Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wee :D

Endelig etter 2veker har den blitt sendt. Er det mulig å ta kontakt med leveranse firmaet å få PC-en levert ein anna plass enn adresse den er bestilt til?

 

Går ut i frå at visst man bur i Oslo får man pakken dagen derpå den er sendt ut i frå Dell?

Lenke til kommentar

Er det ikke kjedelig med alle tre i samme farge? :D

 

 

Er det mulig å ta kontakt med leveranse firmaet å få PC-en levert ein anna plass enn adresse den er bestilt til?

 

firmaet heter Schenker og hvis det ikke er snakk om store avstander bør det gå helt greit.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting, er det bekreftet (kilder?) at penryn ikke sliter med CPU Whine?

 

I så fall lurer jeg på om jeg skal reklamere, for å så kjøpe ny :p

 

Ingen på forumet med Penryn som har hatt CPU Whine tror jeg, reklamer du, mm du tåler whine ;)

Endret av Sap15
Lenke til kommentar

Hvordan går jeg frem? Ringer norsk support, å sier at jeg ønsker å reklamere og sender inn pc-en, så ruller pengene inn på konto?

 

Det er forresten en ting som er litt synd, tilbudet er ikke så bra som på den jeg kjøpte i jan/feb. Tror dere det vil komme gode tilbud de nermeste ukene?

Endret av obrestad
Lenke til kommentar

Kan ikke huske om det er flere som har opplevd dette, men kunne være et heads-up til folk som har CPU-whine:

Formaterte og installerte Vista på nytt på maskinen min i går. Før jeg gjorde dette hadde jeg det jeg må anta var CPU-whine - høyfrekvent pipelyd som "gikk i takt" med belastningen på CPU. Kunne godt høre den, men kunne godt leve med det. 250GB HDDen gav også en del lyd fra seg.

Etter formateringen er CPU-whine borte, og lyden fra HDD har også roet seg betraktelig :w00t: Skal også nevnes at jeg la inn alt av nyeste drivere fra dell.no (drivere til GPU fikk jeg fra Windows Update) også.

Så kan jo være dette funker for flere enn meg.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har denne som har forsøkt å "åpne" opp PC-en? Skjermen min har nemlig sluttet å fungere, den slår seg ikke på ved boot, så jeg mistenker at det kan være en kabel som ikke er riktig tilkoblet eller noe slikt...

 

Hadde jeg vært hjemme hadde jeg ringt Dell support, jeg kjøpte med sånn 3-års service avtale så de sender en tekniker hjem til meg. Jeg regner med at dette er nettopp et slikt tilfelle hvor det ville være lurt. Problemet er at jeg ikke er i Norge for øyeblikket, og jeg kunne trengt å bruke PC-en den neste uken.

 

Noen som vet hvor kabelen fra hovedkortet til skjermen er? Er det fare for at jeg bryter diverse garantisegl dersom jeg prøver å åpne PC-en? I så fall kan jeg jo bare vente til jeg kommer tilbake til Norge og så ringe til Dell support.

Lenke til kommentar

Det er ganske omfattende skal du åpne pc-en din for å finne tilkoblingspunktet er. Det er ca midt under tastaturet, og for å komme til der må du ta ut batteriet, fjerne de knappene over tastaturet, skru opp to skruer, for å så fjerne tastaturet. Da vil du kunne se pluggen til skjermen.

 

Du trenger ikke være redd for garanti viss du utfører arbeidet pent nok, siden de da ikke kan se at du åpnet maskinen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...