_tHokA_ Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Hva kan man gjøre med en bil for å øke antall hk uten å bruke flere tusen på bilen. Har f.eks sett på sportsfilter, 5-10% mer hk. Hva med eksos anlegg, kun bakre del. Hva hjelper det mot? bedre lyd bare? eller mer effekt? Og hva mer kan man gjøre med en 94" VW Passat som er helt stock. (Har vel 115hk som stock) Endret 4. juni 2007 av _tHokA_ Lenke til kommentar
kong3n Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hva kan man gjøre med en bil for å øke antall hk uten å bruke flere tusen på bilen. Har f.eks sett på sportsfilter, 5-10% mer hk. Hva med eksos anlegg, kun bakre del. Hva hjelper det mot? bedre lyd bare? eller mer effekt? Og hva mer kan man gjøre med en 94" VW Passat som er helt stock. (Har vel 115hk som stock) 8784006[/snapback] Vis du bytter kun bakre del så kan det gi litt lyd, ikke så mye mere. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Har f.eks sett på sportsfilter, 5-10% mer hk. Litt skeptisk til den der du.. Merker du noen forskjell da eller? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det er nok ikke mulig å få ut noen merkbare hk ekstra uten at det koster penger (merkelig ) Så du må nok ut med noen kroner ja... eller rett å slett drite i det til den bilen Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Har f.eks sett på sportsfilter, 5-10% mer hk. Litt skeptisk til den der du.. Merker du noen forskjell da eller? 8784771[/snapback] Jeg har ikke byttet enda. På den videoen så har jeg lik del der luft filteret er, men hvorfor tok han ut hele "greia" og satte på et rundt et der? Har sett litt på andre filter hvor man bare bytter ut orginal filteret http://www.bsbildeler.no/butikk/visbilde.a...ath=&b=Pan1.jpg Vi garanterer deg økt effekt, men hvor mye effekt du nøyaktig får ut av et filter varierer fra bil til bil... på enkelte biler får man kun et par % mens i enkelte tilfeller har vi sett over 15% effektøkning.! Normalt er ca 5-10%. Vil det bli bedre, eller er det best å dra ut hele greia som de gjorde? (min bil tekniske bakgrunn er minimal, så beklager språket ) Endret 5. juni 2007 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Dette tror jeg du bare kan glemme... så lenge du ikke har en turbo, så er det vanskelig å få merkbar økt effekt på denne motoren. Du kan sef. chippe den... da får du vel rundt 10HK. tenker jeg. Slenger du på et slikt filter etterpå, så kan det vel KANSKJE henne at du kjenner litt forskjell... men hvis du vil betale rundt 7.000 kr. for en slik chip så værsågod. Kjøp deg heller en Passat 1.9TDI... eller evt. 1.8T. Da kan du kjapt få 40-50HK. i bilen. Men hadde du hatt en slik motor så hadde du kanskje ikke trengt chip i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det er mulig å få chipper langt under 7000kr. Har ikke link akkurat nå, men det er i hvert fall et firma i Danmark som selger chipper til de fleste biler for kun et par tusen kroner. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det er mulig å få chipper langt under 7000kr. Har ikke link akkurat nå, men det er i hvert fall et firma i Danmark som selger chipper til de fleste biler for kun et par tusen kroner. 8787359[/snapback] Da er det ikke chip man snakker om, men en såkalt powerboks. Det eneste en slik powerbox gjør er og pøse på med mer diesel/bensin. Dette har overhodet ingenting med chip og gjøre. Men det stemmer at man får en viss økt effekt da også.. men har hørt en del tillfeller hvor motorer har havarert grunnet disse. Dette er ikke bare noe jeg sier... dette har jeg hørt fra sikre kilder. Blandt annet TS Racing i Fredrikstad. (der jeg chippet min bil) Uansett, så vil ikke en slik boks gjøre noe nytte på den motoren som trådstarter har. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hva med å endre på tenningen slik at bilen kan kjøre på 98 oktan? Jeg har ikke peiling, men jeg regner med at skujern er det eneste en trenger. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvorfor skal han kjøre på 98? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Man får ingen merkbar effekt av å kjøre på 98 oktan. Uansett hva som sies kan du umulig få nok hester i bilen din slik at det merkes. Vertfall ikke før du gjør noe drastisk med motoren. Men det koster! Da ville jeg som sagt heller kjøpt meg en passat med TDI eller Turbo bensin motor. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvorfor skal han kjøre på 98? 8787538[/snapback] Hvorfor fyller folk 101 oktan fra sverige? Jeg har lest at flere gjør det for å få mer futt ut av bilen. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Kan vel hende man får en hest eller to en god sommerdag, men det er ikke merkbart. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Sant det, men hvis en tar alle disse triksene (høyere oktan, annen potte, og sportsfilter) så kan det kanskje gi litt forskjell. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Sant det, men hvis en tar alle disse triksene (høyere oktan, annen potte, og sportsfilter) så kan det kanskje gi litt forskjell. 8788109[/snapback] Ja... men da begynner det og koste mye penger. Vertfall hvis man også satser på chip. Da vil det garantert koste mer enn det smaker. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Sant det, men hvis en tar alle disse triksene (høyere oktan, annen potte, og sportsfilter) så kan det kanskje gi litt forskjell. 8788109[/snapback] Ja... men da begynner det og koste mye penger. Vertfall hvis man også satser på chip. Da vil det garantert koste mer enn det smaker. 8788123[/snapback] Å gud..... Filter (500kr) potte (1500kr, 2900 for catback) Han har allerede nevnt dette som billige ting han har sett på. Jeg merka forskjell på min bil ved å skifte eksos (catback) hadde 113 hk orginalt. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvis man mener dette er billig for noen få hester ekstra så gir jeg meg sef. Men sleng på en chip da... kanskje den som kommer til å gjøre den største forskjellen av det som er nevnt her. Ca. 7.000 kr. til. Da vil man kanskje kjenne en liten økning... men da er man også oppe i 10-15.000 kr. Det blir dyyyre hester spør du meg. Da ville jeg heller lagt disse pengene i en pasat med en TDI eller bensinturbomotor. Er vel kanskje det man må ut med ekstra for en slik bil... eller..? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Sant det, men hvis en tar alle disse triksene (høyere oktan, annen potte, og sportsfilter) så kan det kanskje gi litt forskjell. 8788109[/snapback] Ja... men da begynner det og koste mye penger. Vertfall hvis man også satser på chip. Da vil det garantert koste mer enn det smaker. 8788123[/snapback] Å gud..... Filter (500kr) potte (1500kr, 2900 for catback) Han har allerede nevnt dette som billige ting han har sett på. Jeg merka forskjell på min bil ved å skifte eksos (catback) hadde 113 hk orginalt. 8788239[/snapback] Lol, ja... det er mange som mener de merker forskjell når lyden på bilen blir "grommere", men jeg tviler på at en effektmåling vil vise noen særlig forskjell Skal du merke noe som helst, så må du bytte HELE eksosen, få på grenrør, filter, og gjerne en ny kam.... da bør du merke litt... snakker da ny eksos uten kat seff... Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Bensin kan gi forskjell på noen biler. http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?ln...d=143&pageid=-1 shell V-power 99 er bedre enn shell Shell Optimax også så kan jo prøves. har man konebil som man ser i testen har det ikke en dritt å si men har men et lit mer skikkelig bil har bensinen en del å si på ytelsen, 14 hk mer på impreza bare med å fylle en annen bensin er ikke dårlig. bensinen på de forksjellige plassene kan også ha noe å si, går fint ann å fylle 95 på min bil på alle bensin stasjoner utenom JET, fyller jeg 95 der begynner bilen min å lugge og går merkbart dårligere Endret 5. juni 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 høyere oktan har ingenting for seg, med mindre man finner fram verktøy og stiller tenninga eller har bil med motorstyring som kan forandre tenningstidspunkt basert på en eller annen form for bankesensor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå