Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

NB! Jeg orket ikke lese igjennom hele denne tråden så om jeg repeterer noen andre her så beklager jeg på forhånd! Forøvrig tar jeg utgangspunkt i den lyden fra youtube-videoen da det er en perfect match til min (u)lyd.

 

Angående pipelydhelvete. Jeg sitter på en D820 med samme "problemet". Drev å maste på Dell i hele fjor høst for å få det fikset. Yess, jeg hadde og en tekniker i stuen som skrudde på maskinen osv, han tok den til og med med seg til verkstedet. Uten at noe ble bedre. Så at dette er et nytt problem for Dell er bare pisspreik.

 

Uansett, det jeg fant ut etter(ettersom Dell teknisk support er like dyktige på teknisk support som mora mi) er at pipelyden skyldes en strømsparingsfunksjon på prossoren som visstnok operer på 4 steg. I normal tilstand vil den ligge å hoppe mellom C3 og C4 og det er da lyden oppstår. En eneste grunnen til at jeg tør påstå dette er at jeg omsider fant et program som fikk vekk lyden. Takk Gud for RightMark CPU Clock Utility, jeg tipper sidemannen på lesesalen og takker for det. Å kjøre programmet med de nødvendige konfigurasjonene er ikke helt uproblematisk, selvsagt.

 

Nå ser jeg at Dell sier de skal lansere en fix på problemet så jeg drøyer og ser om det kommer noe hjelp fra den kanten først(er selv interessert i en slik).

 

Ellers: søk på programmet og bruk forumet der, det skal være beskrevet punktvis hvordan man blir kvitt ulyden. Gjorde ihvertfall det når jeg rota rundt der sist høst.

 

Uansett alle: Vær så snill alle med problemet, ring og mas på Dell, det er det som funker!

 

Noterer meg og at installasjon av Ubuntu fikser problemet, kanskje er det på tide å ta steget.

 

Edit: Ser nå at folk vet om det, står forklart her hvordan det fikses:

 

http://www.dellcommunity.com/supportforums...;thread.id=9973

Endret av thu041
Lenke til kommentar
Biometric Fingerprint Reader [legg til 387.50 kr eller 20,-/måned1]

Dette valget kan forsinke ordren opptil 15 dgr

for ett par dager siden så sto det 35 dager! (det står fortsatt på svenske sidene)

ellers så ser jeg at 32gb flash koster 1500kr ekstra i Sverige ( på latitude) så bør vel komme hit snart også!

 

 

må står det ingen forsinkelse igjen :hmm: :hmm: mye fram og tilbake her gitt

 

 

nå er det også 500kr redusering på den dyreste modellen og office home/student gratis

 

 

hmmm kjedelig å sitte å vente på en pc som blir billigere før man får den

Endret av mrfitness
Lenke til kommentar
må står det ingen forsinkelse igjen :hmm: :hmm: mye fram og tilbake her gitt

nå er det også 500kr redusering på den dyreste modellen og office home/student gratis

hmmm kjedelig å sitte å vente på en pc som blir billigere før man får den

 

 

Jeg fikk senest i dag bekreftet fra selger at det var 12-15 dagers forsinkelse på både n-kort og fingeravtrykksleser. Jeg har derfor bestilt uten. Lurer på hvor lang tid det vil ta før jeg går lei av å oppdatere ordrestatussiden hvert 10. minutt...

 

 

-foudre

Lenke til kommentar
Jeg fikk senest i dag bekreftet fra selger at det var 12-15 dagers forsinkelse på både n-kort og fingeravtrykksleser. Jeg har derfor bestilt uten. Lurer på hvor lang tid det vil ta før jeg går lei av å oppdatere ordrestatussiden hvert 10. minutt...

-foudre

 

Min gikk igjennom alle 5 stegene på dellsiden på en og samme dag, så ser ingen grunn til at du skal måtte vente lenger :)

Lenke til kommentar
ikke led skjermen nei, fingeravtrykk og n-kortet gir ekstra leveringstid.

 

Når dere skriver "n-kortet" menes det da WiFi N standard? Ellers ville jeg ha ventet på fingeravtrykkleser. Har det selv på IBM'en og det er temmelig genialt. Slår man av funksjonen som sier at passord kan ta over, har man en fullstendig biometrisk beskyttelse av maskinen.

 

Det skal med andre ord boltesaks til for å komme på maskina.... ;)

Lenke til kommentar
Må si det går unna hos Dell nå. :)
Håper på det, gitt. Bestilte to slike for leasing til et nystartet AS fra Dell i dag. Litt må man slå på stortromma selv om man snur på krona ennå. Håper det ikke er for mye pes med denne. Har ikke giddet brukt notebookforums siden de la om sidene, så har ikke noe "intel" derfra heller.Hvorfor er det så j.. få gode, store bilder av denne å finne hos Dell? Bare sånne teite, utsnittbilder. Noe linkage til bedre bilder?
Lenke til kommentar
åssen specs bestilte duda?

- Intel® Core™ 2 Duo Processor T7250 (2.00 GHz, 2 MB L2 cache, 800 MHz FSB)

- Ekte Windows Vista® Home Premium - norsk

- Tuxedo Black og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

- Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife™

- No Biometric Fingerprint Reader

- 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

- 160 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

- 128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

- Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

- 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

 

- Liten bæreveske i nylon

- Dell™ TrueMobile 355 intern Bluetooth-modul - europeisk

- Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-Card - Europa

 

Droppa N-kort og fingerprint reader som du ser.

 

Under ett døgn høres jo sykt ut, sett i forhold til hva de opplyser av leveringstid. Kan vel kanskje tenkes at du bestilte specs likt hva en annen tidligere har bestilt, som avbestilte - slik at du fikk den enheten ?

Har ikke peiling, vet bare at det tok under 24 timer fra jeg bestilte til den var ekspedert. :)

Endret av gertin
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...