Toxin Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Virker ganske irriterendes. Er heldigvis ikke så ofte en driver og mater plater men dette bør jo fikses Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Tenkte egentlig ikke på den lyden som oppstår ved innsetting av cd/dvd, men derimot en konstant skurre/pipelyd ved vanlig bruk av pcen. Er på en måte litt plagsomt til tider :/ Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Er det pga bluetooth'en? Har lest om endel som har klagd på det og fått det fikset. Håper min blir problemfri, har lite lyst å måtte stresse med slikt. Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Er det pga bluetooth'en? Har lest om endel som har klagd på det og fått det fikset. Håper min blir problemfri, har lite lyst å måtte stresse med slikt. Leste på notebookforums at det kunne ha noe å gjøre med CPUen (strømføringen), og at dette er et kjent problem på m1330 maskiner. Noen snakker om en biosoppdatering fra dell, men klarer ikke å finne noen nyere enn min som er A07 (som sikkert er egentlig de nyeste mistenker jeg). Håper det finst en løsning på dette ettersom jeg har begynt å bli glad i min m1330, og vil helst slippe å sende den inn. Tok itillegg nesten tre uker å få maskinen hit. :/ Men som du var inne på det, så var det også snakk om å skru av bluetooth device i enhetsbehandlingen, men det er vel mer å dekke over problemet... Lenke til kommentar
Anv Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvor nært må du for å høre lyden? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Tenkte egentlig ikke på den lyden som oppstår ved innsetting av cd/dvd, men derimot en konstant skurre/pipelyd ved vanlig bruk av pcen. Er på en måte litt plagsomt til tider :/ Er det ikke slik at dette er fikset på nyeste versjon av hovedkortene? kontakt dell og fortell at du har en maskin med problemet, så skal du få det skiftet... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Jeg vurderer denne maskinen, virker som en utrolig god og portabel PC, med god maskinvare. Dere som alt har en, vil dere anbefale den? Hva er deres generelle inntrykk? Tenkte jeg skulle ha en: PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista™ Ultimate -norsk KUNDESTØTTETJENESTER Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte) FARGEVALG Tuxedo Black og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm LCD Tynn og lett 13,3" UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm (300 nit) med TrueLife™ BIOMETRIC IDENTIFICATION Biometrisk fingeravtrykksleser MINNE 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024] som jeg skal bytte til 4GiB 800MHz (2x 2048MB) brikker HARDDISK 250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk (byttes kanskje til en 200GB 7200RPM disk) GRAFIKKORT 128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS OPTISK(E) STASJON(ER) Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare PRIMÆRBATTERI 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t) MODEM Ikke modem BÆREVESKER Ingen bæreveske BLUETOOTH Dell™ TrueMobile 355 intern Bluetooth-modul - europeisk TRÅDLØS TILKOBLING Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa AUTO AIR-STRØMADAPTER Kensington 120 W DC-strømadapter for bil/fly - EUR MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 8.5 - norsk DÆKNING AF HÆNDELIGE UHELD 3 års Business Accidental Damage Support - temapakke SIKKERHETSPROGRAMVARE Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk Gedis Bundle-referanseN01X3305 Bestillingsinformasjon Bestilling av Inspiron - Norge Leveringsdokumenter Norsk dokumentasjon og europeisk strømledning Strømforsyning 60-watts AC-adapter Tastatur Innebygd, lett tastatur - norsk (QWERTY) Standard Garanti Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte) Dells Internett-bestilling Dells Internett-bestilling. Systemmedia Ressurs-DVD (feilsøkingsprogrammer og drivere) Også skal jeg bytte minnekortene ut med 2x 2048 800MHz brikker, da det er mye mer lønnsomt å gjøre dette selv, enn å betale DELL sinnssyke priser for å gjøre dette for deg, samme gjaldt harddisken om jeg skulle vurdere en 200GB 7200RPM disk. Hvor stor harddisk er det plass til? (tenker da på fysikk størrelse, passer de største 2.5" diskene, eller trenger den de små?) Når jeg velger å få med Windows Vista Ultimate Norsk, er dette 32bit eller 64bit utgaven? Eller er det den universale utgaven med både 32bit og 64bit? Og jeg ønsker å ha engelsk operativsystem, på grunn av det er mye mer praktisk for meg, og det kommer oppdateringer tidligere. Men om jeg har norsk versjon av Vista og installerer engelsk språk pakke, blir det akkurat som å ha en ren engelsk utgave av Vista? Eller trenger jeg fremdeles norske oppdateringer osv.. Er det noen som har noen anelse om det vil være mulig å få denne med de nye penryn prosessorene om ikke så alt for lenge? Kunne gjerne ha ventet til Mars, om jeg da kunne fått den med en Core 2 Duo T9300 eller T9500 isteden for en T7500 Og hvordan fungerer denne "3 års Business Accidental Damage Support - temapakke"? Når jeg leste informasjonen som var skrevet om den på DELL sine sider, så fikk jeg inntrykk av om jeg skulle være uheldig å søle en halvliter Cola utover maskinen, så hele maskinen kanskje ikke til helvete, tastene ville hvert fall være temmelig ubrukelig etterpå, eller om jeg skulle være uheldig å klare å miste den i bakken slikt at den fikk noen skader eller noe liggende, så får jeg dette 100% gratis fikset av DELL? Uten noen som helst av kostnader så får jeg PC-en fikset og levert tilbake i tipp-topp stand? Det virker litt for godt til å være sant. Det må da være noe skjult med veldig liten skrift her? Det står jo også at jeg kan få en erstatning som er av siste maskinvare, det vil vell si at om jeg er uheldig å skader min M1330 om 2år, så kan jeg få en helt ny maskin som innehar da tidens maskinvare osv? Det kan da ikke stemme? Helt gratis? Endret 13. januar 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvor stor harddisk er det plass til? (tenker da på fysikk størrelse, passer de største 2.5" diskene, eller trenger den de små?) I likhet med de fleste bærbare (i hvertfall opp til 15,4") bruker denne minste type 2,5" harddisker, dvs de som er 9mm tykke. Disse fåes for tiden opp til 320 GB (500GB er annonsert). Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvor stor harddisk er det plass til? (tenker da på fysikk størrelse, passer de største 2.5" diskene, eller trenger den de små?) I likhet med de fleste bærbare (i hvertfall opp til 15,4") bruker denne minste type 2,5" harddisker, dvs de som er 9mm tykke. Disse fåes for tiden opp til 320 GB (500GB er annonsert). Takker for svar, nå er det dårlig med informasjon i prisguiden om hvorvidt 2.5" diskene er på 9mm eller ikke. Kunne du linket til en 7200RPM disk du ville ha anbefalt? Så litt på denne blant annet: https://prisguiden.no/product.php?productId=78628 Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Men til dere andre som har m1330. Hører dere noen andre lyder fra maskinen enn vifta? Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Kun viftelyd å melde fra min. Men min maskin er helt ny Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Kun viftelyd å melde fra min. Men min maskin er helt ny Takk for opplysningen. Det er dessverre min også Lenke til kommentar
Solav Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Cpu whine og charge whine Jeg fikk en av de første utgavene av m1330 her til lands og fikk en levbar utgave av cpu whine'inga, men har etterhvert opplevd en enda høyere høyfrekvent lyd når jeg lader både 6 og 9 cell batteriet mellom 80 og 100% mens laptopen er slått av. Etter googling fant jeg ut at jeg ikke var aleine om denna feilen og at den visstnok skyldes at ladinga går inn i et høyere nivå for å fylle disse siste % av batteriet. De som hadde delt sin erfaring angående dette problemet hadde endt opp med å få en ny laptop i det de kontakta tech support. Jeg avslutta nettop en lengre samtale med XPS tech support og det blei til at jeg får en tekniker på besøk som skal bytte ut hovedkortet til rev A4, som skal fikse cpu whine og som -kanskje kan- fikse charge whine'inga. Jeg ønska helst en ny laptop med en gang, men etter undersøking hadde han fått beskjed om å måtte gå gjennom tekniker først, så vi får se hvordan det går. Denne ulyden er forresten tilstede på min kjæreste sin m1330 også som er bestilt samtidig som min, så tar kontakt angående den etter jeg ser hva utfallet av min blir. Dette er bare en heads-up for en feil nok en del kan sitte med, og som i mitt tilfelle ga en høyfrekvent lyd mye høyere og plagsom enn min cpu whine, noe som endte opp med at jeg aldri kunne la den være aleine og lade på en lesesal e.l. Fikk bytta hovedkort her på fredag, ladelyden er nå bare der ved 100% lada batteri, avslått tilstand og AC kobla til, så noe bedre. Lyden under bruk er der hele tia, og det var nettop denne som skulle være løst med nye revisjonen av hovedkortet. Ladefeilen blei bare -kanskje- fiksa av bytte sa support. Kontakta support igjen og håpa egentlig på å få ny marskin nå pga jeg har tilbrakt en del tid på telefon med dem + tekniker, men endte opp med ny tekniker som kommer til uka for å bytte hovedkort igjen, og vifta. Arcadiuz: Kontakt dem og få bytta hovedkortet ditt, ser ut som foreløpig eneste løsning. Er du forsatt innafor 14 dager etter at du mottok den, ville jeg returnert den og bestilt ny, hvor du vil få ny rev. av alle delen og forhåpentligvis ikke lyden. Dette gjorde dessverre ikke jeg.. edit.leif Endret 13. januar 2008 av Solav Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Så dette er andre gangen du bytter hovedkort, men dem er sikkert på at denne gangen vil det løse problemet. Med andre ord har det kommet en ny versjon av hovedkortet i disse dager (?) Ja, jeg er innenfor 14 dagers returett fristen. Tenkte å høre med dem i morgen og se hva deres synspunkter er. Er egentlig ute etter det alternativet som sparer meg mest tid. Venta lenge nok på Schenker følte jeg. For viss dem velger å bytte hovedkort så sender dem tekniker hjem kostandsfritt. Ikke sant? Men dersom jeg velger å sende den tilbake må jeg muligens betale frakt selv og det tar sannsynligvis flere uker før jeg får en ny på døren. Er ikke så keen på dette Lenke til kommentar
Solav Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Så dette er andre gangen du bytter hovedkort, men dem er sikkert på at denne gangen vil det løse problemet. Med andre ord har det kommet en ny versjon av hovedkortet i disse dager (?) Ja, jeg er innenfor 14 dagers returett fristen. Tenkte å høre med dem i morgen og se hva deres synspunkter er. Er egentlig ute etter det alternativet som sparer meg mest tid. Venta lenge nok på Schenker følte jeg. For viss dem velger å bytte hovedkort så sender dem tekniker hjem kostandsfritt. Ikke sant? Men dersom jeg velger å sende den tilbake må jeg muligens betale frakt selv og det tar sannsynligvis flere uker før jeg får en ny på døren. Er ikke så keen på dette Posten jeg quota skrev jeg for noen dager sia. Jeg hadde rev A01, og bytta på fredag til A04 som skulle fikse lyden under bruk, og forhåpentligvis ladelyden. Fiksa ladelyden og ikke lyden som revisjonen av HK var ment å fikse. Kommer tekniker til uka og bytter til A04 -igjen- og vifte, som -kanskje- hjelper. Var jeg deg ville jeg returnert den om jeg allerede hadde A04 hk'et, som du kan se under minnebrikka afaik, og ville vel returnert uansett egentlig og ikke satsa på at tekniker fikser det. Du kan bli sittende med en pc tilslutt som piper og at de nekter deg mer hk bytte etc, noe de gjorde med meg nå i går da jeg ringte - men fikk krangla meg til nytt hk bytte. Min piper hele tia, ikke veldig høyt, men slik at du hører den hele tia ved bruk i stille rom/ uten bakgrunnsstøy, og jeg bruker min primært på lesesal/bibliotek på skolen og da suger det. (For ikke å snakke om at man nå får m1330 som ikke piper, bedre specca en min og samtidig 4-5000kr billigere enn hva jeg ga>< ) edit.leif Endret 13. januar 2008 av Solav Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Den lyden er ikke til å leve med. Spesielt når du sitter i ett stille rom og skriver i word. Grrr. Får nesten lyst å ta på meg de lydisolerende øreproppene Skjønner derfor at du blir frustrert. Håper det løser seg for deg denne gangen. Ett lite spørsmål fra min side: Dersom jeg sender min inn, kan jeg da velge en tilsvarende til samme pris. La merke til at den har steget litt i pris siden jeg bestilte min. Eneste haken er vel at jeg har kjøpt 3 års ulykkesforsikring. Dersom jeg velger en ny, må jeg vel inngå en ny forsikring med den nye pcen dvs. min nåværende forsikring blir ubrukelig (?) Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Apropos de Creative-øreproppene. Er det noen som husker/vet om det fulgte med reserver av "gummistykket" til selve øreproppen? Jeg synes de var fantastisk, passet veldig bra til meg, og så har jeg greid å miste det ene av disse "gummistykkene". Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 nei, ikke av samme str.. men det fulgte med 3 forskjellige str. mid(montert på øreproppene. og ett par store+ ett par små. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Pixlface: Har du 1330 og 1530 eller? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Takker for svar, nå er det dårlig med informasjon i prisguiden om hvorvidt 2.5" diskene er på 9mm eller ikke. Kunne du linket til en 7200RPM disk du ville ha anbefalt? Så litt på denne blant annet: https://prisguiden.no/product.php?productId=78628 De aller aller fleste 2,5" disker er 9mm, vet ikke om 12,5mm selges i norge engang. Såvidt jeg vet er det vel bare en 12,5mm disk på markedet for tiden (Hitachi 5K500), denne er vel heller ikke lansert enda. Disken du linker til kan jeg i hvertfall varmt anbefale, har en tidligere versjon (Momentus 7200.1 100GB) i min maskin og er storfornøyd med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg