Haaheim Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Veldig enkelt spørsmål!! Hvor lang tid tar det normalt å få bekreftelsesmail fra Dell? (kjøpet ble gjort over telefon) Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Veldig enkelt spørsmål!! Hvor lang tid tar det normalt å få bekreftelsesmail fra Dell? (kjøpet ble gjort over telefon) 9192508[/snapback] Jeg ble forespeilet ca ett døgn fra Dell. Det tok litt under to for min del. J Lenke til kommentar
novastaR Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hei! Jeg bestilte den 06/07, og fikk opprinnelig leverignsdato satt til 06/08, men fikk akkurat utsatt den til 13/09. Derfor lurer jeg på om det er rimelig å spørre om en kompensasjon, i så fall tror dere jeg kan få det? Har bestilt gjennom bedriften til foreldrene mine. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Føyer meg til applausen til ArcticOC! Jeg har bestillt billigste prosessor med tanke på oppgradering også, men her er det mer å hente ser jeg. Kunne du lagt ut linkt til hvor du fant disse komponentene?. (Gjerne erfaringer ifm montering, når den tid kommer også... ) J 9192057[/snapback] Minnet jeg kjøpte (2 brikker på 2GB hver): http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1138127 Prosessoren (T7300): http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1537683 Turbo minne (robson): http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1575165 250GB harddisk: http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1579839;c:36208 Lenke til kommentar
Almighty_Malachi Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Hvorfor sitter du igjen med WLAN kort arctic? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Hvorfor sitter du igjen med WLAN kort arctic? 9195089[/snapback] Fordi jeg kjøpte et "Next-gen" kort løst. bestilte maskinen med vanlig ABG-kort fra dell. Selv om oppgraderingen ikke koster mere ekstra enn jeg klarer å skaffe det for, men uten å måtte ende opp med å gi mere ender jeg opp med abg-kortet tilovers Flere "gratis"deler med andre ord Fikk forøvrig 800kr. i avslag siden maskinen min ble forsinket. Tok en telefon tidligere i dag og sa: "dette er uakseptabelt o.s.v." Endret 2. august 2007 av ArcticOC Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Veldig enkelt spørsmål!! Hvor lang tid tar det normalt å få bekreftelsesmail fra Dell? (kjøpet ble gjort over telefon) 9192508[/snapback] For meg skulle det ta ca. 24 timer, men etter 3 uker hadde jeg fortsatt ikke fått noen bekreftelse. Endte med at jeg kansellerte hele skiten. Sitter nå men en macbook og er kjempe fornøyd. Lenke til kommentar
mrfitness Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife™ [legg til 1,025.00 kr eller 52,-/måned1] var ikke denne inkludert før ?? Lenke til kommentar
Henrix.no Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Til vedkommende over: Nei, fargevalg var gratis, du må alikevel betale for oppgradering til LED-bakgrunnsbelysning. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 For meg skulle det ta ca. 24 timer, men etter 3 uker hadde jeg fortsatt ikke fått noen bekreftelse. Endte med at jeg kansellerte hele skiten. Sitter nå men en macbook og er kjempe fornøyd. Hmm, bestilte den 1. og har ikke fått noe bekreftelse enda Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Har fått bekreftet idag fra Dell's bedriftsavdeling at det er White LED-skjermene som forsinker leveransene. Deres underleverandør klarer ikke å produsere disse skjermene fort nok... Lenke til kommentar
B4d_K4rm4 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Prata med dell i går, de sa de ikke hadde "glass" til lcd skjermene. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Prata med dell i går, de sa de ikke hadde "glass" til lcd skjermene. 9199342[/snapback] Må si jeg er veldig skuffet over den lange leveringstiden. Jævlig smart å introdusere en ny modell når man ikke klarer å skaffe de essensielle delene til den! Når gjelder egentlig garantien fra? Kjøpsdato eller datoen man mottar produktet? Litt teit om man ikke kjøper utvidet garanti og har brukt opp 2 måneder av garantien før man i hele tatt har fått produktet... Lenke til kommentar
B4d_K4rm4 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Gjelder fra datoen en motar produktet, alt annet ville vært galematias Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg bestillte min nye Dell den 11 juli. Har i dag fått beskjed om en ny utsettelse! 28 august! Skål for logistikkgutta hos Dell! Endret 3. august 2007 av AMDXP Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg bestillte min nye Dell den 11 juli. Har i dag fått beskjed om en ny utsettelse! 28 august! Skål for logistikkgutta hos Dell! 9201265[/snapback] Jeg leste en artikkel om den utrolig heftige logistikken til Dell en gang, de har en helt enorm kontroll over hvor alle delene befinner seg og også hvordan produksjonen av disse til en hver tid går. Jeg kjøper ikke unskyldningene Dell har kommet med til alle som bestilte maskinen. De visste i utgangspunktet at leveransene var umulig å levere til rett tid allerede nå vi bestilte maskinen. Grunnen til at Dell rett og slett løy var for å ikke miste noe av den viktigste salgs sesongen, høsten når folk begynner på skolen og alle som jobber har avsluttet ferien sin. Salget i denne tiden er svært viktig. Dell visste at de hadde et "killer" produkt de ikke egentlig kunne levere fort nok, men for å ikke tape salg til konkurentene opplyste de aldri at det skulle ta 2mnd for å levere sakene. Jeg er ikke noen stor fan av konspirasjonsteorier, mine utalelser ang. denne saken er heller ikke i affekt da jeg også har evne til å holde ting på et profesjonelt nivå. I jobben min besøker jeg ofte fabrikkene til produsentene våre, alle har imponerende rutiner ved produksjon og logistikk, disse selskapene er kanskje bare 1/1000 del så store som Dell, men jeg har alikevel aldri opplevd en så stor flause som dette på lenge. Det grenser nesten til skandaløst, for Dell vet også at alle unnskyldningene ikke holder mål. De lanserte maskinen ALT for tidlig, og de var fullstendig klar over leveringstiden fra dag 1. Men jeg vil uansett vente på å få levert maskinen da jeg ikke ser noen som er i nærheten hva angår design og ytelse Men "plaster på såret" bør alle få etter å ha blitt løyet til.. Endret 3. august 2007 av ArcticOC Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg bestillte min nye Dell den 11 juli. Har i dag fått beskjed om en ny utsettelse! 28 august! Skål for logistikkgutta hos Dell! 9201265[/snapback] .... Men "plaster på såret" bør alle få etter å ha blitt løyet til.. 9202389[/snapback] Må si at jeg er enig det du sier om full vitenhet hos dell angående forsinka leveringstid og ønske om å kapre flest mulig i denne salgssesongen. Du nevnte også at folk burde få "plaster på såret". Jeg prøvde i dag å forklare Dell at jeg vil han kompensasjon for forsinkelsen. Det svaret jeg fikk via telefon var ikke så veldig hyggelig... Dell: "Du har allerede fått så bra pris at vi kan ikke gi deg flere avslag, fordi da tjener vi ikke noe som helst på pcen vi selger deg. Og hvis vi ikke tjener noe på den så selger vi den ikke" Hva skal man si til sånnt... Endret 3. august 2007 av AMDXP Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg bestillte min nye Dell den 11 juli. Har i dag fått beskjed om en ny utsettelse! 28 august! Skål for logistikkgutta hos Dell! 9201265[/snapback] .... Men "plaster på såret" bør alle få etter å ha blitt løyet til.. 9202389[/snapback] Må si at jeg er enig det du sier om full vitenhet hos dell angående forsinka leveringstid og ønske om å kapre flest mulig i denne salgssesongen. Du nevnte også at folk burde få "plaster på såret". Jeg prøvde i dag å forklare Dell at jeg vil han kompensasjon for forsinkelsen. Det svaret jeg fikk via telefon var ikke så veldig hyggelig... Dell: "Du har allerede fått så bra pris at vi kan ikke gi deg flere avslag, fordi da tjener vi ikke noe som helst på pcen vi selger deg. Og hvis vi ikke tjener noe på den så selger vi den ikke" Hva skal man si til sånnt... 9202754[/snapback] Da ringer du bare til du treffer en hyggelig person! Ringer du flere ganger treffer du en, tro meg Endret 4. august 2007 av ArcticOC Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg har ikke fått bekreftelsesmail enda....er det normalt? Lenke til kommentar
novastaR Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Er det rimelig å spørre om kompensasjon hvis jeg har fått utsatt fra 6 august til 13 september?! Har allerede fått pressa på for å få den før utsatt leveringsdato. Endret 3. august 2007 av novastaR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg