Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Da har jeg vært i kontakt med kundeservice. Bestemte meg for å satse på en ny maskin, så jeg håper den blir bedre! Snakket med en utrolig koselig og hjelpsom pike som sa at jeg kunne beholde denne maskinen frem til jeg mottok en ny, i tillegg skulle jeg få en kompensasjon for at jeg har mottat en "defekt" maskin.

 

God kundeservice av henne, har ikke bare gode erfaringer med Dell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg vært i kontakt med kundeservice. Bestemte meg for å satse på en ny maskin, så jeg håper den blir bedre! Snakket med en utrolig koselig og hjelpsom pike som sa at jeg kunne beholde denne maskinen frem til jeg mottok en ny, i tillegg skulle jeg få en kompensasjon for at jeg har mottat en "defekt" maskin.

 

God kundeservice av henne, har ikke bare gode erfaringer med Dell.

 

Snakket du med norsk eller engelsk kundeservice? Evt nummer og navn til hun du pratet med?

Lenke til kommentar
Da har jeg vært i kontakt med kundeservice. Bestemte meg for å satse på en ny maskin, så jeg håper den blir bedre! Snakket med en utrolig koselig og hjelpsom pike som sa at jeg kunne beholde denne maskinen frem til jeg mottok en ny, i tillegg skulle jeg få en kompensasjon for at jeg har mottat en "defekt" maskin.

 

God kundeservice av henne, har ikke bare gode erfaringer med Dell.

 

Snakket du med norsk eller engelsk kundeservice? Evt nummer og navn til hun du pratet med?

 

Hun jeg snakket med var norsk, jeg ringte til support telefonen. Jeg fikk dessverre ikke navn og nummer, men jeg tror hun heter Marie eller Maria. Jeg skulle få en mail i morgen så da kan det hende jeg får mer informasjon.

Lenke til kommentar
Da har jeg vært i kontakt med kundeservice. Bestemte meg for å satse på en ny maskin, så jeg håper den blir bedre! Snakket med en utrolig koselig og hjelpsom pike som sa at jeg kunne beholde denne maskinen frem til jeg mottok en ny, i tillegg skulle jeg få en kompensasjon for at jeg har mottat en "defekt" maskin.

 

God kundeservice av henne, har ikke bare gode erfaringer med Dell.

 

Snakket du med norsk eller engelsk kundeservice? Evt nummer og navn til hun du pratet med?

 

Hun jeg snakket med var norsk, jeg ringte til support telefonen. Jeg fikk dessverre ikke navn og nummer, men jeg tror hun heter Marie eller Maria. Jeg skulle få en mail i morgen så da kan det hende jeg får mer informasjon.

 

Flotters, send det bare på PM visst du gidder :thumbup:

Lenke til kommentar

Sitter å grubler på om jeg skal bestille meg en slik.. 8500kr med disse rabattene, ikke dårlig pris!

Så er det det her med støy da, det er dealbreaker for meg.

Har ingen problemer med vifter som slår seg på noen ekstra hakk når det trengs ved tunge oppgaver, men ved vanlig surfing og tekstbehandling vil jeg ikke høre ett dugg!

Lenke til kommentar
Sitter å grubler på om jeg skal bestille meg en slik.. 8500kr med disse rabattene, ikke dårlig pris!

Så er det det her med støy da, det er dealbreaker for meg.

Har ingen problemer med vifter som slår seg på noen ekstra hakk når det trengs ved tunge oppgaver, men ved vanlig surfing og tekstbehandling vil jeg ikke høre ett dugg!

 

PC-en er stille så fremt jeg ikke spiller eller bruker dvd-drevet

Lenke til kommentar
Og en annen ting; så svær som denne tråden er blitt, hadde det ikke vært flott om trådstarteren hadde lagt inn linker til programmvare og fremgangsmåte om forskjellige tips og triks som kunne være til hjelp for nye eiere? Han eller hun hadde jo ikke behøvd å gjøre alt selv, vi kunne vel alle hjelpe til? Bare et forslag. Ser at mange av de andre "Den store ..... tråden" har gjort det. Og en ting til; det er nå over 3200 innlegg i denne tråden, og svært mange av de dreier seg utelukkene om når maskinen er bestillt, hvor den er i systemet til Dell osv osv. Dette gjør denne tråden lite oversiktlig. Derfor min interesse for en "førsteside" med relevant informasjon og linker til kjekke programmer og fremgangsmåter både til xp og vista. Er det noen flere som har noen tanker rundt dette?

 

Støttes! Get to iTT! ;)

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte at 1080p kjører på disse pcene? Med CORE AVC, MPC og AC3 burde det vel funke, på min pc nå med en C2D E6850 så går det jo på 20% av cpu og har ikke HW dekoding i skjermkort

Jeg har kjørt HDV-opptak kodet om til WMV uten problemer på maskinen, det er 1080i x 1440 x 1.33 aspect. Tror maskinen skal takle full 1080p ja.

Lenke til kommentar

Sitter endelig i sofaen med XPS'en i armkroken. Har brukt den et par timer nå, og jeg er kanonfornøyd med kjøpet! Jeg la på en 7200 rpm hdd samt LED skjerm.

 

Positivt:

Super skjerm - tynn og lyssterk.

Ekstremt stillegående - minimalt med lyd fra taster/touchpad

Maskinen er kjapp, skjermkortet drar lett TF2, Counter-Strike:Source

Stilig design

 

Negativt:

Ikke noe av betydning, foreløpig.

 

Anbefales hvertfall på det varmeste!

Lenke til kommentar
Produktet skal ikke tas i bruk som din egen, og embalasje skal være som nytt etc.. hvis du oppfyller de kravene så skal ikke det være noe problem å benytte seg av angrefristen!

 

Hvor har du dette fra? Det er hvertfall ikke det forbrukerkjøpsloven sier. Hele poenget med angrefrist er at du skal kunne prøve produktet ( også som ditt eget ) siden du ikke har mulighet til å prøve det over internett.

 

Hvis du kan sende tilbake produktet " i tilnærmet samme stand " som det var når du fikk det så oppfyller du kravene. Jeg vil påstå at en pc som er blitt startet og brukt i en uke for eksempel er i "tilnærmet samme stand".

 

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

 

Angreretten gjelder ikke a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

c) varer som raskt forringes fysisk.

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte at 1080p kjører på disse pcene? Med CORE AVC, MPC og AC3 burde det vel funke, på min pc nå med en C2D E6850 så går det jo på 20% av cpu og har ikke HW dekoding i skjermkort

 

M8400GS fra nvidia har hardware-decoding av HD-film. Ingen problemer med avspilling av 1080p på denne maskinen. Men skjermen er jo kun 1280x800, så om du får fullt utbytte av det er en annen sak. Når det er sagt, er skjermen den beste skjermen jeg har sett på en bærbar pc.

 

Sitti å sett på video snurter av denne maskinen på YouTube før jeg bestemmer meg, og kom over den her

 

For en grusom lyd, dette hadde vært helt uakseptabelt!

 

Ja, det er en del som har fått PC-er med den notoriske cpu-whine. Nå er ikke dette problemet eksklusivt for m1330, men for enkelte av Intels Core2Duo prosessorer, og du finner problemet på PC-er fra apple, hp, dell, lenovo, sony etc. etc. Med det sagt, har i allefall apple annerkjent problemet, noe jeg ikke har sett offentlig fra dell enda... jeg venter enda på tilbakemelding fra dell support da min maskin sliter med dette problemet. Ikke alle maskiner har dette problemet dog... Lyden er forferdelig irriterende, og jeg skjems jo når jeg drar med meg en påkostet pc til oppunder 20k på forelesninger som lager en slik ulyd:(

Lenke til kommentar
Produktet skal ikke tas i bruk som din egen, og embalasje skal være som nytt etc.. hvis du oppfyller de kravene så skal ikke det være noe problem å benytte seg av angrefristen!

 

Hvor har du dette fra? Det er hvertfall ikke det forbrukerkjøpsloven sier. Hele poenget med angrefrist er at du skal kunne prøve produktet ( også som ditt eget ) siden du ikke har mulighet til å prøve det over internett.

 

Hvis du kan sende tilbake produktet " i tilnærmet samme stand " som det var når du fikk det så oppfyller du kravene. Jeg vil påstå at en pc som er blitt startet og brukt i en uke for eksempel er i "tilnærmet samme stand".

 

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

 

Angreretten gjelder ikke a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

c) varer som raskt forringes fysisk.

 

Det stod så på angrefristskjemaet jeg benyttet meg av når jeg skulle returnere en tv forrige uke!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...