Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt med på tråden en stund, og poster en gladmelding til de som sitter å venter til leveringstiden blir kortere.

Jeg bestilte en XPS M1330 den 1.okt. Bestilte på nett da selgeren på telefon sa det ikke var NOE å hente..

 

Uansett, jeg fikk estimert leveringsdato den 8.nov. Idag sjekket jeg ordrestatus og det viste seg at PC-en var ferdig den 8.okt, og sendt til Schenker. Idag har den ankommet København. :)

 

Satser på at den kommer til Oslo på fredag. Så det blir spennende å høre om den piper eller ikke...

 

Specs på PC-en:

T7500, LED sjerm, 2GB RAM, 200GB HD(72000rpm), GeForce 8400M GS, n-kort WLAN, BT,

 

uten fingreavtrykk??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er kanskje litt off topic, men spør likevel siden det er så mange her som svarer så utdypende :thumbup: Kan jeg bruke en logitech VX revolution med denne PC-en uten å måtte bruke bluetooth senderen i et USB spor, hvis jeg har integrert bluetooth, eller må jeg ha sendereni en port for å få noe respons?

 

VX Revolution er vel ikke bluetooth, så svaret er nei.

Lenke til kommentar

hum.. forstår ingenting av disse leveringstidene de opererer med. Jeg bestilte min maskin nå den 10/10-07, og fikk beskjed over telefon at dersom jeg ønsket LED-skjerm måtte jeg påregne 12 ekstra dager, mens fingeravtrykksleser og N-kort ikke gav noe ekstra ventetid.

 

At de da har klart å bygge ferdig en maskin mellom 1. og 8. høres jo da snodig ut, ettersom jeg da vil tro disse forsikelsesdagene gjelder alle kunder - bedriftesmarkedet som privatmarkedet. Selvfølgelig bare positivt om de faktisk har slike leveringstider, men virker rart om det er så tilfeldig hvor lenge man må vente på PC-en.

 

Jeg bestilte følgende:

- Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

- Tuxedo Black og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

- Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits)

- Biometric Fingerprint Reader

- 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

- 160 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

- 128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

- Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass

- 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

- 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

- Dell™ TrueMobile 355 intern Bluetooth-modul

- Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort

Endret av Rymored
Lenke til kommentar
hum.. forstår ingenting av disse leveringstidene de opererer med. Jeg bestilte min maskin nå den 10/10-07, og fikk beskjed over telefon at dersom jeg ønsket LED-skjerm måtte jeg påregne 12 ekstra dager, mens fingeravtrykksleser og N-kort ikke gav noe ekstra ventetid.

 

At de da har klart å bygge ferdig en maskin mellom 1. og 8. høres jo da snodig ut, ettersom jeg da vil tro disse forsikelsesdagene gjelder alle kunder - bedriftesmarkedet som privatmarkedet. Selvfølgelig bare positivt om de faktisk har slike leveringstider, men virker rart om det er så tilfeldig hvor lenge man må vente på PC-en.

 

 

Biometric Fingerprint Reader [legg til 387.50 kr eller 20,-/måned1]

Dette valget kan forsinke ordren opptil 15 dgr

 

 

for ett par dager siden så sto det 35 dager! (det står fortsatt på svenske sidene)

 

 

ellers så ser jeg at 32gb flash koster 1500kr ekstra i Sverige ( på latitude) så bør vel komme hit snart også!

Lenke til kommentar
En SSD-løsning hadde vært perfekt som "c:", men er dette noe man kan ha som et suppliment til en vanlig harddisk ? Slik at jeg har en 160gb disk til lagring av vanlige ting på, mens windows og alle programmer ligger på SSD ?

 

Nei, det er kun store 17" modeller som har 2 harddisk (2.5") plasser.

SSD diskene som tilbys er av samme størreslse som en vanlig harddisk, og vil da oppta den plassen.

Lenke til kommentar
"Nei" gjelder M1330, mens andre større bærbare har denne muligheten ? Finnes det ikke SSD-disker som tilkobles i en ExpressCard slot ? Mener å huske jeg leste noe sånt..

Finnes større bærbare som har 2 harddisk plasser.

 

Det er en mulighet, finnes Lexar kort med 16GB her i Norge, men usikker på hvor godt disse yter. Heller ikke mye forskjell mellom hastigheten på ExpressCard og S-ATA (2.5 Gbit/s vs. 3.0Gbits/s). Om man kan boote via ExpressCard vet jeg ikke.

Endret av 9nja
Lenke til kommentar
hum.. forstår ingenting av disse leveringstidene de opererer med. Jeg bestilte min maskin nå den 10/10-07, og fikk beskjed over telefon at dersom jeg ønsket LED-skjerm måtte jeg påregne 12 ekstra dager, mens fingeravtrykksleser og N-kort ikke gav noe ekstra ventetid.

 

At de da har klart å bygge ferdig en maskin mellom 1. og 8. høres jo da snodig ut, ettersom jeg da vil tro disse forsikelsesdagene gjelder alle kunder - bedriftesmarkedet som privatmarkedet. Selvfølgelig bare positivt om de faktisk har slike leveringstider, men virker rart om det er så tilfeldig hvor lenge man må vente på PC-en.

 

Jeg bestilte følgende:

- Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

- Tuxedo Black og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

- Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits)

- Biometric Fingerprint Reader

- 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

- 160 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

- 128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

- Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass

- 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

- 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

- Dell™ TrueMobile 355 intern Bluetooth-modul

- Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort

 

Hvilken leveringstid ble du forespeilet?

Lenke til kommentar

Jepp, det finnes SSD Expresscard. Det er utgaver på 4-16 GB i salg i Norge. En test av den viser at sekvensiell ytelse ikke er veldig imponerende: 15 MB/s les, 3MB/s skriv. Aksessytelsen er derimot svært imponerende, som vanlig med SSD: 0,2 ms (5000 oppslag per sekund)

 

Da kan man ha både SSD og harddisk i maskina samtidig.

 

Hvis man vil ha 2,5" SSD så er det ikke plass til harddisk samtidig. Dvs. man kan jo ha ekstern harddisk eller nettverkslagring.

Lenke til kommentar
Det var jo absolutt en ønskelig leveringstid. Når bestilte du ? Hvilke komponenter hadde du med ?

 

19 september

 

Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

Tuxedo Black og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife™

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

160 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa

Lett bæreveske i nylon, svart

Standard diverse programvarer som alltid følger med

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...