POB Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg skrev tidligere om cpu-whine på min xps m1330. Jeg synes imidlertid at denne har gitt seg (eller er det jeg som har blitt immun??) Uansett....jeg er ikke plaget av cpu-whine, og har ikke vært det på mange dager. Jeg er heller ikke plaget med klikking fra harddisken, og tastaturet virker beint. Det eneste jeg har merket angående tastaturet, er at det ikke alltid registrerer tastetrykk når jeg skriver litt raskt på det. Hadde aldri problem med dette på min gamle HP. Har hatt et lite prosjekt på gang med å undervolte cpu-en med RMclock for å redusere varme og øke batterikapasiteten, men har ikke lyktes med dette ennå. Noen andre som har prøvd? Lenke til kommentar
kesse Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det er litt merkelig, men noen ganger så er det ingen cpu wine i det hele tatt. Mens andre ganger gnager det inn i ørene! Har fortsatt ikke klart å bestemme meg for om jeg skal satse på 1330 igjen.. Irriterende at de ikke klarer å fikse på det når det er såpass mange som har rapportert om denne feilen. Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg fikk maskinen levert med hovedkort rev.A04 og bios A07. Har ingen defekter å melde. Er så langt meget fornøyd. Siden jeg er mest komfortabel med XP så er er det lagt inn. Det eneste jeg er usikker på er om hdmi delen fungerer. Har ikke noe utstyr å teste det på. Mediadirect med fjernkontrollen ser ut til å fungere, gleder meg til å få prøvd det ut på en fet flatskjerm. Er det noen som har gjort seg noen erfaringer med hdmi og tv-ut funksjon? Og også det med lyd. Er det slik at lyden i pcen automatisk slås av eller blir det lyd på begge deler(tv og pc). Spør fordi det ikke er mye referanser til disse funksjonene i xp. Hadde vært flott med noen tilbakemeldinger. Og en annen ting; så svær som denne tråden er blitt, hadde det ikke vært flott om trådstarteren hadde lagt inn linker til programmvare og fremgangsmåte om forskjellige tips og triks som kunne være til hjelp for nye eiere? Han eller hun hadde jo ikke behøvd å gjøre alt selv, vi kunne vel alle hjelpe til? Bare et forslag. Ser at mange av de andre "Den store ..... tråden" har gjort det. Og en ting til; det er nå over 3200 innlegg i denne tråden, og svært mange av de dreier seg utelukkene om når maskinen er bestillt, hvor den er i systemet til Dell osv osv. Dette gjør denne tråden lite oversiktlig. Derfor min interesse for en "førsteside" med relevant informasjon og linker til kjekke programmer og fremgangsmåter både til xp og vista. Er det noen flere som har noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar
kesse Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg prøvde å legge inn Xp tidligere denne uken men fikk mange feilmeldinger når jeg skulle legge inn drivere. Hadde noen giddet å hjelpe meg med å finne de korrekte driverne?? Har lyst til å gjøre et siste forsøk for å se om cpu whine mirakuløst skulle bli bedre i XP Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Irriterende at de ikke klarer å fikse på det når det er såpass mange som har rapportert om denne feilen. Dette kan vel skyldes at feilen faktisk ikke ligger på maskinene men på CPU'ene, og at det egentlig er opp til Intel å fikse det. Dell kan ikke gjøre annet enn å prøve å finne en måte som omgår problemet, ikke en som fikser det en gang for alle. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Irriterende at de ikke klarer å fikse på det når det er såpass mange som har rapportert om denne feilen. Dette kan vel skyldes at feilen faktisk ikke ligger på maskinene men på CPU'ene, og at det egentlig er opp til Intel å fikse det. Dell kan ikke gjøre annet enn å prøve å finne en måte som omgår problemet, ikke en som fikser det en gang for alle. Men om feilen er på selve prosessoren, hvorfor er det ikke så mange som klager når de har andre maskiner med samme prosessor? Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Har nå min maskin i hus. Første inntrykket er meget bra. Bra skjerm, merket at tastauret gav "litt" etter, men ikke plagsomt mye, (rundt k,l,ø tastene) 30 minutter på for øyeblikket og kan ikke si jeg har merket noe piping. Hva er da beste måte å framprovosere det? 9 Celleren er litt stor ja, men helningen blir behagelig. Men skal ha ett 6 cellers senere:-) Endret 21. januar 2008 av Martyrium Lenke til kommentar
ventle Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Men om feilen er på selve prosessoren, hvorfor er det ikke så mange som klager når de har andre maskiner med samme prosessor? Feilen finnes på ett utvalg andre maskiner fra andre produsenter, men forekommer svært sjeldent. Kan godt være at det er en kombinasjon av flere uheldige forhold som gjør at den intreffer så ofte på XPS m1330, og det er vel helst en måte å omgå dette Dell jobber med. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Litt lei nå. Ringte inn for å oppdatere en internettbestilling på torsdag ettermiddag. Fikk beskjed om at jeg skulle få en ny ordrebekreftelse pr mail, men neppe før fredag. Fredag mottok jeg aldri noen mail fra Dell, så jeg ringte de på ettermiddagen. "Min" selger hadde dessverre gått for dagen, men de skulle sørge for at hans backup kontaktet meg så fort som mulig. Jeg hørte aldri noenting. Idag ble det ny telefon til Dell. De jeg snakket med konstaterte med at min ordre var kansellert (det samme sier nettsiden deres), men at det nok skyldtes at min oppdaterte bestilling nok var gitt et nytt ordrenummer som enda ikke var inne i deres system. "Min" selger var fortsatt ikke tilgjengelig, men de skulle sørge for at han tar kontakt med meg så fort som mulig. Sitter med en litt uggen følelse. Ting tar rett og slett for lang tid (ja, jeg er utålmodig). Hele bestillingsprossessen virker tungvindt i mine øyne. Jeg plasserte tross alt en bestilling på internett og ringte inn for 2-3 mindre endringer. Havnet da hos en random selger som nå er "min selger" og ingen andre virker å være i stand til å hjelpe meg når jeg ringer de. Chat-supporten er også kun for presale, så ingen hjelp å få der. I tillegg har jeg sendt et par mailer som jeg ikke har fått svar på. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hvis jeg skal ringe Dell for å klage på skjevt tastatur, cpu whine og klikkelyd i HD må jeg ringe XPS support da? Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ja, det er smartest å ringe XPS support om du opplever feil med maskinen ettersom den norske dell-avdelingen ikke er spesialisert innenfor XPS maskiner. Noen mener det er smartest å ringe XPS support på dagtid ettersom da er det størst sjangs for å snakke med irene, som da er omtalt som de mest hjelpsomme. ...men viss du skal sende den i retur er det best å ringe kundeservice, noe jeg skal gjøre de nærmeste minuttene Lenke til kommentar
HappyStabby Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Har nå drevet og installert alt jeg egenrlig trenger av programmvarer nå med unntak av Outlook og Active Sync (som må sjekkes nærmere opp hvorden det funker i vista.) Men har fortsatt ikke hørt noe pipelyd. Skal sjekke for charge whine senere, den 9 celleren er en seig jævel. fortsatt på 38%. Så sålangt må jeg si at jeg er utrolig godt fornøyd. Thumbs up for dell. Endret 21. januar 2008 av Martyrium Lenke til kommentar
kesse Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ja, det er smartest å ringe XPS support om du opplever feil med maskinen ettersom den norske dell-avdelingen ikke er spesialisert innenfor XPS maskiner. Noen mener det er smartest å ringe XPS support på dagtid ettersom da er det størst sjangs for å snakke med irene, som da er omtalt som de mest hjelpsomme. ...men viss du skal sende den i retur er det best å ringe kundeservice, noe jeg skal gjøre de nærmeste minuttene Jeg sendte akkurat en mail til en i support avdelingen å ba henne ta inn min i retur. Satt å ventet i 45min for å komme igjennom på XPS support før jeg ga opp. Tror det blir en Macbook eller Macbook Air jeg nå Lenke til kommentar
kesse Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Irriterende at de ikke klarer å fikse på det når det er såpass mange som har rapportert om denne feilen. Dette kan vel skyldes at feilen faktisk ikke ligger på maskinene men på CPU'ene, og at det egentlig er opp til Intel å fikse det. Dell kan ikke gjøre annet enn å prøve å finne en måte som omgår problemet, ikke en som fikser det en gang for alle. Men om feilen er på selve prosessoren, hvorfor er det ikke så mange som klager når de har andre maskiner med samme prosessor? Hos meg er det bare å sette den i "høy ytelse" så kommer pipingen, den er mer merkbar der enn i sparemodus feks. Merk at du bør sitte i et rom hvor det ikke er så mange andre lyder.. Jeg satt feks på kjøkkenet å skrev i word da jeg plutselig la merke til at all pipingen var borte, men det var nok bare pga at kjøleskapet laget en enda høyere lyd Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hos meg er det bare å sette den i "høy ytelse" så kommer pipingen, den er mer merkbar der enn i sparemodus feks. Merk at du bør sitte i et rom hvor det ikke er så mange andre lyder.. Jeg satt feks på kjøkkenet å skrev i word da jeg plutselig la merke til at all pipingen var borte, men det var nok bare pga at kjøleskapet laget en enda høyere lyd Derav 'whine'? Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Ja, det er smartest å ringe XPS support om du opplever feil med maskinen ettersom den norske dell-avdelingen ikke er spesialisert innenfor XPS maskiner. Noen mener det er smartest å ringe XPS support på dagtid ettersom da er det størst sjangs for å snakke med irene, som da er omtalt som de mest hjelpsomme. ...men viss du skal sende den i retur er det best å ringe kundeservice, noe jeg skal gjøre de nærmeste minuttene Jeg sendte akkurat en mail til en i support avdelingen å ba henne ta inn min i retur. Satt å ventet i 45min for å komme igjennom på XPS support før jeg ga opp. Tror det blir en Macbook eller Macbook Air jeg nå Jeg var egentlig veldig glad i min m1330. Vurderer å prøve på en ny i såfall. Så også at jeg kan spare noen lapper om jeg kjøper en ny innen onsdag. Men da må jeg kjøpe en ny før jeg får returnert den jeg har stående nå. Burde jeg? Endret 21. januar 2008 av Arcadiuz Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hvilke kuponger er det egentlig som gjelder om dagen? Hvor lav pris kan jeg få den ned i? Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det finnes en kode som kan gi ytterligere 15 % i tillegg til nåværende ca 4000 kr rabatten kode: QSG5W8XR3F53SL Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 kjøper man en fullt specca m1330 nå med ulykkesforsikring så får man 5200kr i rabatt! ikke værst det.. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ble da rundt 8000 for maskina ser jeg, ikke dum pris det. Men tror egentlig ikke jeg trenger, stasjonære er mer enn bra nok, og laptop brukes kun til jobbting, og der er Dell X1'n fortsatt mer enn bra nok :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg