Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Under normal surfing er den veldig stillegående. Viften slår seg på av og til, og går da med lavt turtall. Iforhold til min gamle pc, Aopen 1557, er den musestille. Eneste problemet jeg har nå er at numlock ikke fungerer, men ganske sikker på at det har noe med windows å gjøre. Pcen registrerer ihvertfall at numlock slåes av og på. Lenke til kommentar
glotón Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Vil dette si at vifta ikke slår seg på i det hele tatt under normal surfing? Dvs. at du omtrent må lene deg intill maskinene for å høre noe? Jeg er nemlig litt i tvil om min maskin bråker unormalt mye, jeg kan nemlig fint høre at en eller annen vifte går hele tiden. Greit å vite hvordan det er ellers før jeg tar en telefon til Dell Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg hører ikke maskinen nå, og sitter med den i fanget. Det hender at den ligger høyere i perioder selv om jeg ikke gjør (mer) krevende oppgaver, men det er likevel ikke plagsomt høyt. Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Er det noen her som har prøvd den sammen med XP og kan bekrefte om det resulterte i mindre støy fra CPUen? Lenke til kommentar
namla Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Nå har endelig min M1330 kommet i hus. Men men... - Opplever relativt mye lyd fra den. Akkurat nå står vifta i venstre bakkant stille. Men kan allikevel høre en susing, er det flere vifter eller er det harddisken som høres så godt? I tillegg kan jeg høre en høy pipelyd som avbrytes av og til av et øyeblikks "knatring". - Syens at tastaturet gir litt mer etter på høyresiden enn på venstresiden. Noen som opplever det samme? Er det noe å gjøre med? Grunn for reklamasjon? Har HK. rev. A04 Uansett en utrolig flott pc! Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Synes det er en flott pc selv, men lyden blir et frustrasjonsmoment for min del. Prøvde å ringe engelsk XPS support, men dem er ikke mye villige til å hjelpe. De vil helst at jeg skal snakke med den norske avdelingen. Pffh! Mens da den norske setter meg automatisk over på den engelske. Dammit! Nå er jeg lei. Mitt hk er også A04. Tror nesten siste utvei blir å sende hele skiten tilbake og finne meg et annet produkt. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 - Syens at tastaturet gir litt mer etter på høyresiden enn på venstresiden. Noen som opplever det samme? Dette er ett kjent problem som også nevnes i HW.nos test av maskinen... Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Nå skjer det noe på den trackinga! Hva betyr: "2008-01-15 16:52 DK - COPENHAGEN DEPARTED SORTING HUB" Engelsk er ikke min sterke side Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 kl 16:52 dansk tid ble den registrert i københavn i sorteringen av innkommende pakker.. blir da muligens sendt derfra i morgen eller torsdag. 2-3 dager fra da er dn nok i norge.. 1-2 dager derfra igjen muligens på døra de. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 ETA er den 17, så da regner jeg med at den kommer den 17 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Når én velger å få med Windows Vista Ultimate Norsk, er dette 32bit eller 64bit utgaven? Eller er det den universale utgaven med både 32bit og 64bit? Og jeg ønsker å ha engelsk operativsystem, på grunn av det er mye mer praktisk for meg, og det kommer oppdateringer tidligere. Men om jeg har norsk versjon av Vista og installerer engelsk språk pakke, blir det akkurat som å ha en ren engelsk utgave av Vista? Eller trenger jeg fremdeles norske oppdateringer osv.. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det er 32bit etter det jeg har skjønt. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Det er 32bit etter det jeg har skjønt. Utrolig synd at det ikke engang er mulig å velge 64bit da, spesielt når du kan velge 4GiB RAM Er det noen som kunne ha forklart hvordan denne "3 års Business Accidental Damage Support - temapakke" egentlig fungerer? Når jeg leste informasjonen som var skrevet om den på DELL sine sider, så fikk jeg inntrykk av om jeg skulle være uheldig å søle en halvliter Cola utover maskinen, så hele maskinen kanskje ikke til helvete, tastene ville hvert fall være temmelig ubrukelig etterpå, eller om jeg skulle være uheldig å klare å miste den i bakken slikt at den fikk noen skader eller noe liggende, så får jeg dette 100% gratis fikset av DELL? Uten noen som helst av kostnader så får jeg PC-en fikset og levert tilbake i tipp-topp stand? Det virker litt for godt til å være sant. Det må da være noe skjult med veldig liten skrift her? Det står jo også at jeg kan få en erstatning som er av siste maskinvare, det vil vell si at om jeg er uheldig å skader min M1330 om 2år, så kan jeg få en helt ny maskin som innehar da tidens maskinvare osv? Det kan da ikke stemme? Helt gratis? Endret 15. januar 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
kesse Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 2008-01-15 16:52 DK - COPENHAGEN DEPARTED SORTING HUB Dette er min status Det betyr altså som Ventle sier at den ble sendt fra Køben i dag klokka 156:52. Jeg har ETA den 17, og regner med at det stemmer Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Har ringt inn til XPS support enda en gang og nå fikk jeg snakke med ei som var litt mer til hjelp. Hun forklarte at dette er ett problem dell er klar over, men at det er hos Intel feilen ligger altså pipelyden kunne opptså på bestemte modeller av DUO CORE prosessoren, likevel kunne hun ikke komme med utdypende info om hvilke CPUer dette dreide seg om. Derimot fikk jeg tilsendt en link av henne via mail der dell gir ett kort resonnement på problemet. Der blir det sagt at når CPuen går i en power saving mode (C3) blir det en variasjon i spenningen som resulterer i hørbar lyd (15 - 20 kHz). For å unngå at CPuen går letteres i C3 modus kan en ha bluetoothen slått på, men det vil resultere i nedsatt batteritid. (Dette hjalp nærmest null for mitt støyproblem :/) Dells uttalelse rundt "high pitched buzzing noise" Hun kunne si at det ble "jobbet" med saken, og at en mulig løsning ville komme som en fremtidig BIOSoppdatering. Med andre ord vil det lite sannsynlig hjelpe noe om en tekniker bytter ut hovedkortet ditt for å løse problemet ettersom "feilen" ligger i måten CPUen til Intel går i strømsparemodus. Endret 15. januar 2008 av Arcadiuz Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Da er det bare å håpe at jeg slipper den pipinga og alt det da, siden det var på noen av de CPUene! Endret 15. januar 2008 av Sempron Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Dere som opplever denne pipingen, hvilken prossesor er montert i PC-en? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Sikkert den 2,2GHZ siden det er den jeg har bestilt Lenke til kommentar
glotón Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Stemmer det. Sitter 2.2 Ghz i min. Jeg tror rett og slett jeg kommer til å sende in PC-en. Jeg hører pipingen nå og da, pluss at støynivået er for høyt. Er i grunn veldig synd, PC-en i seg selv er super... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg