Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden

Anbefalte innlegg

Noen som har funnet et brukbart alternativ til denne PC'en, siden det tydeligvis ikke er annet enn et sikleobjekt som aldri blir levert fra leverandøren?

9292269[/snapback]

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...519693;c:100559 Denne er vel et alternativ, men vet om jeg blir like fornøyd med den. Sikkert dårligere batteritid, også har den ikke hdmi. Designet og skjermen på m1330 er jo noe helt annet.

9292551[/snapback]

Fujitsu Siemens har jo også eit par brukbare alternativ.

1520 og 3205 (visst eg husker riktig i farta).

Får du framleis tak i Dell's 1210?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes nå da at skal man ha ett alternativ til denne må den fylle de samme kravene, og ikke bare være en annen ultraportabel.

Den må ha nyeste teknologien.

Den må ha LED skerm.

Den må se bra ut.

Den må være omtrent like tynn og lett.

Og ut fra de kriteriene har jeg bare sett en.

ASUS U3, men neimen om jeg vet om den kommer i salg i tide.

http://www.asus.com/news_show.aspx?id=8133

AKIRA

Lenke til kommentar
Jeg synes nå da at skal man ha ett alternativ til denne må den fylle de samme kravene, og ikke bare være en annen ultraportabel.

Den må ha LED skerm.

Den må se bra ut.

AKIRA

9294308[/snapback]

Alle har jo selfølgelig forskjellig smak, men ut fra min menig, er ikke den asus'en i nærheten av hva dell har fått til på design på 1330! Så noen nærbilder av finishen på topplokket, og det var heller mindre pent :no:

Edit: er jo lær der man skal ha håndflaten.. det må jo bare bli svette hender etterhvert?

Endret av stinger82
Lenke til kommentar

Den må ha LED skerm.

Den må se bra ut.

AKIRA

9294308[/snapback]

Et annet alternativ er jo eventuelt den nye 12-tommern til Toshiba, R500. Den er enda mindre og lettere, fin design, LED-skjerm og alt det der, men har ellers ikke de helt supre specsa (low voltage cpu, ikke santa rosa osv).

Lenke til kommentar
Dell XPS er faktisk 0,3 cm tynnere på det tynneste enn den PCen.

Dessuten synes jeg faktisk designet til den PCen der ikke var bra i det hele tatt. Det eneste den har å skilte med er LED-skjerm og lav vekt/liten størrelse.

9297303[/snapback]

Det der er litt mambojambo. Dellen er jo langt tykkere. Den tynnheten den har foran er ikke symbolsk for tykkelsen over hele.

Lenke til kommentar

Opps.. da hadde jeg plutselig et mini-PCIe kort for mye til å få plass til i maskinen min :cry:

Jeg har fått NextGen Wlan-kortet, Robson kortet (turbo memory 1GB) og i dag fikk jeg mini-PCIe kort fra telenor med støtte for mobilt bredbånd (3G/EDGE/GSM/UMTS/HSDPA/GPRS).

Tror det blir Robson kortet mitt som jeg dropper å bruke i maskinen min, har mer bruk for de andre to :thumbup: Viktigere med internettdekning enn å spare noen få minutter batteritid.

Jeg sitter faktisk å surfer på kortet nå og det virker helt greit å surfe med 3G :)

På bildet ser dere enheten, mange vil nok stusse på at den står i en USB-slot, men dette er kun en dockingstasjon for mini-PCIe med intigrert UMTS antenne og SIM-kortleser. Men inn i XPS`en skal den om den vil eller ikke ;)

post-15715-1187312514_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Da var min utsatt til 5. Oktober  :mad:  Bestillte 16. Juli, og hadde ikke trodd at den kunne bli så mye utsatt.. Vurderer sterkt å avbestille nå. Skulle bare vært flere lignende pcer å velge mellom.

9290006[/snapback]

For min del ble det avbestilling av dell-en når den ble utsatt til 8. oktober. Men i går skaffet datakjeden meg en Toshiba U 300 på dagen.

Ikke helt fullgod erstatning (har f.eks ikke 9-cellers batteri), men godt nok når en har hastverk...

Lenke til kommentar
Opps.. da hadde jeg plutselig et mini-PCIe kort for mye til å få plass til i maskinen min  :cry:

Jeg har fått NextGen Wlan-kortet, Robson kortet (turbo memory 1GB) og i dag fikk jeg mini-PCIe kort fra telenor med støtte for mobilt bredbånd (3G/EDGE/GSM/UMTS/HSDPA/GPRS).

Tror det blir Robson kortet mitt som jeg dropper å bruke i maskinen min, har mer bruk for de andre to  :thumbup: Viktigere med internettdekning enn å spare noen få minutter batteritid.

Jeg sitter faktisk å surfer på kortet nå og det virker helt greit å surfe med 3G :)

På bildet ser dere enheten, mange vil nok stusse på at den står i en USB-slot, men dette er kun en dockingstasjon for mini-PCIe med intigrert UMTS antenne og SIM-kortleser. Men inn i XPS`en skal den om den vil eller ikke ;)

9298900[/snapback]

Hva er det turbomemory greiene?

Lenke til kommentar

Intels "Robson" Turbo memory er flashminne som fungerer som en slags cache for harddisken. Det skal gi litt ytelseøkning. Det finnes minst tre andre teknikker som gjør omtrent det samme:

1. Samsungs Flashon harddisker. De har innebygget 256 MiB flashminne i tillegg til de vanlige harddiskplatene. Flashminnet fungerer som cache.

2. Windows Vista Readyboost/Readydrive. Det bruker flashminne som stikkes i USB-porten (minnepinne) som cache for harddisken/swapfil.

3. AMDs HyperFlash. Det samme som Intels turbo memory.

Merk at hvis man har mer enn en av disse så blir det unyttig smør på flesk. Uansett så er det bedre å ha mer ram enn det er å ha flash. Det er lurere å velge f.eks 2GB ram fremfor 1GB ram + 8GB Turbo memory.

Lenke til kommentar
For min del ble det avbestilling av dell-en når den ble utsatt til 8. oktober. Men i går skaffet datakjeden meg en Toshiba U 300 på dagen.

Ikke helt fullgod erstatning (har f.eks ikke 9-cellers batteri), men godt nok når en har hastverk...

9299212[/snapback]

Du har fått maskinen? Syntes det så ut som et godt alternativ til mitt bruk. Vet du om det finnes noen tester av den?

Lenke til kommentar
Kan noen oppdatere første tråden med norske specs, reviews, flere bilder, videoer osv.

9296924[/snapback]

Norske specs? Gå på Dell.no så kan du konfigurere den selv med de specsene du vil ha. Det er vel så og si ingen nordmenn som har fått denne ennå, og det er folk som har bestilt maskina så langt tilbake i tid som 27. juni! Så du får vente med reviews til vi faktisk får maskinene vi har bestilt. Kommer vel oppdateringer på denne tråden så snart folk starter å få maskinene de har bestilt og betalt for.
Lenke til kommentar

har lett veldig lenge etter et alternativ til xps m1330.. det beste jeg finner, er Apple MacBook eller MacBook Pro.

Har du ikke behov for dedikert grafikkort er MacBook'en et godt og rimelig alternativ. Skal du bruke maskinen til litt spilling, så får du et MYE bedre grafikkort i MacBook Pro'en. Den blir selvfølgelig ikke like liten med sin 15,4" skjerm, men under 2,5kg er det likevel mange som kan leve med...

Og for alle som ikke ønsker å gå over til Mac OS, så går det jo kjempefint å bruke XP/Vista på en Mac. ;)

Før øvrig så får du Santa Rosa, LED skjerm, nydelig design, HDMI port, og ikke minst.... 7-10 dager levering!! :w00t::dribble:

Selv har jeg avbestilt Dell'en (bestilt 10. juli, forsinket levering 6.sept).. og bestilt en MacBook Pro ;)

Husk også at Apple har ca 8% studentrabatt.

Lenke til kommentar
har lett veldig lenge etter et alternativ til xps m1330.. det beste jeg finner, er Apple MacBook eller MacBook Pro.

Har du ikke behov for dedikert grafikkort er MacBook'en et godt og rimelig alternativ. Skal du bruke maskinen til litt spilling, så får du et MYE bedre grafikkort i MacBook Pro'en. Den blir selvfølgelig ikke like liten med sin 15,4" skjerm, men under 2,5kg er det likevel mange som kan leve med...

Og for alle som ikke ønsker å gå over til Mac OS, så går det jo kjempefint å bruke XP/Vista på en Mac.  ;)

Før øvrig så får du Santa Rosa, LED skjerm, nydelig design, HDMI port, og ikke minst.... 7-10 dager levering!!  :w00t:  :dribble:

Selv har jeg avbestilt Dell'en (bestilt 10. juli, forsinket levering 6.sept).. og bestilt en MacBook Pro ;)

Husk også at Apple har ca 8% studentrabatt.

9300030[/snapback]

Men det er jo ikke noe ultraportabel.

Jeg må si jeg blir litt frustrert og overrasket over folk som blander inn denne maskinen med de som har både 15 og 17 tommer skjermer. Det virker jo som om de ikke helt vet hva de skal ha.

Maskinen er og vil alltid være en ultraportabel (noe Apple ikke har levert siden sin forrige 13 tommer G4 maskin for flere år siden)..og grunnen til at Dell har problemer med å levere er både produksjonsteknikk problem, men også fordi maskinen er såpass unik at folk har gått mann av huse for å bestille den....ett fullgodt alternativ som dekker det denne gjør finnes det knapt.

Går man til maskiner som har større skjermer er det ikke snakk om erstattning, men ett bytte av behov. Hvis folk har sett på den og bare syntes den var kul og ga blaffen i skjermstørrelsen og kjøper like godt en større maskin som også ser bra ut..ville de jo blitt vannvittig skuffa om de hadde fått en 13 tommer og forventet at den oppleves som en 15 tommer.

AKIRA

Lenke til kommentar
Vantage: men Apple støtter ikke 5 års  reklamasjons rett.

9300437[/snapback]

Det er det ikke Apple som bestemmer ;)..så de må rette seg etter det Norske regelverket uansett.

9300554[/snapback]

Spørs vel om man kjøper på nett eller ikke? Kjøper man fra Apple.com så har man vel ikke de samme rettighetene?

Er en grunn til at jeg alltid handler Apple over disk i Norge :)

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...