Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den store Dell XPS m1330 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deler min litt artige og frustrerte historie!

Fikk min xps på mandag. Første jeg hører er en liten cpu whine fra den. Men det kunne jeg leve med.. Var en liten høyfrekvens lyd, men fullt mulig å leve med. Dog kjipt.

Så skal jeg oppgradere til ultimate versionen av vista. Da starter det morsomme med at jeg får en bluescreen flash hver gang lapen restarter. Og den restarter seg selv etter bluescrennen og går inn i en loop. Den eneste metoden for å få kommet seg inn i OS igjen, er å restarte hele maskinen (ta av batteri, holde inne i 20 sec).

Så starter moroa med dell support. Hadde kontakt med dell i england fra klokka 10.00 til 0200 på natta. Måtte bla. se på en fyr installere vista via remote control fra 12-2. Ganske kjipt, siden det klarer jeg selv:P Så går batteriet mitt tomt, snakka med hjemtelefonen..så han skulle ringe meg opp på mobilen.. men det gjorde han aldri.. så neste dag var det hele suppa om igjen.. de sjekka om datan var kompatibel med ultimate minst 2 ganger og so on.

I går kveld bestemte de seg for å sende en teknikker.. han kom i dag og byttet hovedkortet.. noe som heller ikke hjalp.. men etter litt fiksing i bios fikk vi vekk bluescreenen. jeg var halvveis fornøyd og han dro videre... så skal jeg ta med meg lapen inn i stua, da hører jeg det skrangle i datan. det var en skrue løs inne i kabinettet.

Har enda ikke helt bestemt meg for om jeg skal gidde å ta den ut... er vel fare for at jeg sender den tilbake, og bestiller meg en ny...(ikke dell)

Vel det var alt... motto med historien er vel at cpu whine ikke er så ille allikevel:P

Lenke til kommentar

Har noen opplevd at HD film 720p lagger? Hos meg lagger det så mye at jeg ikke orker å se filmen engang. La inn de driverne som er postet her i forumet istad, og testet nå med å legge inn dells drivere igjen, lagger på begge. Noen tips?

Lenke til kommentar

Det funker faktisk på min og FreshJive.

Da jeg nevnte at cpu'en min ga en ekkel høyfrekvens lyd fikk jeg denne responses fra Dell:

"For the noise, it's a "by design noise" (it's a noise of a certain state of activity of the processor)and we can't swap any part from it as the high pitch noise will remain the same. "

Ingen av dere med T8300 cpu som har merket denne "by design noisen"?

Vurderer halvveis å bestille en ny, men vil ikke om den lyden er der anyway!

Mvh Lars

Lenke til kommentar
Jepp, er CPU.

Men har egentlig et større problem, får bluescreen hver gang jeg restarter pcen... En fyr fra dell som skulle fikse det istad, så jeg måtte se han rote rundt på norsk os (han var fra india) og det eneste han gjorde var å installere vista på nytt, noe som ikke hjalp.

Er litt frustrert her nå.. ikke ringer han tilbake heller...

Ingen andre som har hatt dette problemet?

Jeg hadde dette problemet også. Fikset det ved å installere oppdaterte drivere for SATA-kontrolleren (chipset-drivere). Nye drivere finner du på dell sine sider.

Lenke til kommentar
Har noen opplevd at HD film 720p lagger? Hos meg lagger det så mye at jeg ikke orker å se filmen engang. La inn de driverne som er postet her i forumet istad, og testet nå med å legge inn dells drivere igjen, lagger på begge. Noen tips?

Jeg bruker min som HTPC og har merket dette ja (1360x768 oppløsning på HDMI utgangen). Det jeg fant som fungerte best var å disable Aero, en funksjon jeg klarer meg aldeles utmerket uten.

Har en testscene jeg benytter som er 1 minutt og 20 sekunder inn i første episode av "Planet Earth 720p", der er det sikkert 10 000 fugler som flyr over skjermen samtidig. Denne scenen hakker/lagger fryktelig med Aero påskrudd, men flyter fint etter med Aero avslått.

Maskinen har forøvrig 8400GS grafikkort, 2GB minne og 7100 prosessor (1.8 GHz).

Endret av byggeren
Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Hvis dere har engelsk vista vil jeg anbefale dere å laste ned SP1. Gjorde dette i natt og fy fader for en økelse i kopieringsytelse. Jeg gikk fra å ligge på 8-10 MB/s ved intern kopiering til et sted mellom 30-45 MB/s dette er en ytelseøkning på mer enn 300 %

I tillegg synes jeg alt går litt raskere.

Så jeg anbefalere alle til å installere SP1

:D

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

Hvis dere har engelsk vista vil jeg anbefale dere å laste ned SP1. Gjorde dette i natt og fy fader for en økelse i kopieringsytelse. Jeg gikk fra å ligge på 8-10 MB/s ved intern kopiering til et sted mellom 30-45 MB/s dette er en ytelseøkning på mer enn 300 %

I tillegg synes jeg alt går litt raskere.

Så jeg anbefalere alle til å installere SP1

:D

Det var gode nyheter :thumbup: xps m1330 skal jeg bestille straks også :new_woot: Bare prisene synker igjen, har steget mye siden forrige "ville priser" kampanjen. :nei:

Lenke til kommentar
Er det flere som har faatt mail fra Dell_CC_Orderquery(at)Dell.com ang. "eksportkontroll"? De spör hvor og hva du skal bruke PC-en til, men det spör de jo om under bestillingen ogsaa..?

Den har ikke jeg fått, selv om jeg også skal ha den som eksport. Jeg har ringt de og de skulle sende meg et utførselskjema denne uken. Bare ring de og hør.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...