Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle bestille i går, men fikk beskjed om at jeg skulle bli oppringt etter 10min, noe som ikke skjedde. Skal prøve igjen på mandag, så jeg lurer på hva min leveringstid blir.

Ser det er flere som må vente til begynnelsen av oktober, utrolig dårlig av Dell dette her.

Lenke til kommentar

Nei ArticOC, jeg har bestillt den sorte versjonen, og siden jeg skal på kurs i september blir det voldsomt ubeleilig å få PCen i midten av oktober. Men, men, får ringe og høre med de om jeg kan få en overspecca 1520 før den tid. Om jeg ikke kan ta til takke med 1330, får det heller bli noe annet, mer spillvennlig. Fordelen med 1330 var jo at den var en perfekt balanse mellom spillbar, liten og kraftig.

 

edit: presisering

Endret av Knut_Inge
Lenke til kommentar

Hvordan ser PCen ut bak med de tre ulike batteristørelsene? Hvor mye ekstra vekt legger det til om man oppgraderer til 6 eller 9 celler? Og hvor lang blir batteritiden med de tre størrelsene?

 

Redigert: Hvis man velger Intel GMA X3100 grafikk, kan man oppgradere til GeForce 8400M GS i ettertid? F.eks ved å sette inn et MXM grafikkkort?

Lenke til kommentar

Det ser ut til at jeg kan få m1330 med disse spesifikasjonene for 13500,- inkludert mva og levering gjennom et studenttilbud.

 

 

Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife

Biometrisk fingeravtrykksleser

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

120 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

9-cellers litiumionbatteri (85 W/t) + ekstra 6-cellers litiumionbatteri (56 W/t)

128 MB nVidia® GeForce® ;8400M GS

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-Card - Europa

Ekte Windows Vista™ Home Basic - norsk

3 års Hardware Support - neste arbeidsdag

Grunnleggende garanti - 1 års Hardware Support, neste arbeidsdag

 

Hvordan er dette tilbudet i forhold til hva man kan få med billigste e-value kode, eventuelt telefonsamtale i dag?

Lenke til kommentar
Det ser ut til at jeg kan få m1330 med disse spesifikasjonene for 13500,- inkludert mva og levering gjennom et studenttilbud.

 

 

Intel® Core™ 2 Duo T7300-prosessor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)  

Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife

Biometrisk fingeravtrykksleser

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

120 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

9-cellers litiumionbatteri (85 W/t) + ekstra 6-cellers litiumionbatteri (56 W/t)

128 MB nVidia® GeForce® ;8400M GS

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-Card - Europa

Ekte Windows Vista™ Home Basic - norsk

3 års Hardware Support - neste arbeidsdag

Grunnleggende garanti - 1 års Hardware Support, neste arbeidsdag

 

Hvordan er dette tilbudet i forhold til hva man kan få med billigste e-value kode, eventuelt telefonsamtale i dag?

9269817[/snapback]

Prisen tatt i betraktning, så er jo konfigurasjonen fin den. Merk at det er Vista Home Basic med. Ellers er det lite å utsette. Er vel ikke så veldig farlig at det ikke er Wireless-N på maskina. Kan man jo alltids bytte ut selv uansett. Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å få denne maksinen uten vista? Sitter her med 3x vista fra før og har ikke store behovet for enda en.

 

Noen som vet hvordan støyen er på denne ved litt belastning? Min forrige laptop ble kjøpt fordi den hadde meget gode specs til en fin pris, men endte opp med en vifte som bråker noe så inni ....! Kan ikke bruke maksinen på andre steder enn kantinen uten å bli flau :hrm:

Lenke til kommentar

EULA til Windows gjør det mulig å nekte å godta den for så å få retur av penger eller rabatt på varen fra forhandleren. Ta gjerne kontakt med personellet ved Dell for å høre om dette kan gjøres i forkant av utsendelsen, så slipper du evt. tull der du må sende maskinen for at de skal "sikre seg" at du ikke har det installert.

Lenke til kommentar

Hipp hurra.

 

1 bestilling på 2 stykker, bestillt 20. juli, opprinnelig estimert leveringsdato 22/8 nå utsatt til 4/10 !

 

*edit*

Ringte opp igjen og klagde på den utsatte leveransen. Jeg pratet med en kundebehandler på fredag og fikk 1500kr i rabatt på hele ordereren når orderen hadde levering 22/8 (ikke per maskin... siden det var samme bestilling tydeligvis..).

 

Nå pratet jeg med en ny kundebehandler som liksom var "sjefen for den norsk avdelingen" og gjett hva hun kunne gi i kompensasjon:

1400kr for hele bestillingen.

 

Altså 100kr MINDRE enn på fredag! Hun kunne absolutt ikke gi noe mer og sa hun skjønte hvis jeg avbestillte maskinene....

 

Hva er det som skjer med Dell?!?

Endret av Wizt
Lenke til kommentar
Redigert: Hvis man velger Intel GMA X3100 grafikk, kan man oppgradere til GeForce 8400M GS i ettertid? F.eks ved å sette inn et MXM grafikkkort?

9262165[/snapback]

Det tror jeg ikke er mulig siden det mest sannsynligvis er to forskjellige hovedkort det er snakk om. (Ett med Intel kortet loddet på HK og ett med nVidia brikken loddet på..).

 

Jeg vil ikke si det sikkert, men iallefall min teori :)

Lenke til kommentar

Bestilte 23. juli, og har 30. august som dato siden den gang.

Ringte Dell nå, hvor ei hyggelig Stavanger-jente kunne fortelle at datoen ennå sto gjeldende :whistle:

 

Stusser på det nå når cirka alle andre får den utsatt til oktober, og venter egentlig bare på en utsettelse jeg også...

 

Hun sjekket med fabrikken og det var visstnok kun glasset som manglet, pcen var satt sammen. Nå vet jeg ikke hvor mye det hjelper når det er det jævla glasset som er mangelvare i Europa just nu :hm:

 

Sånn ellers er det uaktuelt for meg å avbestille, det er ingen alternative laptoper som når denne til knehasene engang!

Lenke til kommentar

Jeg fikk nok i dag...

 

Fikk beskjed på torsdag om at maskinen var i produksjon, og at jeg fikk den sannsynligvis i løpet av denne uken..

I helgen ble den utsatt til 3.10.

 

Avbestilte i dag, og sitter nå med en Acer fra elprice i stedet... Ikke optimalt, men holder til studiebruk...

 

4.7. til 3.10. Det er et kvartal for å levere en pc... DET holder ikke...

 

J

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...