Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det var det da...men er vanskelig å vite hvor sensitiv folk er på denne pipelyden også er det jo sagt at det skal muligens komme en bios fiks på det...og da spørs det jo om det lønner seg å vente for de som har dette problemet eller om man bare skal returnere pcen på angrefristen

Lenke til kommentar

Faen!!! Der røyk disken!

Så på tv2 webtv så frøys hele faenskapen. Restartet og fikk no disk found. Merket at den var bra varm ved tastaturet timen føre men tenkte ikke stort over det da den ofte blir det.

Prøvde å hente ut noe via en live cd (ubuntu) men fikk bare sector 0 feil.. Argh! for 3 dager siden overførte jeg 3 GB med bilder fra ferien jeg hadde i Egypt i jula...

3 mnd gammel xps....

Edit:

Snakket med XPS support, de sender ny disk i posten med home premium preinstall. Jaja, da får jeg sitte å knote med å legge inn alt på nytt. Inn med buisness 64 drivere, wow, addons, tweaks..... faen, bare gruer meg for alle disse timene... Og jeg som sa til meg selv at jeg brude kjøre et image av den. Men tenkte at det kan vente.... Alle andre disker jeg har hatt har holdt minst 1 år.

Værste er tap av bilder, dokumenter og mail... shrug

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Har ikke testet det da jeg ikke har fått min enda, men jeg skulle utifra specsa mene at det ville gå ;) En kraftig prossesor og HW dekoding i skjermkort så skal det gå fint tror jeg ;)

Eneste prblem kan kanskje være varmen, håper ikke det da jeg har tenkt til å bruke den til det til jeg klarer å mekke meg en anstendig løsning på PS3 :)

Lenke til kommentar

Da har jeg hentet min 1330 på alnabru :)

Første inntrykket er bra, lavt støynivå virker det som og en liten og hendig maskin.

Men helt uproblematisk er det selvsagt ikke, jeg fikk kun 2gb ram selvom jeg bestillte 3 og det virker som om tastaturer er litt skjevt, noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Men helt uproblematisk er det selvsagt ikke, jeg fikk kun 2gb ram selvom jeg bestillte 3 og det virker som om tastaturer er litt skjevt, noen andre som har opplevd det samme?

Tastaturet er skeivt rundt F8-F10 og litt nedover grunnet at det ligger en kabel under der. Gidda aldri å ringe inn å klage, men om du gjør det, si i fra hvordan det går. ;)

Lenke til kommentar

Ny BIOS oppdatering er ute. Fikser bl.a. den herlige buggen med drevet. :)

Issues Fixed:

1. On N-Series Platforms, remove SLIC table and pointer to resolve OS bug with KMS activation.

New Features and Enhancements:

1. Add support for Wifi Catcher of Dell wireless 1395.

clicky-click

Hos meg er det litt anderledes, fra Ø tasten tilogmed hørepiltast og "nedover" går det litt ned. "enter" tasten og opp virker som er vanlig..

Får se hva jeg gjør, er ikke sikkert jeg gidder å gjøre noe med det.

Se om tastene tar oppi skjermen og etterlater merker. Det har heldigvis ikke skjedd hos meg. :)

Lenke til kommentar

Oi.

Snakkes nettopp med Dell support nå. Og kan ikke si jeg ble direkte imponert.

Jeg spurte om det ville ble mulig å få den levert med en av de nye penryn prosessorene i den nærmeste framtid.

Og det skulle visst være mulig, men når visste han ikke.

Så spurte jeg om det var mulig å få den levert med 64bit versjon av Windows Vista.

Og det er her jeg begynte å lure på hvorvidt jeg skulle ta han helt seriøst.

Han forklarte at det nesten ikke finnes noen drivere til 64bit Windows, så ingenting vil fungere.

Så fortalte han også at nesten ingenting av de "alminnelige" programmene jeg bruker i et 32bit operativsystem vil virke i Vista 64bit. Programmer som Microsoft Office osv vil ikke lengre virke.

Jeg prøvde videre å forklare at jeg faktisk sitter på Vista Ultimate 64bit selv, at jeg har alle driverne og alle programmer jeg brukte i XP 32bit tidligere. Og alt fungerer som en drøm, og at jeg ikke har opplevd et eneste problem.

Da forsøkte han å forklare at jeg måtte ha en 32bit versjon av Vista og ikke 64bit og masse sånt tull..

Blei ikke spesielt imponert over min første visitt innom Dell supporten :thumbdown:

(Og jeg som fikk beskjed om at jeg ikke kunne jobbe hos Dell support på grunn av manglende "dokumenter" datakunnskap :roll: )

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Faen!!! Der røyk disken!

Så på tv2 webtv så frøys hele faenskapen. Restartet og fikk no disk found. Merket at den var bra varm ved tastaturet timen føre men tenkte ikke stort over det da den ofte blir det.

Prøvde å hente ut noe via en live cd (ubuntu) men fikk bare sector 0 feil.. Argh! for 3 dager siden overførte jeg 3 GB med bilder fra ferien jeg hadde i Egypt i jula...

3 mnd gammel xps....

Edit:

Snakket med XPS support, de sender ny disk i posten med home premium preinstall. Jaja, da får jeg sitte å knote med å legge inn alt på nytt. Inn med buisness 64 drivere, wow, addons, tweaks..... faen, bare gruer meg for alle disse timene... Og jeg som sa til meg selv at jeg brude kjøre et image av den. Men tenkte at det kan vente.... Alle andre disker jeg har hatt har holdt minst 1 år.

Værste er tap av bilder, dokumenter og mail... shrug

Jeg håper du har backup av de feriebildene på minnekort el. Men alt håp er ikke ute selvom maskinen ikke starter opp fra disken. Koble den til eksternt og se om du klarer å få ut data. Om du holder til i Oslo omr. kan du alltids ta turen innom mitt kontor om det virkelig skulle brenne.

Oi.

Snakkes nettopp med Dell support nå. Og kan ikke si jeg ble direkte imponert.

Jeg spurte om det ville ble mulig å få den levert med en av de nye penryn prosessorene i den nærmeste framtid.

Og det skulle visst være mulig, men når visste han ikke.

Så spurte jeg om det var mulig å få den levert med 64bit versjon av Windows Vista.

Og det er her jeg begynte å lure på hvorvidt jeg skulle ta han helt seriøst.

Han forklarte at det nesten ikke finnes noen drivere til 64bit Windows, så ingenting vil fungere.

Så fortalte han også at nesten ingenting av de "alminnelige" programmene jeg bruker i et 32bit operativsystem vil virke i Vista 64bit. Programmer som Microsoft Office osv vil ikke lengre virke.

Jeg prøvde videre å forklare at jeg faktisk sitter på Vista Ultimate 64bit selv, at jeg har alle driverne og alle programmer jeg brukte i XP 32bit tidligere. Og alt fungerer som en drøm, og at jeg ikke har opplevd et eneste problem.

Da forsøkte han å forklare at jeg måtte ha en 32bit versjon av Vista og ikke 64bit og masse sånt tull..

Blei ikke spesielt imponert over min første visitt innom Dell supporten :thumbdown:

(Og jeg som fikk beskjed om at jeg ikke kunne jobbe hos Dell support på grunn av manglende "dokumenter" datakunnskap :roll: )

Denne karen er tydeligvis ikke klar over at han ant. daglig kjører 16bit og 8bit programvare på sin 32bit Windows. 64bit windows kan selvfølgelig ennå kjøre 32bits programvare, det er ikke der problemene ligger nå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...