Pixl. Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Pixlface: Har du 1330 og 1530 eller? m1530 men blir meget oversket om det ikke er likt i begge da.. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Er vel helt like innvedndig vel Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Kommer det en etterfølger til M1330 snart? den er jo 8mnd gammel. Lenke til kommentar
glotón Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvor lang batteritid har dere som bruker ubuntu på den? Dette er det eneste jeg er litt skuffet over. Fulladet oppgir maskinen at den kun har 2t og 15 min batteritid (med 6 -cellers) noe jeg mener er temmelig svakt, i hvertfall i forhold til det jeg har hørt batteritiden er i vista. Jeg er litt usikker på om det er prosessoren eller skjermkortet som er synderen. Ett spm til alle: går det en eller annen vifte hele tiden på deres pc? Jeg syns i hvertfall det virker som PC-en aldri blir helt stille. Vil ikke si at det er veldig mye støy, men støynivået er i hvertfall en del høyre enn på min gamel Inspiron 8600 som også har dedikert grafikkort. Lenke til kommentar
Solav Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Den lyden er ikke til å leve med. Spesielt når du sitter i ett stille rom og skriver i word. Grrr. Får nesten lyst å ta på meg de lydisolerende øreproppene Skjønner derfor at du blir frustrert. Håper det løser seg for deg denne gangen. Ett lite spørsmål fra min side: Dersom jeg sender min inn, kan jeg da velge en tilsvarende til samme pris. La merke til at den har steget litt i pris siden jeg bestilte min. Eneste haken er vel at jeg har kjøpt 3 års ulykkesforsikring. Dersom jeg velger en ny, må jeg vel inngå en ny forsikring med den nye pcen dvs. min nåværende forsikring blir ubrukelig (?) Om du returnerer innen de første 14 dagene blir vel det full retur pga angreretten, og du får summen tilbake etc og må utføre et nytt kjøp senere. Om du skal returnere, ring og dobbeltsjekk hva som gjelder og fremgangsmåten. edit. Endret 13. januar 2008 av Solav Lenke til kommentar
tomto Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Men man kan returnere den innen 14 dager og få alle pengene tilbake og "alt er greit" right? Man trenger ikke kjøpe en ny PC hos Dell da? Har akkurat fått vite at vi skal få en PC gjennom skolen, og begynner å lure på om jeg skal ha XPSen eller ikke... Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Du får igjen pengene ja. Men du må betale frakt selv. Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Sweet Betyr det at jeg får refundert forsikringsbeløpet også? Hvor mye blir frakta på sånn cirka? edit: men kom også på at jeg vil jo ha en ny xps da, men så at per idag må jeg betale mer enn da jeg kjøpte den. Fikk et lite tilbud fra selgeren Endret 13. januar 2008 av Arcadiuz Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Noen andre som har problemer etter siste windows update? (vista) Får bare bluescreen, så starter pc`n på nytt. noen som vet hvem spesefik update det er? Jeg har alt oppdatert, og har ikke opplevd problemer etter de siste installasjonene (09/01). Jeg var visst for kjapp på avtrekkeren her, opplevde mitt første Vista-BSOD i dag mens jeg så på DVD. Får se utover om det var et engangstilfelle eller om det gjentar seg, jeg er i alle fall oppe igjen nå. Har du funnet ut noe om hvilken oppdatering som forårsaket problemer for deg? Lenke til kommentar
POB Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Hmmm....er det piping jeg hører?? Har hatt min XPS m1330 noen dager nå og har vært veldig fornøyd. Men nå har jeg faktisk begynt å legge merke til den mye omtalte høyfrekvente pipingen, etter at jeg har brukt PC-en i et stille rom. Jeg har BIOS A07, men vet ikke hvilket mainboard jeg har...tror jeg må sjekke dette når jeg har anledning. Pipingen er ikke veldig høy, men når det er stille i rommet hører jeg den relativt godt. Vet ennå ikke om det er nok til å la seg irritere av den....må la det gå noen dager og se om "det går seg til". Prøvde å disable C4 med RMclock, men da frøs PC-en etter bare et par minutter (men pipingen forsvant..) Er det noen av dere andre som nylig har fått m1330 og som hører piping? Legg evt øret inntil luftinntaket for vifta og lytt der. Er det forresten noen som har funnet en ny og revolusjonerende måte å bli kvitt pipingen på? Endret 13. januar 2008 av POB Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Synes det høres ut som en 5 år gammel CRT-skjerm. Er mer sånn skurreaktig på en måte Lenke til kommentar
glotón Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hmmm....er det piping jeg hører?? Har hatt min XPS m1330 noen dager nå og har vært veldig fornøyd. Men nå har jeg faktisk begynt å legge merke til den mye omtalte høyfrekvente pipingen, etter at jeg har brukt PC-en i et stille rom. Jeg har BIOS A07, men vet ikke hvilket mainboard jeg har...tror jeg må sjekke dette når jeg har anledning. Pipingen er ikke veldig høy, men når det er stille i rommet hører jeg den relativt godt. Vet ennå ikke om det er nok til å la seg irritere av den....må la det gå noen dager og se om "det går seg til". Prøvde å disable C4 med RMclock, men da frøs PC-en etter bare et par minutter (men pipingen forsvant..) Er det noen av dere andre som nylig har fått m1330 og som hører piping? Legg evt øret inntil luftinntaket for vifta og lytt der. Er det forresten noen som har funnet en ny og revolusjonerende måte å bli kvitt pipingen på? Jeg er i omtrent akkurat samme situasjon. Jeg har samme biosversjon som deg, men jeg vet ikke hvilket hovedkort jeg har, hvordan sjekker jeg det? Noen som har oversikt om noen hovedkort er mer problematiske enn andre? Pipingen er ikke veldig høy, men såpass høy at jeg ønsker å gjøre noe med den, i hvertfall når jeg skal bruke PC-en på lesesal og lignende. Det skal dog nevnes at pipingen kun er tilstedet når jeg burker windows, i linux høres ingenting. Tror jeg skal rine dell i løpet av uka, selv om det ikke er veldig plagsomt ønsker jeg å bli kvitt ulyden. Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Et av klistremerkene på undersiden av maskinen skal kunne fortelle deg det. Tror det er tre forskjellige revisjoner ute nå. Rev. A01, Rev. A02 og Rev. A04. Trist å høre at man ikke er sikkret mot dette problemet selv med rev. A04. Hvis du ikke finner at noen av klistremerkene har kombinasjonen A01, A02 eller A04, så står det på selve hovedkortet under en av minnebrikkene. Venter selv i spenning på hva min maskin vil komme med og om jeg også får dette problemet. Tror jeg da vil bruke angreretten, hvis problemet dukker opp tidlig. Ved å lese folks erfaringer i denne tråden, er det jo ingen garantert løsning med at de kommer hjem til en å skifter hovedkortet. Men den tid den sorg, eller kanskje glede hvis jeg får en som holder "kjeft". Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har A01 og denne er stille i Vista 64bit, peipe noe i Vista 32bit men testet ikke denne nok til å se om den var plagsom. Lenke til kommentar
glotón Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har A01 og denne er stille i Vista 64bit, peipe noe i Vista 32bit men testet ikke denne nok til å se om den var plagsom. Ser i signaturen din at du kjører ubuntu 7.10 også, hvordan er erfaringene dine, fungerer alt som det skal? Har du akseptabel batteritid i ubuntu? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Leste testen til idg.no (http://www.idg.no/pcworld/article77238.ece) da jeg vurderer denne eller m1530. Antar det er mye likt uansett. Uansett; her skriver de at det er en tikkelyd fra harddisken. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Jeg har det på min nåværende dell-laptop, og det var vanvittig irriterende. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) ikke noe tikking på min edit: lol dette var m1330 tråden dette Endret 14. januar 2008 av PixlFace Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Hvor lang tid bruker Schenker på å frakte den til østlandet? På sporinga står det at ETA er 17/01-2008, men på Dell sine sider står det 28/01-2008. Er vel den på Schenker som er riktig? Endret 14. januar 2008 av Sempron Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 ville tro de ja.. den datoen fra delle ble satt lenge før schenker fikk den ok er meget unøyaktig. mens schenkers er satt etter de fikk pakken. ikke for og gi deg falske forhåpninger men ikke bli overasket om den kommer 1-3 dager før. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Står at de har kalkulert ETA siden 11.jan. Kommer det opp når de har sendt den`? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg