Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Vel, da synes jeg du faktisk ser på feil maskin. Det er ikke noe tvil om at dette er en i det ultraportable segmentet en high end maskin hovedsakelig siktet på dem med gode resurser. Målgruppen her er direktører og andre som farter mye i møter og vil ha en maskin som også signalisere stil og makt.

9218062[/snapback]

Jeez...

Personlig stusser jeg over de som kjøper den billigste versjonen av denne her til under 10 000 da jeg synes det slår litt bena under hva maskinen kan og alt man sitter igjen med er ett pent skall.

9218062[/snapback]

En Audi A6 2.0 TDI koster 421.000,-

En Audi A6 4.2 FSI koster 1.152.000,-

 

Personlig stusser jeg over de som kjøper den billigste versjonen av denne her til under 500.000 da jeg synes det slår litt bena under hva bilen kan, og alt man sitter igjen med er et pent skall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg bestilte var antatt leveringstid den 30.08, men når jeg nå er inne og sjekker, er antatt leveringstid (på eller før datoen) den 20.08 :D...det kan bety at jeg får den til skolestart!

 

Personlig stusser jeg over de som kjøper den billigste versjonen av denne her til under 500.000 da jeg synes det slår litt bena under hva bilen kan, og alt man sitter igjen med er et pent skall.

:lol:

Endret av -Codeman
Lenke til kommentar

Personlig stusser jeg over de som kjøper den billigste versjonen av denne her til under 10 000 da jeg synes det slår litt bena under hva maskinen kan og alt man sitter igjen med er ett pent skall.

Må si meg meget uenig. Det er noe som heter å kunne oppgradere senere (selv om ikke det er like aktuelt med skjerm), slik at maskinen blir mye billigere i begynnelsen enn hva den eventuelt blir til slutt. Jeg er også student, og dette er den maskinen jeg har funnet som passer best til mitt bruk, med eller uten LED skjerm for den slags skyld. Å sie at dette er "feil" valg fra vår side som studenter blir helt feil ettersom du ikke vet vårt bruksområde og grunnlag for å kjøpe denne maskinen til studentbruk.

9218191[/snapback]

 

La oss håpe oppgraderingen går sømløst og enkelt så de planene funker. Vet vi med 100% sikkerhet at CPU oppgradering vil være så enkelt? Laptoper pleier jo å være litt mer kompliserte.

 

Har noen regnet ut konkret hva man sparer på dette? Vet det var en som hadde postet noen bilder av komponenter han hadde kjøpt inn.

 

Men joda..man er forskjellige og jeg er nok langt forbi student tilværelsen. Skal være enig i det. Jeg veier opp tiden, risikoen det er å gjøre det mot det å legge noen kroner ekstra i det hos Dell.

 

Men ok, jeg kan se at det er ett personlig valg. Skal ta den.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
La oss håpe oppgraderingen går sømløst og enkelt så de planene funker. Vet vi med 100% sikkerhet at CPU oppgradering vil være så enkelt? Laptoper pleier jo å være litt mer kompliserte.

Siden jeg reparerer laptoper til daglig, regner jeg med det skal gå greit :)

 

Men ok, jeg kan se at det er ett personlig valg. Skal ta den.

Flott :)

Lenke til kommentar

Sånn da har jeg ringt å bestilt :D

 

Ble 13 700 til sammen. Fikk beskjed om at den kom til å bli levert i slutten av august eller begynnelsen av september. Håper det stemmer, om jeg får flere uker utsettelse får jeg bare avbestille om jeg ikke gidder å vente :)

 

Spesifikasjoner sånn kjapt:

2Ghz CPU

2GB minne

160GB harddisk

6-cellers batteri

LED-skjerm, svart

Bluetooth

 

Gleder meg :wee:

Lenke til kommentar

Har noen enkle spørsmål..

 

Hva vil være det lureste? Velge T7100 istede for T7300? Eller LED-skjerm.. Ikke begge desverre!:p

 

Hvordan vil 1330 med 2bg ram, 8400 gs, T7100/T7300 klare seg når det kommer til spill? Går det ann å spille feks Battlefield 2, San Andreas, GTA 4 når det kommer?:D Eller er det ikke håp!?

 

Mvh Øyvind

Lenke til kommentar
Her pratet jo jeg generelt om laptopen. Det at du reparere dem daglig er jo en unik posisjon du er i. Som gir deg unik erfaring og ekspertise til å lykkes med dette.

 

Jeg tror vi begge kan være enig i at ikke alle bør begi seg ut på å skru opp en laptop.

Meget enig! :)...

 

Etter å ha mast litt på Dell nå, fikk jeg omsider ordrebekreftelse...

 

Hvordan vil 1330 med 2bg ram, 8400 gs, T7100/T7300 klare seg når det kommer til spill? Går det ann å spille feks Battlefield 2, San Andreas, GTA 4 når det kommer? Eller er det ikke håp!?

Du kommer ikke til å merke noe praktisk forskjell melllom T7100 og T7300 ved spilling. Laptopen skal kunne kjøre iallefall BF2 og San Andreas. GTA 4 er jeg usikker på ettersom ikke så mange vet hvor mye det kommer til å kreve.

Endret av -Codeman
Lenke til kommentar
Personlig stusser jeg over de som kjøper den billigste versjonen av denne her til under 10 000 da jeg synes det slår litt bena under hva maskinen kan og alt man sitter igjen med er ett pent skall.

9218062[/snapback]

 

En Audi A6 2.0 TDI koster 421.000,-

En Audi A6 4.2 FSI koster 1.152.000,-

 

Personlig stusser jeg over de som kjøper den billigste versjonen av denne her til under 500.000 da jeg synes det slår litt bena under hva bilen kan, og alt man sitter igjen med er et pent skall.

9218292[/snapback]

 

Da regner jeg med at det er en enkel sak å kjøpe ikke autoriserte deler å oppgradere 2.0 TDI til 4.2 FSI.

 

Eller?

 

hmmmm.... :innocent:

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Ny info:

 

Dell discontinues Pearl White on future XPS M1330 purchases

 

 

Dell's new 13.3" XPS M1330 notebook was first covered by DailyTech in early June. The notebook boasted a sleek new exterior and a larger screen than its predecessor: the 12.1" XPS M1210. Dell officially launched the notebook in late June with a starting price of $1,299 in Tuxedo Black, Pearl White and Crimson Red.

 

Since the launch of the XPS M1330, Dell has been having troubles keeping up with customer demand. Parts shortages and quality problems with the high-tech paint finish has contributed to customer delays.

 

Dell discussed the problems at length on the company's Direct2Dell blog site. "Right now, Tuxedo Black is the only color that is consistently meeting our quality standards. That's one reason why some customers are getting their orders before others," said Alex Gruzen, Senior VP for Dell's Consumer Product Group. "Crimson Red and the Pearl White colors require more coats of paint and more touches to create the finished product -- that means there is more opportunity for dust contamination."

 

Gruzen goes on to explain that it takes up to five coats of paint to produce an acceptable finish for Pearl White. As a result, Dell had discontinued the color from future XPS M1330 purchases. Customers who have already placed an order for an XPS M1330 in Pearl White will still receive their orders, however.

 

Gruzen also points to shortages of the LED-backlit display for the customer shipment delays. "This relatively limited supply base combined with stronger than anticipated demand-the number of orders has simply exceeded our expectations --has contributed to the delays," continued Gruzen. "Our vendors are ramping production as quickly as possible, but these displays continue to be in short supply."

 

Customers are still likely to be waiting quite a while to receive their XPS M1330 systems -- especially if they ordered Pearl White or Crimson Red. According to Dell, they have only managed to work through roughly 10 percent of their backlog.

 

 

Kilde:

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=8311

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er maskinen blitt mye billigere??

9218536[/snapback]

Tja, ikke billigere akkurat, de har bare satt CCFL-skjerm som standard på det dyreste utgangspunktet.

 

@Fritz0r: Tror den informasjonen der har blitt postet tidligere i tråden.

Endret av gertin
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...