Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Kjøpte i går per telefon (måtte uansett kjøpe per telefon da jeg ønska bytte til Engelsk OS + resterende software), og fikk et system til ~17000 (med utgangspunkt i bygging fra 8000kr premaden til Dell - billigste onlinetilbud jeg fant, og som tidligere nevnt i tråden det tilbudet en annen som kontakta per telefon fikk) til 16700, da inkludert i tillegg eksternt 6-Cell batteri som jeg først fikk opplest til ~690kr, og en bæreveske jeg skulle ha til ~300kr.

 

Bestilte også en med litt dårligere specs til onlineverdi av 12800, fikk den for 12200 da inkludert bæreveske til ~300.

 

Jeg er fornøyd med dealen, vil da annbefalle andre og bestille per telefon selv om noen her bare fikk onlineprisen likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte i går per telefon (måtte uansett kjøpe per telefon da jeg ønska bytte til Engelsk OS + resterende software), og fikk et system til ~17000 (med utgangspunkt i bygging fra 8000kr premaden til Dell - billigste onlinetilbud jeg fant, og som tidligere nevnt i tråden det tilbudet en annen som kontakta per telefon fikk) til 16700, da inkludert i tillegg eksternt 6-Cell batteri som jeg først fikk opplest til ~690kr, og en bæreveske jeg skulle ha til ~300kr.

 

Bestilte også en med litt dårligere specs til onlineverdi av 12800, fikk den for 12200 da inkludert bæreveske til ~300.

 

Jeg er fornøyd med dealen, vil da annbefalle andre og bestille per telefon selv om noen her bare fikk onlineprisen likevel.

9014207[/snapback]

Jeg kommer til å kjøpe denne maskinen. Må bare godprate litt med Dell til uka... teste noen konfigureringer etc på nettet først. Blir vel en 17000 for den konfigen jeg ønsker, tror jeg. Kunne du for ordens skyld postet din konfigurering her? Everything included liksom :innocent:

 

Hvor lang leveringstid ble det estimert?

Lenke til kommentar
Kjøpte i går per telefon (måtte uansett kjøpe per telefon da jeg ønska bytte til Engelsk OS + resterende software), og fikk et system til ~17000 (med utgangspunkt i bygging fra 8000kr premaden til Dell - billigste onlinetilbud jeg fant, og som tidligere nevnt i tråden det tilbudet en annen som kontakta per telefon fikk) til 16700, da inkludert i tillegg eksternt 6-Cell batteri som jeg først fikk opplest til ~690kr, og en bæreveske jeg skulle ha til ~300kr.

 

Bestilte også en med litt dårligere specs til onlineverdi av 12800, fikk den for 12200 da inkludert bæreveske til ~300.

 

Jeg er fornøyd med dealen, vil da annbefalle andre og bestille per telefon selv om noen her bare fikk onlineprisen likevel.

9014207[/snapback]

Jeg kommer til å kjøpe denne maskinen. Må bare godprate litt med Dell til uka... teste noen konfigureringer etc på nettet først. Blir vel en 17000 for den konfigen jeg ønsker, tror jeg. Kunne du for ordens skyld postet din konfigurering her? Everything included liksom :innocent:

 

Hvor lang leveringstid ble det estimert?

9016719[/snapback]

 

1) T7500 cpu, Eng Vista Home P., White-LED skjerm, Biometric reader, 2x1024MB ram, 160GB HD, Nvidia 8400M GS, 9 Cell primary batt. (+6 Cell i tillegg), Bluetooth og N-Wlan kortet + Targus second skin S for 8-12"

 

2) T7100 cpu, Norsk Vista Home P., White-LED skjerm, Biometric reader, 2x1024MB ram, 120GB HD, Intel X3100, 6 Cell primary batt., Bluetooth og N-Wlan kortet + Targus second skin S for 8-12"

 

Ingen utvida garanti, skadegaranti, software etc på noen av de.

 

Leveringstid på begge blei satt til 3 uker (virka som standardprosedyre, 3 uker etter bestillingsdatoen), og etter å ha snakka med en som har handla hos Dell før setter de visst det som utgangspunkt ofte, men kan komme før.

Lenke til kommentar
<snip>

4) Jeg har selveierfirma som jeg skal kjøpe maskinen gjennom. Vil det utgjøre noen forskjell mht. supporten hos Dell om jeg bestiller som bedrift el privatperson. Jeg ser at den 3-års på-stedet-servicen for privatpersoner er litt ulik den som gjelder for bedrifter - i hvert fall i ordlyden. Synes Dell's bedriftsservice er knallbra, men er ikke keen på second best service. Lenovo har også 3 års service, men det er innleveringsbasert. Koster ikke noe ekstra, dog...

 

Takker for alle svar!

 

I det almenne vil nok begge deler fungere bra. Det som er verdt å huske på er at om du kjøper som bedrift så blir ikke lenger forbrukerkjøpsloven gjeldende, det er derimot avtale mellom kjøper og selger som gjelder. I praksis betyr det at en i Norge har 5 års rett til å få maskinen reparert gratis som forbruker, mens som bedrift må en kjøpe serviceavtale.

 

Ellers er på stedet service bra uavhengig av bedrift eller privatpersoner, forskjellen vil være minimal.

Lenke til kommentar

jeg har en bestilling inne med xps m1330, som ser slik ut

 

2.4 ghz prosessor

1 gig ram

8400 skjermkort

blutooth

300 nit skjerm

9cellers batteri

og elles alt standard

 

13683,75 kr

 

Dette var grisebillig, og lurer derfor på å bestille :D

 

Spørsmålet er bare om jeg får varen når den er feilpriset?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det er bare å vente å se det. Husker et tilfelle der det var en som bestillte en skjerm når den var feilpriset. Han fikk den han.

Lenke til kommentar
Hei

Er det noen som vet om det vil bli et "hull" i maskinen hvis man ikke velger

fingeravtrykksleseren, eller vil det være "glattet over"?

 

Edit:

Er det også noen som har peiling på 250GB harddisken, når den eventuelt dukker opp?

9018642[/snapback]

 

 

Maskinen har 2 forskjellige palmrest, ett med finger leser og ett uten.

Lenke til kommentar

Nesten som at eg vurderte å legge inn ei bestilling no, men dei kjem vel til å fikse det reknar eg med? Har jo ikkje behov for den før skulen startar.

 

Litt usikker her.

 

Får jo dette til 13 500,-

 

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo T7700-prosessor (2,4 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer) redigere

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista™ Business - norsk redigere

KUNDESTØTTETJENESTER Grunnleggende garanti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte) redigere

DÆKNING AF HÆNDELIGE UHELD Ingen Accidental Damage Support redigere

FARGEVALG Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display redigere

LCD Thin & light 13.3" UltraSharp™ WXGA (1280x800) White-LED Display (300 nits) with TrueLife™ redigere

BIOMETRIC IDENTIFICATION Uten biometrisk fingeravtrykksleser redigere

MINNE 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024] redigere

HARDDISK 120 GB (5400 rpm) SATA-harddisk redigere

GRAFIKKORT nVidia® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB GDDR3 dedikert grafikkminne redigere

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare redigere

PRIMÆRBATTERI 6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Endret av krizzzy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...