SaReX Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 La inn igjen Vista nå, og da kom det en pipelyd fra PCen som piper konstant.. Var slik før jeg innstalerte XP og.. Noen som hvet hva det er? Edit: Nå har tråden 4000 innlegg Pipingen skylles CPU feil. Gjelder ikke bare Intel, da jeg har hatt samme problem med AMD Pipingen kan bli borte hvis du: 1. Deaktiverer Bluetooth 2. Innstalerer RMClock og hak av "Run HLT command when OS is idle" 3. Deaktivere USB 4. Tar ut strømadapteren fra PC-en Mitt råd, Send den inn, det ikke skal være sånn! Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Er det kommet noen nye rabattkuponger? Lenke til kommentar
Brack Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei, ville bare si at ved å legge inn Rightmark CPU Utility og disable C4 så forsvant den såkalte cpu-whine fra PC-en min(som egentlig er en lyd fra chipsettet vistnok). Programmet finner man her: http://cpu.rightmark.org/download/rmclock_235_bin.rar Er det slik at alle pc'ene har denne feilen? Mvh Brack Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Får ny PC uansett jeg pga. at kabinettet er skeivt, så håper at jeg ikke får den pipinga Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Får man ny ladder hos dell hvis man klager på at det kommer pipelyd fra den? Lenke til kommentar
^4n Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hei! Bestilte 1330'n i forrige uke, gleder meg veldig! Masse god informasjon i denne tråden, selv om det blir vel mange sider å lese gjennom. Jeg har et spørsmål om ordre statusen på Dell sine sider: - Pcen kom i pre produksjon på Torsdag forrige uke. - Jeg ringer dell neste dag (Fredag) for å høre om hva sjansene mine er for å få pcen før påske (forventet leveringsdato var 11. april). - Han jeg snakket med sa at det var fullt mulig, og sa at pcen var i produksjon. - Overasket som jeg var sjekket jeg ordrestatusen, men der sto det fremdeles pre produksjon. - Men da jeg sjekket engelske dell sider fikk jeg beskjed om at den er i produksjon Norske sider: "Preproduksjon den 03/06/2008 Fase:2. Produksjon ikke startet Bestillingen din blir klargjort for produksjon." Engelske sider: "Your order has been located. Dear Customer, Thank you for choosing Dell. Your order is being custom-built to your requirements at our factory. As we custom build each order to your exact specification, it can take up to ten working days to build and deliver your order." Hva er riktig? Takker for svar Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg er så lei av alt dette når får jeg PC-en!!!! Den kommer når den kommer! Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.... eller noe slik? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Den som venter på noe godt, får CPU whine. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hva er riktig? Takker for svar Det står vel heller ikke på den Engelske siden at produksjonen er startet, men at din maskin vil bli bygd etter dine spesifikasjoner slik jeg tolker det. Før påske begynner vel å se litt stygt ut nå, i og med at maskinen bruker 4-5 dager fra Dells fabrikk og hjem til deg (avhengig av hvor i landet du bor) etter at den er ferdigbygd. Hvis du er eksepsjonelt heldig, og maskinen blir bygd og sendt i dag, er det en liten mulighet for at den kommer på fredag. Men jeg ville ikke hatt for store forhåpninger. Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Den som venter på noe godt, får CPU whine. :!: Hvor gøy er det ikke å åpne opp en splitter ny m1330, skru på knappen og høre "piiiiiiiiiiiiiiiiip" :!: Lenke til kommentar
^4n Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Det står vel heller ikke på den Engelske siden at produksjonen er startet, men at din maskin vil bli bygd etter dine spesifikasjoner slik jeg tolker det. Før påske begynner vel å se litt stygt ut nå, i og med at maskinen bruker 4-5 dager fra Dells fabrikk og hjem til deg (avhengig av hvor i landet du bor) etter at den er ferdigbygd. Hvis du er eksepsjonelt heldig, og maskinen blir bygd og sendt i dag, er det en liten mulighet for at den kommer på fredag. Men jeg ville ikke hatt for store forhåpninger. Ah, det var det jeg trodde. Jeg er så lei av alt dette når får jeg PC-en!!!! Den kommer når den kommer! Var ikke meningen å ødlegge dagen din, hehe. Ville bare vite hva jeg skal forholde meg til. Så jeg bestilte penryn (t8100) prosessoren, er den verdt de ekstra kronene? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 hvor mye ekstra betalte du? Noe bedre ytelse og noe bedre batteritid (kanskje så mye som ett kvarter), samt noe mindre varmeutvikling (=mindre behov for viftene å starte opp) er i grove trekk fordelene med 45nm prosessor ("penryn") Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Noen som kjører Ubuntu 7.10 på denne? Har lyst til å prøve ubuntu en gang.. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Har en kompiss som kjører Ubuntu 7.10 på maskina. Han dualbooter med XP. Lenke til kommentar
^4n Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) hvor mye ekstra betalte du? Noe bedre ytelse og noe bedre batteritid (kanskje så mye som ett kvarter), samt noe mindre varmeutvikling (=mindre behov for viftene å starte opp) er i grove trekk fordelene med 45nm prosessor ("penryn") Det vet jeg ikke da jeg slo til på et tilbud der t8100 prossesoren var forhåndsvalgt, men sikkert en del hundre lapper ja. Forresten så snakket jeg med en dell ansatt nå nettop i forbindelse med at skjermkortet (m8400gs) er flaskehalsen i m1330'n så vidt jeg forstår. Det jeg lurte på var om det var mulig å oppgradere skjermkortet hvis det kom en bedre grafikkløsning med tiden? Og han sa at det var ikke noe problem så lenge det var et PCI(m8400gs) kort du hadde på m1330'n din. Men nå i etterkant begynte jeg å tenke på den eventuelle prisen på en sånn oppgradering... $$$ Noen som tørr å tippe hva en slik oppgradering vil koste deg? Endret 11. mars 2008 av andreasnicolai Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Den som venter på noe godt, får CPU whine. :!: Hvor gøy er det ikke å åpne opp en splitter ny m1330, skru på knappen og høre "piiiiiiiiiiiiiiiiip" :!: Tro meg, det er lite gøy. Snakket akuratt i telefonen med en engels support mann, som skulle sende en tekniker til bytte av hovedkort. Det skulle hjelpe sa han. Men da skal vi se, om det hjelper... Hvor mange runder med piping må jeg tåle før en ny maskin venter? Er pipelyden borte på penryn? ER det mulig å be om å bytte prosessor pga piping i så fall? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Så dem er enda ikke ferdig med den pipinga? Trodde dem var ferdig med det jeg Faen, får ny snart pga. skeivt kabinett, håper jeg ikke får CPU whine! Lenke til kommentar
vindheia Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Så dem er enda ikke ferdig med den pipinga? Trodde dem var ferdig med det jeg Faen, får ny snart pga. skeivt kabinett, håper jeg ikke får CPU whine! Har akkurat fått min T8300, og jeg hører ingen pipelyd. Eneste lyd jeg kan høre er litt knatring i harddisken. (Toshiba 320 GB) Ellers må jeg si meg meget fornøyd med pcen, selv om jeg ikke har fått testet den skikkelig enda. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Så dem er enda ikke ferdig med den pipinga? Trodde dem var ferdig med det jeg Faen, får ny snart pga. skeivt kabinett, håper jeg ikke får CPU whine! Har akkurat fått min T8300, og jeg hører ingen pipelyd. Eneste lyd jeg kan høre er litt knatring i harddisken. (Toshiba 320 GB) Ellers må jeg si meg meget fornøyd med pcen, selv om jeg ikke har fått testet den skikkelig enda. Alltid gøy med bilder.... Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Bilder skal vi få til EDIT: De var visst en tanke store... Endret 11. mars 2008 av obrestad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg