høyt og anlegge hadde da til sammen spillt i 52timer no'stop). Bare etter 10min så fungerte den, men vil dette si at jeg burde vurdere å kjøpe meg en effektforsterker? Hvis det er tilfelle så ville jeg sotte pris på om noen kunne ambefale en eller flere (under 10'000) Takker for svar Endret 4. juni 2007 av aleksander.H Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Den er kraftig den forsterkeren du har i dag, så den ble nok bare "sliten" etter 52timers spilling. Det er ikke uvanlig at forsterkere slutter å spille hvis de blir for varme. Min feks slår også av lyden og fungerer ikke før den er under 65grader tror jeg. Er grense på 75 grader. Så det var bra du kjøpte en ordentlig forsterker som har denne funksjonen. Du kan jo vurdere en effektforsterker, men helt ærlig tror jeg ikke det er nødvendig. Lenke til kommentar
ahleks Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Men hvis jeg hadde kjøpt en effektforsterker så ville den ha hjulpet slike at dette ikke skjer? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Nja,muligens. Men som GnoMiz sa er egentlig ikke behovet stort i ditt tilfelle. Du har en forsterker som skal holde god kontroll på høyttalerne. Tror nok at den fikk litt pusteproblemer etter at du hadde brukt den så lenge. Lenke til kommentar
ahleks Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Kan probleme være at CD-spilleren stå oppå ? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det kan det absolutt! Om det er noe i veien for viften vil jo ikke forsterkeren få kjølingen den trenger og en naturlig konsekvens vil jo bli at den blir varm. Morsomt at du ikke tenkte på det som en årsak før Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Du burde være glad! Nå slipper du jo å kjøpe effektforsterker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Er det slik at forsterkere bare "kutter ut" når de kommer over en viss temperatur? Gjelder dette min H/K AVR130? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Er det slik at forsterkere bare "kutter ut" når de kommer over en viss temperatur? Gjelder dette min H/K AVR130? 8791697[/snapback] De skal slå seg av når de føler at de overanstrenges ja. Når dette skjer er jo helt individuelt fra forsterker til forsterker,hvilke høyttalere som benyttes og hvor lenge det er i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå