Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bestilte 23. juli, og har 30. august som dato siden den gang.

Ringte Dell nå, hvor ei hyggelig Stavanger-jente kunne fortelle at datoen ennå sto gjeldende  :whistle:

 

Stusser på det nå når cirka alle andre får den utsatt til oktober, og venter egentlig bare på en utsettelse jeg også...

 

Hun sjekket med fabrikken og det var visstnok kun glasset som manglet, pcen var satt sammen. Nå vet jeg ikke hvor mye det hjelper når det er det jævla glasset som er mangelvare i Europa just nu  :hm:

 

Sånn ellers er det uaktuelt for meg å avbestille, det er ingen alternative laptoper som når denne til knehasene engang!

9277439[/snapback]

 

Jeg kjenner meg så igjen!Snakket også med en hyggelig dame i dag, som mente min skulle komme til tiden (dvs. den nye tiden, som er 24. august)

De hadde vist få grafikkort, men siden jeg stod langt framme i køen var det vist et til meg :D Hun sa at det fortsatt er glasset som er flaskehalsen for meg.

Min maskin må produseres innen torsdag for at den skal rekke tiden, så da blir det spennende å se på statusen :D HIHI...

 

Kan jo bli lettere nevrotisk og paranoid og lese om alle utsettelsene her, men i dag har jeg bestemt meg på å la tvilen komme Dell tilgode og stole på at de snakker sant når de sier at den er i farta, om enn ikke m ed lynets hastighet.

Lenke til kommentar
Bestilte 23. juli, og har 30. august som dato siden den gang.

Ringte Dell nå, hvor ei hyggelig Stavanger-jente kunne fortelle at datoen ennå sto gjeldende  :whistle:

 

Stusser på det nå når cirka alle andre får den utsatt til oktober, og venter egentlig bare på en utsettelse jeg også...

9277439[/snapback]

Min venn! Ikke for å være kjip, men jeg kan nesten garantere deg at du også får utsatt levering. Selv bestilte jeg tre dager før deg (20.juli) og fikk i utgangspunktet 22.august som lev.dato, men i dag morges ble den endret til 4.oktober! Samtidig ble jeg opplyst om at kompensasjon var mulig... Litt synd, dog, for jeg reiser til England for å studere 23.september, og maskinen blir ganske mye dyrere hvis jeg må tilbake til Norge for å hente den to uker senere (!)

 

Hvis du ikke har fått mail om utsettelse innen 3-4 virkedager så gi oss andre beskjed ;)

Endret av kebabkongen
Lenke til kommentar
Bestilte 23. juli, og har 30. august som dato siden den gang.

Ringte Dell nå, hvor ei hyggelig Stavanger-jente kunne fortelle at datoen ennå sto gjeldende  :whistle:

 

Stusser på det nå når cirka alle andre får den utsatt til oktober, og venter egentlig bare på en utsettelse jeg også...

9277439[/snapback]

Min venn! Ikke for å være klip, men jeg kan nesten garantere deg at du også får utsatt levering. Selv bestilte jeg tre dager før deg (20.juli) og fikk i utgangspunktet 22.august som lev.dato, men i dag morges ble den endret til 4.oktober! Samtidig ble jeg opplyst om at kompensasjon var mulig... Litt synd, dog, for jeg reiser til England for å studere 23.september, og maskinen blir ganske mye dyrere hvis jeg må tilbake til Norge for å hente den to uker senere (!)

 

Hvis du ikke har fått mail om utsettelse innen 3-4 virkedager så gi oss andre beskjed ;)

9278715[/snapback]

 

Fikk du mail om endringen eller kikket du selv på statussiden til Dell?

Lenke til kommentar
Bestilte 23. juli, og har 30. august som dato siden den gang.

Ringte Dell nå, hvor ei hyggelig Stavanger-jente kunne fortelle at datoen ennå sto gjeldende  :whistle:

 

Stusser på det nå når cirka alle andre får den utsatt til oktober, og venter egentlig bare på en utsettelse jeg også...

 

Hun sjekket med fabrikken og det var visstnok kun glasset som manglet, pcen var satt sammen. Nå vet jeg ikke hvor mye det hjelper når det er det jævla glasset som er mangelvare i Europa just nu  :hm:

 

Sånn ellers er det uaktuelt for meg å avbestille, det er ingen alternative laptoper som når denne til knehasene engang!

9277439[/snapback]

 

Jeg kjenner meg så igjen!Snakket også med en hyggelig dame i dag, som mente min skulle komme til tiden (dvs. den nye tiden, som er 24. august)

De hadde vist få grafikkort, men siden jeg stod langt framme i køen var det vist et til meg :D Hun sa at det fortsatt er glasset som er flaskehalsen for meg.

Min maskin må produseres innen torsdag for at den skal rekke tiden, så da blir det spennende å se på statusen :D HIHI...

 

Kan jo bli lettere nevrotisk og paranoid og lese om alle utsettelsene her, men i dag har jeg bestemt meg på å la tvilen komme Dell tilgode og stole på at de snakker sant når de sier at den er i farta, om enn ikke m ed lynets hastighet.

9278349[/snapback]

 

Samme situasjon her. Hvis ikke pcen blir produsert innen torsdag/fredag klarer de ikke utsatt leveringstid. Har funnet ut at jeg lar tvilen komme dem til gode de få dagene som er igjen til da, siden de har lovet meg prioritet helt siden juli (drar på utveksling en uke etter utsatt leveringstid). og hvis ikke de klarer det blir det avbestilling.

 

Ellers blir det helt umulig å få en pc som kan erstatte den innen jeg drar.

 

 

Det sære er jo at de har trukket pengene (ikke bare reservert, men faktisk trukket de fra kontoen ) for nesten en måned siden.

Endret av c_22
Lenke til kommentar

Min er også på 31 august og de har lovet meg det samme siden jeg skulle til utlandet. Men det ble det ikke noe av, men jeg gidder ikke fortelle det til de. De bør skynde seg. De har lovet meg prioritet hele veien. Men det har de vel med de fleste ^^

 

Har bestilt crimson white og den står støtt på 31 for now. Jeg joiner C_22 i optimistklubben ;) Hvilken farge har du bestilt, C_22?

 

Om den blir utsatt velger jeg heller en Asus U3. Men kommer den til Norge? Håper Asus svarer i morra.

Lenke til kommentar
Min er også på 31 august og de har lovet meg det samme siden jeg skulle til utlandet. Men det ble det ikke noe av, men jeg gidder ikke fortelle det til de. De bør skynde seg. De har lovet meg prioritet hele veien. Men det har de vel med de fleste ^^

 

Har bestilt crimson white og den står støtt på 31 for now. Jeg joiner C_22 i optimistklubben ;) Hvilken farge har du bestilt, C_22?

 

Om den blir utsatt velger jeg heller en Asus U3. Men kommer den til Norge? Håper Asus svarer i morra.

9280106[/snapback]

 

Har bestilt Tuxedo-black. Er egentlig forberedt på at jeg ikke kommer til å få den, men når alternativet jeg vurderer (Toshiba U300) har en leveringstid på under en uke, lar jeg tvilen komme dell til gode frem til fredag.

 

Er det forresten noen som vet noe om Toshiba U 300?

Har bare funnet en test av den så langt

har fått med meg at den har dårligere batteritid pga at det ikke er 9-cellers batteri til den, men ellers er det vel relativt likt.... (litt dårligere prosessor på den jeg har sett på enn på pcen jeg har bestilt hos dell, men det gjenspeiler vel også prisforskjellen)

Lenke til kommentar
Bestilte 23. juli, og har 30. august som dato siden den gang.

Ringte Dell nå, hvor ei hyggelig Stavanger-jente kunne fortelle at datoen ennå sto gjeldende  :whistle:

 

Stusser på det nå når cirka alle andre får den utsatt til oktober, og venter egentlig bare på en utsettelse jeg også...

9277439[/snapback]

Min venn! Ikke for å være klip, men jeg kan nesten garantere deg at du også får utsatt levering. Selv bestilte jeg tre dager før deg (20.juli) og fikk i utgangspunktet 22.august som lev.dato, men i dag morges ble den endret til 4.oktober! Samtidig ble jeg opplyst om at kompensasjon var mulig... Litt synd, dog, for jeg reiser til England for å studere 23.september, og maskinen blir ganske mye dyrere hvis jeg må tilbake til Norge for å hente den to uker senere (!)

 

Hvis du ikke har fått mail om utsettelse innen 3-4 virkedager så gi oss andre beskjed ;)

9278715[/snapback]

 

Fikk du mail om endringen eller kikket du selv på statussiden til Dell?

9278730[/snapback]

Jeg fikk mail. To stykker faktisk. Én som tydeligvis var en automatisk utsendt sak, og én med personlig melding fra en kundebehandler. Svarte på den og uttrykte min vrede. Problemet mitt er at jeg reiser til England for å studere 23. september. Så jeg sa at den kompensasjonen hun fristet meg med jaggu bør være bra, for det kan faktisk ende med at jeg må tilbake til Norge og hente maskinen, og det koster jo raskt noen tusenlapper - selv med billig-flyselskapene. Eventuelt synes jeg de bør klare å få den levert til min adresse i England, men det har jeg tidligere fått beskjed om at ikke går. Skal prøve å tyne dem til å gjøre det, pluss å slå av prisen. Hvis ikke kommer Apple Norge til å tjene 18 tusen kroner ekstra snart :p

 

En rar ting, dog, er at pengene for maskinen ble trukket i går. Altså ikke med en gang jeg bestilte. Da ble beløpet kun reservert. Og så ble det tilgjengelig igjen etter noen dager. Men NÅ plutselig har de trukket pengene, samtidig som de sier at maskinen er blitt forsinket med over en måned (tilsammen 77 dager - eller 11 uker - leveringstid!). Mulig jeg må ringe i morgen og sjekke hva som er dealen. For trodde egentlig ikke at de trakk pengene før maskinen ble sendt :hmm:

Lenke til kommentar
kebabkongen: Hvorfor ikke bare trekke hele kjøpet og bestille den via www.dell.co.uk til din nye adresse i England? For alt jeg vet kan det ende opp billigere også.

9281653[/snapback]

Vurderte det, men siden jeg har enkeltmannsfirma i Norge kan jeg trekke fra momsen når jeg kjøper her (sparer 25% bare på det). I tillegg skal maskinen også brukes i næringsvirksomheten og dermed kan beløpet føres som en utgift, og derved får jeg lavere skattbar inntekt (sparer noen tusenlapper der også). Og i tillegg så er det praktiske ting som at jeg har lyst på norsk tastatur osv...

 

Dessuten står ikke pundet så lavt i kurs at det lønner seg å kjøpe datautstyr i England. Hadde jeg skullet til USA, ville saken stilt seg annerledes siden dollaren er så sykt lav ift. krona nå, men jeg ville trolig tapt penger på å bestille i England (av overnevnte årsaker)...

Lenke til kommentar
Min venn! Ikke for å være kjip, men jeg kan nesten garantere deg at du også får utsatt levering. Selv bestilte jeg tre dager før deg (20.juli) og fikk i utgangspunktet 22.august som lev.dato, men i dag morges ble den endret til 4.oktober! Samtidig ble jeg opplyst om at kompensasjon var mulig... Litt synd, dog, for jeg reiser til England for å studere 23.september, og maskinen blir ganske mye dyrere hvis jeg må tilbake til Norge for å hente den to uker senere (!)

9278715[/snapback]

Jaja, da har jeg pratet med Dell-damen, og jeg fikk tilbud om kr.1200 i kompensasjon - riktignok ETTER maskinen er levert. De hadde forøvrig ingen mulighet til å endre leveringsadresse til England. Det synes jeg er merkelig, siden Dell er et stort firma som opererer over hele verden. I tillegg produseres jo maskinene i Irland, og jeg skal jo være i f*kkings ENGLAND - det er jo "rett borti gata"... Merkelige greier. Må tenke litt på dette her i de nærmeste dagene... Ikke aktuelt å bestille fra dell.co.uk, for da stiller jeg plutselig bakerst i køen igjen... G-sus Christ, for et mas. Kan kanskje få noen til å fly over med maskinen når de kommer på besøk, men noe av moroa er jo å kunne fikle litt med den i fred og ro når man har mottatt den. I England skal jeg jo være superstudent og har ikke tid til enormt mye nerding. For ikke å glemme 14 dagers returrett etter mottak, som går rett i vasken siden jeg ikke rekker å få tatt i maskina før de 14 dagene er gått. Pokker heller!

Lenke til kommentar

Kebabkongen;

Rart det der. Jeg sa jeg skulle til Moskva, og kundebehandleren min spurte om adressen dit med èn gang. Jeg hadde ikke ordnet noe sted å bo der borte enda, så jeg sa at jeg får heller gi dem adressen senere. Det virka ihvertfall på meg som om at det var null stress å sende den til Moskva, og at de selvfølgelig skulle gjøre det som et plaster på såret ( i tillegg til de 1000 kr jeg fikk i avslag).

Lenke til kommentar
Jeg vurderer og kjøpe denne maskinen, men lurer bare på hvordan den funker til CS 1.6?

Skal også se og laste ned film, fungerer denne fint til dette?

Den ser så JÆVLIG fin ut!  :thumbup:

9285718[/snapback]

CS 1.6? Ehm, ja. Det burde vel gå helt uten problemer det da. Min to og et havlt år gamle bærbare klarer jo source helt uten problemer så.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...