Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden

Anbefalte innlegg

vet ikke dete med hdmi

om du tar blått toplokk kan det ta lengere tid(ikke sikker)

høyere oppløsning kan fort koste deg en uke..

se min vide review på youtub for og se hvordan cod4 funker..

kan si såpass at min men 2,0 ghz prosessor og 2 gb ram 1280x800 res klarer lett COD4 med alt på fullt(bare ikke mange daue folke som ligger strødt omkring, krever mye ram)

ca 40 fps. nydelig <3

EDIT!!!

faen ass, nå gjorde jeg det igjen ass, trodde dette var m1530 forumet :)

men ville tro cod vill kunne gå meget smooth forde, må kanskje sruned ett par ting pga svakere grafikort..

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk nettopp min XPS M1330 med 4 gb ram, 320 gb harddisk og 2.2 GHz prosessor på døren, og jeg er kjempe fornøyd. Jeg fikk ingen høyfrekvent pipelyd eller tikkelyd fra harddisken på denne, noe jeg fikk på den andre. Men jeg har et problem. FireWire-kontakten fungerer ikke. Hva kan være galt? Noen som har et tips?

Lenke til kommentar
vis du går i enhetsbehandling, så er det en som mangler driver. Pakk ut den driveren du har og oppdater den på enhetsbehandlig med den.

edit: dette gjelder vis du har innstalert alt av de andre driverene.

edit2: Dette gjelder Lyd.

Det måtte jeg gjøre ;)

Etter en del leting på brukerforumet hos Dell, fant jeg den rette lydkortdriveren. Den legger seg inn på normal måte. Her kan den lastes ned. Takker for hjelpen, selv om det på min maskin ikke nyttet med din fremgangsmåte. :)

Lenke til kommentar

Wohoo idag fikk jeg min M1330 :D Har ikke fått tid til å teste noe spesiellt med piping osv siden jeg er inne i en litt hektisk jobbeperiode, men tastaturet virker ihvertfall beint etter hva jeg kan se.

Har lyst på en clean install av Vista for å fjerne bloatware, trenger jeg da en helt "ren" Vista-dvd? Det jeg lurer på er om alt drittet til Dell automatisk installeres om jeg bruker den medfølgende OEM versjonen.

Viss det er tilfelle så skaffer jeg heller en ren dvd og bruker den medfølgende lisenskoden...fungerer vel det?

Ps. Midnight Blue = sexy! :green:

Lenke til kommentar
Wohoo idag fikk jeg min M1330 :D Har ikke fått tid til å teste noe spesiellt med piping osv siden jeg er inne i en litt hektisk jobbeperiode, men tastaturet virker ihvertfall beint etter hva jeg kan se.

Har lyst på en clean install av Vista for å fjerne bloatware, trenger jeg da en helt "ren" Vista-dvd? Det jeg lurer på er om alt drittet til Dell automatisk installeres om jeg bruker den medfølgende OEM versjonen.

Viss det er tilfelle så skaffer jeg heller en ren dvd og bruker den medfølgende lisenskoden...fungerer vel det?

Ps. Midnight Blue = sexy! :green:

den medfølgende OEM disken inneholder ikke Dell bloatware, bare Microsoft bloatware:) Skal skifte fra rødt til blått deksel jeg, tror det blir penere...

Lenke til kommentar

Haha bra svar :) takker for hjelp. Tester en formatering imorgen da etter jobb.

Edit: Jeg fikk sansen for denne maskinen når jeg så den hos en kompis som hadde den røde. Jeg syntes den så veldig snadder ut, men når selgeren fortalte om den nylanserte blå så slo jeg til. Jeg treger ihvertfall ikke, synes fargen er digg og fyldig! Dessuten så er det gret å ha en som skiller seg litt ut (enn så lenge).

Endret av Toxin
Lenke til kommentar
Noen som er ønsker å kjøpe vista billig :innocent: Da det første jeg skal gjøre er å formatere den grundig, for så å legge inn XP. Måtte dessverre bestille min pånytt da det hadde blitt kluss i ordren :( men jeg sparte 1000 spenn fordi det er ekstra januar rabat :p

Er litt interessert hvis det er ekte original Vista Ultimate engelsk det er snakk om. :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått m1330 sjøl...er hittil meget fornøyd, ingen pipelyd, knatring eller annet å klage på egentlig. Maskinen er i perfekt stand...men syns piltastene gir for mye etter...merkelig...

Noen som vet om det er noen lett måte å fikse dette på?

Tenker kanskje at det bare ikke er godt nok montert eller at det må presses hardt på plass...har presset rimelig hardt på tastene uten suksess

Endret av Lightning
Lenke til kommentar

Skulle spille BF2 på denne(noe som gikk bedre en jeg trodde) , og da bruker jeg headset.

Når jeg spiller så hører jeg forstyrrelser som går i "takt" med HDD lampa, så da er vel de forstyrrelsene fra HDD'en?

Eneste negative med PCen. Har sluppet unna alle de andre "små feila".

:realmad:

Endret av Sempron
Lenke til kommentar

Den "klikk" lyden jeg hører fra harddisken min noen ganger blir bare verre og verre, nå piper pcen hver gang det skjer også. Faen og!! Cpu whine, skjevt tastatur og den "klikke" lyden er nok nok til at jeg sender tilbake denne her... Synd. Er få andre gode alternativer til denne maskinen. Jaja, jeg får gå tilbake til Macbook.

Lenke til kommentar
Skulle spille BF2 på denne(noe som gikk bedre en jeg trodde) , og da bruker jeg headset.

Når jeg spiller så hører jeg forstyrrelser som går i "takt" med HDD lampa, så da er vel de forstyrrelsene fra HDD'en?

Eneste negative med PCen. Har sluppet unna alle de andre "små feila".

:realmad:

statisk støy fra innebygd lydkort har jeg aldri sluppet unna, og jeg har sett, eid og vært borti en haug av PC-er. Eneste du kan gjøre er å kjøpe et nytt lykort (f.eks. et soundblaster-kort (nyeste, vet ikke navn...holder meg ikke oppdatert) til expresscard-sloten. Det vil nok koste noen hundrelapper. Ellers er det nok bare å leve med det. Hvis det er at lyden hakker med diskaktivitet, er det et tegn på manglende RAM.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...