Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Også har du et mye dårigere kamera.

 

Nja, du merker jo knapt forskjell i praksis. Det er ikke først og fremst megapikslene som avgjør kvaliteten på webcam'en ;)

 

Funker nå :p Ipoden sto i så den skulle absulutt søke igjennom den før den begynte på HDD :p

 

Uff ja, har glemt å plugge ut iPod'en flere ganger selv :p

Den skaper alltid mye rot :p

Lenke til kommentar
Cpu whine og charge whine

 

Jeg fikk en av de første utgavene av m1330 her til lands og fikk en levbar utgave av cpu whine'inga, men har etterhvert opplevd en enda høyere høyfrekvent lyd når jeg lader både 6 og 9 cell batteriet mellom 80 og 100% mens laptopen er slått av.

 

Etter googling fant jeg ut at jeg ikke var aleine om denna feilen og at den visstnok skyldes at ladinga går inn i et høyere nivå for å fylle disse siste % av batteriet. De som hadde delt sin erfaring angående dette problemet hadde endt opp med å få en ny laptop i det de kontakta tech support.

 

Jeg avslutta nettop en lengre samtale med XPS tech support og det blei til at jeg får en tekniker på besøk som skal bytte ut hovedkortet til rev A4, som skal fikse cpu whine og som -kanskje kan- fikse charge whine'inga. Jeg ønska helst en ny laptop med en gang, men etter undersøking hadde han fått beskjed om å måtte gå gjennom tekniker først, så vi får se hvordan det går. Denne ulyden er forresten tilstede på min kjæreste sin m1330 også som er bestilt samtidig som min, så tar kontakt angående den etter jeg ser hva utfallet av min blir.

 

Dette er bare en heads-up for en feil nok en del kan sitte med, og som i mitt tilfelle ga en høyfrekvent lyd mye høyere og plagsom enn min cpu whine, noe som endte opp med at jeg aldri kunne la den være aleine og lade på en lesesal e.l.

 

Fikk bytta hovedkort her på fredag, ladelyden er nå bare der ved 100% lada batteri, avslått tilstand og AC kobla til, så noe bedre.

 

Lyden under bruk er der hele tia, og det var nettop denne som skulle være løst med nye revisjonen av hovedkortet. Ladefeilen blei bare -kanskje- fiksa av bytte sa support.

 

Kontakta support igjen og håpa egentlig på å få ny marskin nå pga jeg har tilbrakt en del tid på telefon med dem + tekniker, men endte opp med ny tekniker som kommer til uka for å bytte hovedkort igjen, og vifta.

 

 

Vifte og hk bytte gjorde ingen forskjell - som forventa - men teknikern fikk hvertfall hørt lyden og rapportert inn så jeg hadde en bedre sak.

 

Snakka med support nå og refererte til artikkelen her og sa at jeg veit de ser på det som en WAD (working as design) error, men at det var uutholdelig til mitt bruk, og at nyere modeller som regel ikke hadde feilen.

 

Endte opp med å få bygd en ny en, selv om han sa at det mest sannsylig hadde lyden, pga de er klar over at det skjer med Vista og C3/C4 powerstate. A04 revisjonen av hk'et var ment å dempe denne lyden litt, men han trodde ikke de kom til å bli kvitt den med fremtidige hk eller bios endringer.

 

Forhåpentligvis er ikke lyden der på min nye, og om den er får jeg teste 64bit Vista, og eventuelt XP hvor lyden vel ikke er til stedet.

 

Tips: Ikke ring xps support i helgene eller etter normal arbeidstid, da ender dere opp på Canada kontoret, under normal arbeidstid kommer dere til irene som etter min mening er mye mer samarbeidsvillige og hyggelige.

Lenke til kommentar

Liten oppdatering; Etter min harddisk kresj for 2 døgn siden så ringte jeg InforCare som har fått ordren.

 

-XPS sa at disken skulle sendes da denne kan byttes selv. InfoCare tar den som on.site service.

-Pga delmangel så må jeg vente ytterlig en uke til...

 

Kan de ikke bare sende meg en annen disk av tilsvarende eller bedre.? Denne XPSen lager mer frustrasjon enn nytte.

Først Dell som nekter å gjør opp for seg ved å selge tilbehør som ikke passer sammen med XPS, og så en servicetid fra helvete.

har brukt InfoCare tidligere og de sin tidsberegning er omtrent basert på Egyptisk tid. Sier de 10 min så er det 2 timer....

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min!

 

Jeg har alle indikasjonene på en "defekt" dell, men er allikevel strålende fornøyd:)

 

Jeg merker at tastaturet er litt slarkete, og at det pep sånn høyfrekvent fra PC-en. Men etter at jeg skrudde av bluetooth, som jeg ikke kommer til å bruke uansett, går det brillefint. Ingen piping, og Half-Life 2 går smuuuud!

 

Anbefales enn så lenge!

Lenke til kommentar

vis du går i enhetsbehandling, så er det en som mangler driver. Pakk ut den driveren du har og oppdater den på enhetsbehandlig med den.

 

edit: dette gjelder vis du har innstalert alt av de andre driverene.

edit2: Dette gjelder Lyd.

 

Det måtte jeg gjøre ;)

Endret av Sempron
Lenke til kommentar

Er ingenting i oppgavebehandlinga som viser manglende driver. Ikke i enhhetsbehandlinga er det heller noen drivere som mangler.(kan ikke spille av musikk) Men jeg får ingen av Sigmatel driverene til å virke. De går ikke inn. Og så er det programmet som får soft touch knappene til å gi visuelle tilbakemeldinger. Så en link til en lydkortdriver som virker i xp og kanskje en forklaring på hvordan man får den inn, hvis det viser seg at det må litt triksing til. Og til det nevnte programmet, hadde vært flott.

Lenke til kommentar

Faen, det var selvfølgelig enhetsbehandling jeg meiner :p

 

Her så mangla jeg en driver, og tippa det var lyden. Så jeg bare oppdtarte manuelt med de driverne som lå på dell.no. (Pakka ut den .exe fila.

 

edit: Hva er den greia som skal gi visuelle tilbake mld.? Aldri hørt om :p

 

Sempron ;)

Endret av Sempron
Lenke til kommentar

Du mener jeg bør prøve å oppdatere i enhetsbehandlinga selv om det der ikke vises noen indikasjon på manglende driver til lydkortet? Kan se ut som om det ligger noen standard(gamle) windows drivere der.

 

Mener de boxene som var synlige i Vista når man justerte lyden opp eller ned bla.

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått riktig så er det ikek lyd gjennom HDMI på m1330?

 

Edit: Hva mener du med "kommer litt ann på hva du bestiller den med." At hvis man kjøper standard modeller så tar det kortere tid enn hvis man konfigurerer selv?

 

Edit2:KOm på en ting til :p Funker CoD4 I brukbar grafikk på denne maskinen? f.eks medium?

Endret av hailgodset91
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...