brsseb Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det eneste som mangler på den laptopen er pre-Installert Ubuntu. Hadde bestilt på dagen! Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg poster dette innlegget som jeg skrev i en annen tråd her, grunnet ingen svar. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dette kan vel anses som "Off Topic", men heller det enn å starte et nytt tråd. Når vi først snakker om Dell XPS, så vet jeg jo at de er knallgode maskiner og for øyeblikket får du knapt kraftigere laptop. Prisen på dem har også synket krafitg, fra rundt 20 tusen til 14. Dette har selvfølgelig noe med at Dell skall slippe ut nye XPS modeller, med blant annet GF 8800 skjermkortet, Santa Rosa chipset osv. Da har jeg et par spørsmål: 1. Hvor dyrt kommer de nye Dell maskinene til å bli i starten? Kommer de til å havne rundt 20 000 som sin forgjenger? Jeg har ringt til Dell og spurt om dette, men jeg fikk et "mystisk" svar om at "de kommer til å ligge på et konkurransedyktig prisnivå". Hvor mye vil de koste ca.? 2. Dell har måttet utsette lanseringen av disse nye XPS'ene på grunn av varmeproblemer, men når kommer de ca.? Noen som vet noe mer presis dato? 3. Hvem av dem bør jeg gå for? Bør jeg kjøpe en "Billig" XPS nå og kanskje kjøpe ny maskin om ca. 2-3 år, eller bør jeg kjøpe den nye XPS'en når den kommer, og ha den i 3-4 år? (jeg kan tenke meg at den holder ut lenger med DX10 skjermkort og Santa Rosa). Det er altså ikke denne (13") nye XPS maskinen jeg snakker om, men en 17" som skal komme ut senere. Fint om noen hadde noe mer informasjon om maskinen og kunne komme med tips angående valget. 8884809[/snapback] Grunnen til inget svar er at det er ikke annonsert enten som rykte eller fra Dell noe arvtaker til dagens 17 tommer. Alt du gjør er å skape rykter. Men jeg tipper den vil koste det M1710 kostet som ny. Rett over 25 000 kr. Men som sagt. Dette er spekulasjoner. La oss nå holde oss til topic på denne tråden som handler om 13 tommeren. AKIRA Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Virker som en veldig stilren og stødig Notebook. Får se om jobben kan gi meg avslag for å gjøre den aktuell som ny PC. Lenke til kommentar
netromxxx Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Lanseres 27 Juni.Prisen for en med 120 GB harddisk, 2GB minne og Core 2 Duo T7100 vil ligge på rundt 13000. Har fått tilbud å kjøpe denne versjonen gjennom jobben, men ville heller hatt en med flash-disk. 8813367[/snapback] Er dette noe du vet eller noe du tror? Er rimelig sugen på denne maskinen, var på vei til å bestille XPS 1210 men greier å vente noen uker hvis det er mye ytelse om å gjøre + den ser hawt ut Og er det World wide release eller eller må vi nordboere vente enda lenger? Har ikke hatt Dell før, har hatt det meste annet og er fortsatt bare Toshiba jeg er fornøyd med. Er det noen som har peil på om Dell'ene tåler litt? Hvilken service lønner dt seg å gå for? Edit: Er det noen som her peil på hvor bra NVIDIA GeForce Go 8400M GS / 128MB er? Leste at det ikke var noe særlig.... Endret 19. juni 2007 av netromxxx Lenke til kommentar
Phyro Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Det er hvertfall det tilbudet vi har fått via jobben. Dvs, 12900,- for den aktuelle versjonen jeg nevnte. Da vil jeg jo tro at de selges fra rundt den prisen og oppover for litt høyere spesifikasjoner. Lenke til kommentar
krizzzy Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Blir lansert 26 juni og blir lagt ut for sal i midten av juli. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Latitude TX er laptop med touchscreen, ganske snasen liten sak. Lenke til kommentar
tomro Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Nå er jo dette off-topic, og det beklager jeg så mye for, men jeg kjenner ikke til noe annet en den nye D-serien, samt de nye vostro/insp/xps serien... Mer info? Når det gjelder 1330, så har jeg også hørt 26/27, men det kan jo ta litt tid fra den kan bestilles til den blir shippet. Lenke til kommentar
willy313 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Lanseres 27 Juni.Prisen for en med 120 GB harddisk, 2GB minne og Core 2 Duo T7100 vil ligge på rundt 13000. Har fått tilbud å kjøpe denne versjonen gjennom jobben, men ville heller hatt en med flash-disk. 8813367[/snapback] Er dette noe du vet eller noe du tror? Er rimelig sugen på denne maskinen, var på vei til å bestille XPS 1210 men greier å vente noen uker hvis det er mye ytelse om å gjøre + den ser hawt ut Og er det World wide release eller eller må vi nordboere vente enda lenger? Har ikke hatt Dell før, har hatt det meste annet og er fortsatt bare Toshiba jeg er fornøyd med. Er det noen som har peil på om Dell'ene tåler litt? Hvilken service lønner dt seg å gå for? Edit: Er det noen som her peil på hvor bra NVIDIA GeForce Go 8400M GS / 128MB er? Leste at det ikke var noe særlig.... 8895754[/snapback] Dell lager de stødigste maskinene jeg noen gang har brukt. Den laptoppen jeg har nå fra dell, har jeg brukt i ca 5 år. Ledningen til strøm adapteren har røket en gang, og jeg har nå begynt å få et problem med batteriet. Men jeg hadde ikke ventet noe mindre, ettersom den er vel brukt. NVIDIA GeForce Go 8400M GS / 128MB støtter DirectX 10. Jeg er ingen ekspert, men jeg vet at det er en god ting etterhvert som flere og flere spill blir DirectX 10 støttet. Det er sikkert også en 520MB versjon også. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Dato bekreftet, globalt salg fra 10 Juli. Les: http://www.engadget.com/2007/06/22/dells-m...retail-july-10/ Bilder: AKIRA Endret 22. juni 2007 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
krizzzy Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Nice! No får vi berre håpe at prisen ikkje blir for avskrekkande. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Ville heller hatt DVI ut fremfor VGA, og heller fått med en DVI->HDMI-adapter. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hvorfor tar man lydutgangen forran? Er jo bare i veien der.. Virker som en snasen, fin pc. Skal vurderes i framtiden, da i svart. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Savner bilder fra sidene som viser portplasseringene... HDMI-port er jo voldsomt positivt og når man har en VGA-port i tillegg får man virkelig i pose og sekk. Ingen andre tilkoblinger på høyre side enn en USB-port og kensington-hullet, og i tillegg Ctrl-tasten på "rett" sted gjør at det for meg virker som det er veldig lite som trekker designmessig ned på denne maskinen. Blir spennende å se om innmaten er like overbevisende. Lenke til kommentar
nogen Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Lyd og mikrofoninngang på fremsiden er vel kanskje det som ikke har fått de smarteste plasseringene. De burde heller flytte bryterne på høyre side foran, og lyd og mikrofon til sidene. De kunne godt unngått å plassere gummiføtter på batteriet. Men dette er vel egentlig småting på en ellers meget fin maskin. Endret 24. juni 2007 av nogen Lenke til kommentar
jezper Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Noen som har en anelse om hvilken oppløsningen den lille skjermen benytter seg av?? Lenke til kommentar
jezper Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Noen ide om hvordan denne vil kjøre spill som BF2 og CS:S og eventuelt da noen av dx10 spillene som kommer ut?? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 com port på denne? 8938962[/snapback] nope. Har det vel heller aldri vært på XPS-modellene, kun noen utvalgte Latitude-modeller. Lenke til kommentar
willy313 Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Noen ide om hvordan denne vil kjøre spill som BF2 og CS:S og eventuelt da noen av dx10 spillene som kommer ut?? 8939638[/snapback] som du ser her så har maskinen GeForce Go 8400M som er et DX10 støttet kort. Så jupp, du vil lett kunne spille CSS, BF2 pluss de nyeste DX10 støttede spillene som f.eks. Crysis, men litt usikker på hvor optimalt du kan ha bilde på DX10 spill som Crysis, ettersom det ikke er utgitt enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg