aj2007 Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg håpet PC skulle komme på fredag og det gjorde den (måtte hente den på hentelageret til Schenker riktignok - hvis ikke måtte jeg vente til mandag 15/10). Må si at m1330 så langt står til forventningene. Kassa virker solid, ingen pipelyder så langt, skjermlyset er fantastisk og Vista har vært en behagelig bekjentskap så langt. Blir sikkert enda bedre etter en clean instal for å få vekk alle Dell greiene. Jeg bestilte min PC den 1/10, sendt fra Dell 8/10 og hentet 12/10. Det blir 12 dager. Estimert leveringstid var 5-6 uker. Jeg har fått maskin med LED skjerm, N-kort, og uten fingeravtrykksleser. Lenke til kommentar
DagJohnson Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke for pipelyden i Ubuntu men i Windows Vista? En annen ting jeg sliter med, lyden i Vista på M1330 er helt jævlig køddete. Unnskyld språket. Men ingenting funker bra, har lagt inn riktige drivere. Hører ingenting fra speakers men bare fra headset, en annen ting er lyden er SYK høy på så lavt som 5-10 på volume. På 30 i volume så ødelegger du nesten ørene. Det rare er også hvis jeg ikke hadde prøvd Ubuntu der ALT funker, ALT. Så ville jeg tro det var noe jævlig ødelagt med min bærbar M1330. (Forresten forsvant pipelyden i Vista hos meg nå så fort jeg tok ut strøm kabelen.) OBS! Den kom tilbake uansett, glem det. Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Har Schenker vedlikehold hver dag? The service is closed for maintenance Husker jeg drev å spora en skjerm fra Dell i fjor, fikk akkurat den samme meldingen da også (til enhver tid). Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Ser den er satt opp med 2x512MB, 2x1024MB og 2x2048MB minne. Noen som vet om det er mulig å få 1x1024? Lenke til kommentar
Solav Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Har Schenker vedlikehold hver dag? Husker jeg drev å spora en skjerm fra Dell i fjor, fikk akkurat den samme meldingen da også (til enhver tid). ja, virka sånn da jeg drev og spora sjøl. Hver dag fra 24~6 eller no var ikke sidene tilgjengelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke for pipelyden i Ubuntu men i Windows Vista? Fordi Vista er mer krevende enn ubuntu og dermed må vifta gå fortere? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Noen som vet om det er mulig å få 1x1024? Hvis du ringer inn bestillingen bør ikke det være noe problem. Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Noen som vet om det er mulig å få 1x1024? Er det ikke slik at PC-produsentene alltid fyller opp plassene, med den forklaringen at "det gjør systemet mer stabilt" ? Med andre ord tror jeg ikke de vil gjennomføre et slikt oppsett. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke for pipelyden i Ubuntu men i Windows Vista? Fordi Vista er mer krevende enn ubuntu og dermed må vifta gå fortere? Pipelyden kommer ikke fra vifta, men fra selve prosessoren. lyden skyldes visstnok en feil som oppstår når prosessoren skal gå inn eller ut av strømsparingsmodus, og er ett slags driver/kompatibilitetsproblem, så det er ikke rart at den oppfører seg ulikt i ulike operativsystemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Da er det jo bare å vente til en ny driver kommer og fikser problemet. Hjelper det å slå av all form for strømsparing? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 det vet jeg ikke, men det er jo fort gjort for de som har maskinen å prøve... noen har tidligere hatt suksess med å slå av strømsparing for Bluetooth-adapteren (for maskiner som har det) forstå det den som kan. Det skal visstnok fikses/være fikset i en kommende BIOS-oppdatering. Lenke til kommentar
jezper Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Har den PCMCIA port? Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Har den PCMCIA port? Den har nok kun ExpressCard/34 og /54. Lenke til kommentar
LazyBone Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke for pipelyden i Ubuntu men i Windows Vista? En annen ting jeg sliter med, lyden i Vista på M1330 er helt jævlig køddete. Unnskyld språket. Men ingenting funker bra, har lagt inn riktige drivere. Hører ingenting fra speakers men bare fra headset, en annen ting er lyden er SYK høy på så lavt som 5-10 på volume. På 30 i volume så ødelegger du nesten ørene. Det rare er også hvis jeg ikke hadde prøvd Ubuntu der ALT funker, ALT. Så ville jeg tro det var noe jævlig ødelagt med min bærbar M1330. (Forresten forsvant pipelyden i Vista hos meg nå så fort jeg tok ut strøm kabelen.) OBS! Den kom tilbake uansett, glem det. Jeg har xps m1710, og hadde lenge samme pipelyden. Jeg aner ikke om dere har funnet en annen løsning på problemet, men jeg løste det i bios ved å endre fra "compatible" til "high speed" under "integretad usb hub" jeg fant instillingen under; "onboard devices" Pipelyden som mange tidligere har ment var en følge av speed stepping ble altså løst på denne måten håper det hjelper lykke til Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Fant ikke den innstillingen i bios på 1330 Lenke til kommentar
kristofferc Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 (endret) Jeg håpet PC skulle komme på fredag og det gjorde den (måtte hente den på hentelageret til Schenker riktignok - hvis ikke måtte jeg vente til mandag 15/10). Må si at m1330 så langt står til forventningene. Kassa virker solid, ingen pipelyder så langt, skjermlyset er fantastisk og Vista har vært en behagelig bekjentskap så langt. Blir sikkert enda bedre etter en clean instal for å få vekk alle Dell greiene. Jeg bestilte min PC den 1/10, sendt fra Dell 8/10 og hentet 12/10. Det blir 12 dager. Estimert leveringstid var 5-6 uker. Jeg har fått maskin med LED skjerm, N-kort, og uten fingeravtrykksleser. morsomt at jeg bestillte samme dag som deg, og samme dag ble min sendt fra dell. men har ikke fått den ennå. på den pakkesporings-siden; stod det når den hadde kommet til alnabru? - no stress nå. har ankommet schenker i fredrikstad. dumme sporingen fungerer ikke Endret 15. oktober 2007 av kristofferc Lenke til kommentar
Keis Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Dell stinker! Etter mye mas fikk jeg klarsignal fra XPS supporten sist uke at maskinen skulle returneres og kjøpet heves. Men XPS folkene greier *BEEP* ikke å ta kontakt for å forklare meg hvordan i all verden vi organiserer returen.. Jeg er lut lei Dell. Btw: Call of Duty 4 demoen går glatt på m1330... Lenke til kommentar
LoKe2k Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 PC-en kom til schenker sandefjord sist onsdag. De klarte å ringe i dag og høre om når de skulle levere den. Fantastisk, siden jeg for to måneder siden bad Dell sende den til Tronheim, ikke Sandefjord. Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Har fått tilbud om hjemme PC på jobben nå. Og til min overraskelse var Dell XPS M1330 et av valgene. Har sett litt på specsene nå og ser ut som det er den til 11990,- som vi blir tilbudt. Har dessverre nettopp kjøpt meg ny stasjonær nå, men tilbudet om 180kr pr mnd for denne PC-en er nesten litt for godt til å takke nei til.. And here comes the twist... Må bestemme meg innen kl 12.00 idag Aaargh..Valgets kvaler.. Lenke til kommentar
mrfitness Skrevet 15. oktober 2007 Del Skrevet 15. oktober 2007 Har fått tilbud om hjemme PC på jobben nå. Og til min overraskelse var Dell XPS M1330 et av valgene. Har sett litt på specsene nå og ser ut som det er den til 11990,- som vi blir tilbudt. Har dessverre nettopp kjøpt meg ny stasjonær nå, men tilbudet om 180kr pr mnd for denne PC-en er nesten litt for godt til å takke nei til.. And here comes the twist... Må bestemme meg innen kl 12.00 idag Aaargh..Valgets kvaler.. ikke vanskelig når valget er ja prisen blir rundt 6 tusen for deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg