knutaj Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Har langt på vei bestemt meg for å avbestille nå. Hvis det lar seg gjøre selvsagt. Sendte en e-post til Dell i går kveld som de fortsatt ikke har svart på. Forwardet e-posten nå direkte til selgeren som jeg bestilte fra. Forhåpentligvis får jeg svar i morgen, men jeg tar ingenting for gitt lenger. Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hm, ser at pengene for maskinen som var holdt av på kontoen min ikke er trukket, og er nå tilbake på konto. Ingenting på bestillingsslippen hos dell eller schenker er forandre. Noen som vet hva det kan bety? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 At du skal ta en telefon til Dell Lenke til kommentar
ventle Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 betyr vel som nevnt flere ganger her i tråden at dell først reserverer pengene, så frigjør dem før de endelig trekkes når maskinen sendes ut. Lenke til kommentar
mhmmhm Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvordan er det med cpu-whinegreia? Fikk man en ny en, om man klaget? Ellers, er det noen som har opplevd en slags knitrelyd inni m1330? Vet det står mye om cpu-whine på tidligere sider, men gidder ikke å lese meg igjennom om dem nok en gang. Gjorde det før jeg kjøpte også.. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 de som ikke benytter angreretten eller får kjøpet hevet har fått besøk av en servicemann som bytter hovedkortet ved CPU-whine. Man kan antageligvis få ny maskin også om man ønsker det, tendensen har vært at Dell har vært svært behjelpelige mot dem som har fått en problemmaskin. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Finnes det noen rabatt koder tilgjengelig nå? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 http://prissammenligning.no/index.php?page=data Ikke ennå som jeg kan se. Lenke til kommentar
Grimfred Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Min kjæreste har hatt en laptop av denne typen i ca. fjortendager nå, og hun sliter veldig med at internettsider ikke vil laste skikkelig. De stopper bare opp uten noen synlig grunn. Om man trykker på oppdater fungerer det helt perfekt etter noen forsøk. Dette skjer imidlertid på ca. hver tredje side man prøver å få tilgang til. Har samme problemet både i IE, Firefox og Opera. MacUseless (Macafee eller hva det enn heter) har blitt avinstallert og erstattet, har ingen aktiv brannmur heller som skulle kunne blokkere noe. Har prøvd å "pinge" google.com, og dette er resultatet: Pakker: sendt = 200, mottatt = 165, tapt = 35 (17% tap). (Dette er vel et unormalt høyt tap?) Kan nevne at MSN og lignende programmer har fungert feilfritt sålangt, har hatt en del disconnects under spilling av World of Warcraft men tørr ikke med 100% sikkerhet si at det er noen sammenheng. Har ingen idé om hva som er problemet, håper noen kan hjelpe. EDIT: Er kanskje verdt å nevne at jeg har flere datamaskiner påkoplet det trådløse nettverketet denne datamaskinen er på. De sliter ikke med samme problem. Nedlasting med denne (min kjærestes m1330) maskinen er overhodet ikke noe problem. Laster ned torrents med hastighet tilsvarende det vi får fra vår internettlevrandør. Endret 1. februar 2008 av Grimfred Lenke til kommentar
toresn Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hvor lang tid går det normalt fra Dell sender pakken til den er fremme? Hos meg er forsendelsesdatoen 30/01, og estimert leveringsdato 15/2. Tar det virkelig over to uker? Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Er i kontakt med Dell nå via mail. Noen av dere som fikk kjapp ETA som kan liste opp hva de bestilte? Evt. hva som skiller seg fra standardtilbudene deres. Lenke til kommentar
enrax Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hvor lang tid går det normalt fra Dell sender pakken til den er fremme? Hos meg erforsendelsesdatoen 30/01, og estimert leveringsdato 15/2. Tar det virkelig over to uker? Jeg bestillte min igår (31/01) og har fått ETA 21/02. Dette er jo alt for lang leveringstid spør du meg. Har dere andre ventet over 21 dager før maskinen kommer? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hvor lang tid går det normalt fra Dell sender pakken til den er fremme? Hos meg erforsendelsesdatoen 30/01, og estimert leveringsdato 15/2. Tar det virkelig over to uker? Jeg bestillte min igår (31/01) og har fått ETA 21/02. Dette er jo alt for lang leveringstid spør du meg. Har dere andre ventet over 21 dager før maskinen kommer? Nå skal de bygge en maskin, teste den og få den sendt til deg, så synes ikke akkurat det er for lang ventetid. Derimot har de vært veldig raske med enkelte andre.. noe jeg synes at er rart de greier. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Nå skal de bygge en maskin, teste den og få den sendt til deg, så synes ikke akkurat det er for lang ventetid. Derimot har de vært veldig raske med enkelte andre.. noe jeg synes at er rart de greier. Hos meg er det "annonse" på toppen her no som lyd: "Dell kutter 900 stillinger". Kanskje dei berre har hatt ei overskudd på arbeidskraft? Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg bestillte min igår (31/01) og har fått ETA 21/02. Dette er jo alt for lang leveringstid spør du meg. Har dere andre ventet over 21 dager før maskinen kommer? Dells forklaring på lang ventetid i mitt tilfelle: "Jeg kan se at du har ventet en stund på din ordre og det er en forsinkelse på komponenter til din ordre som er skyld i den lange ventetiden. Dette vil jeg selvfølgelig beklage." Virker som det handler først og fremst om tilfeldigheter. Velger man feil farge, kan man fort måtte vente 3-4 uker ekstra. Savner litt fleksibilitet fra Dell sin side slik at en ordre kan oppdateres. De hevder de kun kan kansellere en ordre. Ironisk nok er det en hel del ting som tyder på at jeg får min m1330 tidligere hvis jeg avbestiller og legger inn en ny bestilling i dag, enn om jeg lar min bestilling fra 17. januar bli stående. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Den som venter på noen godt venter ikke forgjeves, er det ikke slik det lyder? Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Vel, for min del så bestiller jeg laptop nå fordi jeg vil ha ny laptop nå. Ikke om en måned. I tillegg er det som er et godt tilbud en måned neppe like bra neste måned. Leser man denne tråden fra starten av, ser det vel ut som om prisene har gått ned 1000-1500 kr pr måned siden de første laptopene ble sendt ut? Lenke til kommentar
iCar Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 De har forandret mye på sidene nå, ser også at XPS nå kan kjøpes som "Red Product". Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Heh.. Fikk bekreftet at min m1330 ikke har gått i produksjon fordi jeg har bestilt tilbehør de ikke har inne på lager. Å sende slikt separat var ikke mulig. Rett og slett fantastisk. Lenke til kommentar
toresn Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Tror dere misforsto spørsmålet mitt litt. PC-en min er ferdig og ble sendt fra Dell 31/1, så står det at den ikke kommer frem før 15/2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg