danjohan Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 http://www.shop-tm-chiptuning.de/cms_se/fr...nt.php?idcat=54 Billig Svensk chip side Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Har du lest på siden der? Aldri i min villeste fantasi om jeg hadde sendt denne boksen ett sted! Det er jo selve hjernen i bilen! jeg vil ikke være langt unna når noen fikler med denne. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 Hvordan ville en Audi 100, 93mod. 2.3liters vært i forhold da? Den har jo 140hk +/- orginal å gå ut ifra (bensinbil) Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Med chip? Er vanligvis ikke mye å hente ut av en sugemotor med chip. Lenke til kommentar
Jenschr Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 http://www.tuningspesialisten.no/ Det er en fin side. De spesialiserer seg på VW og Audi. Men chipper også andre biler. Dessuten er det viktig at man får noen som kan jobben sin når det kommer til å chippe biler. De på linken over justerer div. trykk slik at bilen går optimalt på den nye effekten. Koster bitte litt mer. Men absolutt verdt det. Har selv en A6 1,8t. Org 150HK og 220nm. Men en chip (da fra BSR) så har den 220HK og 350-360nm. Og det til en fin pris av 8000 svenske kroner. Og de kronene er det absolutt verdt. En annen side er også http://www.bsrab.se/ Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Med turbo får du ut vesentlig mer med enn chip enn på en sugebil. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Med turbo får du ut vesentlig mer med enn chip enn på en sugebil. 8803197[/snapback] Men så koster et turbo-kit 40k også (= 10k mer enn det han ga for bilen tør jeg tippe. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Sa det siden Jenschr brukte turbobil som eksempel. Ville bare gjøre det klart at det er en forskjell der. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Sa det siden Jenschr brukte turbobil som eksempel. Ville bare gjøre det klart at det er en forskjell der. 8809586[/snapback] Ja det er det helt klart (= Lenke til kommentar
Jenschr Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Sa det siden Jenschr brukte turbobil som eksempel. Ville bare gjøre det klart at det er en forskjell der. 8809586[/snapback] Fullstendig klar over forskjellen. Posten min viste til sider som tilbyr chip. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Uansett... Å trimme en sugemotor for ett anseelig beløp er nok en dårlig butikk. Jeg hadde en Golf 2002 mod. 1.6 bensin med 115HK. Jeg byttet til dobbel eksos hele veien og satte inn ett filter. Kunne overhodet ikke kjenne noe som helt forskjell. Eneste forskjelle var at bilen bråket mer... og sef. så litt bedre ut rent fysisk. Skal man trimme bil bør man som de fleste kanskje vet ha en turbomotor av typen diesel eller bensin. Da får man relativ stor effektøkning for en grei sum penger. Men husk at også bremser/understell må oppgraderes når man trimmer en bil vesentlig mer enn orginalt. Trimmer man enn 1.6 bensin til 300HK. ved hjelp av å sette inn turbo og annet krimskrams, vil bremser og understell være kraftig underdimmensjonert! I mitt tillfelle så chippet jeg en bil som orginalt hadde 170HK. til 220HK. Bilen er også senket med stivere understell. Bremsene er orginale, men de tåler nok den relativt beskjedne effektøkningen. Jeg har jo ikke akkurat tenkt til å kjøre på bane med den. Litt å tenke på før man setter i gang og trimmer en liten motor. Kjøper man seg ett bedre utgangspunkt vil det bli mye lettere. Men som sagt, det koster. Lenke til kommentar
Alpine R12 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Bremsestørelsen bestemes etter maks fart og vekt, ikke effekt. Følte bare for å si det Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Joa.. men øker ikke maksfarten ved høyere vekt da mon tro...? Da snakker jeg om relativt store endringer ala som jeg skrev 115HK til feks. 300HK... Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Teoretisk toppfart økes ikke, med mindre man flytter/fjerner turtallssperra eller forandrer utvekslinger. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Teoretisk toppfart økes ikke, med mindre man flytter/fjerner turtallssperra eller forandrer utvekslinger. 8812908[/snapback] Så da skulle det vel være fritt frem for gud og hvermann da.. til å trimme 100HK'eren sin så mye man orker uten at bremser og annet blir oppgradert...? Lukter litt ost her... Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Du kommer jo fortere opp i toppfarten og må vel kunne stoppe fortere også. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Teoretisk toppfart økes ikke, med mindre man flytter/fjerner turtallssperra eller forandrer utvekslinger. 8812908[/snapback] Nei, de fleste typiske norske biler er under motoriserte at dem ikke klarer å komme nær turtallsspærra på 5/6 gir.. Da du kommer 180+ blir luftmotstanden ganske heftig. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Syns denne posten har tatt av litt jeg Fra et spørsmål om enkel trimming til en 300hk banebil med brembo ventilerte skivebremser til 40k(eksempel) Hvis folk kunne holdt seg til topic hadde det sikkert hjulpet trådstarter mer enn om dere sitter å diskuterer dere imellom. Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Nei, de fleste typiske norske biler er under motoriserte at dem ikke klarer å komme nær turtallsspærra på 5/6 gir.. Da du kommer 180+ blir luftmotstanden ganske heftig. 8813336[/snapback] Derfor jeg skrev teoretisk. Og at luftmotstanden er mer enn høy nok i 180-200 vet jeg godt, da bilen min har takluke man kan stikke arma ut av. Større bremser gjør jo ikke at man stopper raskere. Hvis de originale bremsene klarer å låse hjulene dine så har du maks bremseeffekt. Da bremser det ikke bedre med cross-drilled-brembo-ferodo-ebc-diamondblack-slissa-carbon-skiver og ekstreme bremseklosser. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Nei, de fleste typiske norske biler er under motoriserte at dem ikke klarer å komme nær turtallsspærra på 5/6 gir.. Da du kommer 180+ blir luftmotstanden ganske heftig. 8813336[/snapback] Derfor jeg skrev teoretisk. Og at luftmotstanden er mer enn høy nok i 180-200 vet jeg godt, da bilen min har takluke man kan stikke arma ut av. Større bremser gjør jo ikke at man stopper raskere. Hvis de originale bremsene klarer å låse hjulene dine så har du maks bremseeffekt. Da bremser det ikke bedre med cross-drilled-brembo-ferodo-ebc-diamondblack-slissa-carbon-skiver og ekstreme bremseklosser. 8813730[/snapback] hehe da har man for dårlige dekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå