Anv Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fikk min m1330 idag Følgende svarer på noen av spørsmålene stilt i tråden i det siste. 1. Den er revisjon A04 av hovedkort, og A07 av Bios. 2. Ingen unormale lyder som CPU-whine 3. Fitting ser meget bra ut, tastaturet er beint som en strek. 4. Det trengs IKKE drivere til CD-rom'en, denne fungerer uten problemer under installasjon av f.eks XP (som jeg holder på med no) 5. Maskinen leveres med en liten væske, og en fin skinn-mappe til manualer og cd'er. Du glemte noen småting ;-) 6) Headset (creative) 7) Fjernstyring for multimedia Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fikk min m1330 idag Følgende svarer på noen av spørsmålene stilt i tråden i det siste. 1. Den er revisjon A04 av hovedkort, og A07 av Bios. 2. Ingen unormale lyder som CPU-whine 3. Fitting ser meget bra ut, tastaturet er beint som en strek. 4. Det trengs IKKE drivere til CD-rom'en, denne fungerer uten problemer under installasjon av f.eks XP (som jeg holder på med no) 5. Maskinen leveres med en liten væske, og en fin skinn-mappe til manualer og cd'er. Takk for det, da blir det impulsbestilling på meg i kveld. Heite, det dunker heftig i brystet! Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg installerte de nyeste oppdateringene i windows update, de som kom i går. Så klikka maskina. Gikk ikke engang å starte den i sikkerhetsmodus. måtte bruke vista DVD-en for å reparere. Noen andre som har samme problem? mitt råd: ikke installer de nyeste oppdateringene La inn alle oppdateringene på min i går og har ikke hatt noen problemer. Har akkurat samme problem. dessverre får jeg ikke tak i Windows CDene før på fredag. Dermed blir det Ubuntu 7.10 Live CD frem til da. Tusen takk Microsoft Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Er det ikke med Vista CD da? edit: Nettopp bestilt Endret 9. januar 2008 av Sempron Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Var jo greit pruta det der...humm...litt nysgjerrig på den fargen da...midnight blue...noe bilde av den tilfeldigvis? Visste ikke om fargen før selgeren fortalte meg, og hadde ikke mulighet til å sjekke når jeg snakkte med han, men bestemte meg for å gå for den allikevel. Søkte litt nå nettopp og fant et bilde på dell.com sine sider: http://www.dell.com/content/products/produ...s=dhs&cs=19 Er litt skuffet da jeg så for meg en mørkere blåfarge, men treger egentlig ikke. Litt greit å ha en som er litt ulik også siden det er solgt så mange m1330. Synes forsatt at den røde fargen virker mer classy på bildene men er fin den blå også Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg installerte de nyeste oppdateringene i windows update, de som kom i går. Så klikka maskina. Gikk ikke engang å starte den i sikkerhetsmodus. måtte bruke vista DVD-en for å reparere. Noen andre som har samme problem? mitt råd: ikke installer de nyeste oppdateringene Har hatt det problemet ja, men det er tidligere drivere enn de du prøvde. Har skjedd to ganger på den enè jeg har, men aldri på den andre. Jeg antar du også fikk blåskjerm? Lenke til kommentar
Solav Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Cpu whine og charge whine Jeg fikk en av de første utgavene av m1330 her til lands og fikk en levbar utgave av cpu whine'inga, men har etterhvert opplevd en enda høyere høyfrekvent lyd når jeg lader både 6 og 9 cell batteriet mellom 80 og 100% mens laptopen er slått av. Etter googling fant jeg ut at jeg ikke var aleine om denna feilen og at den visstnok skyldes at ladinga går inn i et høyere nivå for å fylle disse siste % av batteriet. De som hadde delt sin erfaring angående dette problemet hadde endt opp med å få en ny laptop i det de kontakta tech support. Jeg avslutta nettop en lengre samtale med XPS tech support og det blei til at jeg får en tekniker på besøk som skal bytte ut hovedkortet til rev A4, som skal fikse cpu whine og som -kanskje kan- fikse charge whine'inga. Jeg ønska helst en ny laptop med en gang, men etter undersøking hadde han fått beskjed om å måtte gå gjennom tekniker først, så vi får se hvordan det går. Denne ulyden er forresten tilstede på min kjæreste sin m1330 også som er bestilt samtidig som min, så tar kontakt angående den etter jeg ser hva utfallet av min blir. Dette er bare en heads-up for en feil nok en del kan sitte med, og som i mitt tilfelle ga en høyfrekvent lyd mye høyere og plagsom enn min cpu whine, noe som endte opp med at jeg aldri kunne la den være aleine og lade på en lesesal e.l. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Har nå fått pcen opp å gå med XP. For en forskjell! Oppleverer pcen som mye, mye kjappere med XP enn med Vista. Har riktignok ikke prøvd å tweake Vista noe særlig, men sånn som pcen fungerer no kommer jeg neppe til å prøve heller. Hadde ingen store problemer under installasjon, og alle deler av PC-en, bortsett fra blåtann, som jeg ikke har driver til (enda), fungerer helt glimrende. Media-tastene fungerte uten noe stress, det samme gjør HDMI-utgangen, med lyd. Så til dere som lurer på å installere XP, go for it! Blåtann-driveren finnes, har bare ikke sett etter den enda. 3dmark03 i Vista: 6050 poeng (ca) 3dmark03 i XP: 6400 poeng (ca) Endret 9. januar 2008 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
xerxess Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 snart går tilbudet ut... Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Støtte på et problem allikavel https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=892553 Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 nesten 3uker til jeg får den Lenke til kommentar
glotón Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Noen som vet om det er vanlig om maskinen kommer fulladet? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Noen som vet om det er vanlig om maskinen kommer fulladet? ja, det gjør den men jeg ville ikke anbefale deg pg kjøre dette batteriet tomt med en gang.. lad det så fort som mulig Lenke til kommentar
glotón Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Jepp, skal gjøre det. Fikk maskinen i dag Jeg hadde ikke tid til å starte den opp, men jeg la merke til at indikatoren under viste viste fullt, begynte bare å stusse litt på det. Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Noen som vet om det er vanlig om maskinen kommer fulladet? ja, det gjør den men jeg ville ikke anbefale deg pg kjøre dette batteriet tomt med en gang.. lad det så fort som mulig Det skal vel ikke ha noe å si, Li-Ion batterier har ikke noe memory loss? Eller er det noe annet jeg ikke har fått med meg det går på..? Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Stemmer nok det Toxin. ikke det at jeg har noe peilig på dt men jeg ville i hvertfall ikke kjørt mitt battri helt tomt ide den kommer ut av nokse, jeg ville koblet til strøm før den kom så langt. Lenke til kommentar
vinsj Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Vi må helt tilbake til Nickel-Cadmium (NiCd) batteriene for å finne batterier med "minne". Verken Nickel Metal-hydrid (Ni-MH) eller de nyeste Li-ion batterien har minneeffekt, og kan kladdlades uten at dette går utover effekten. Endret 11. januar 2008 av vinsj Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Li-Ion batterier skal helst kladdlades etter hva jeg forstår, og dette vil ikke ha en degraderende effekt foruten hva aldring og slitasje ellers ville ha forårsaket. Det en allikevel bør gjøre er å utlade det fullstendig ca 1 gang i månede, dette for å kalibrere chargemåleren. Om denne ikke får finne et nullpunkt nå og da så vil en få det som kalles "digital memory" loss, og er kun forårsaket av at måleren tror det er tomt før det faktisk er det. Er ingen ekspert på området for å si det sånn, men tror det skal være noenlunde rett dette. Vinsj kan kanskje forklare mer, virker som han har peil Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Li-on batterier mister hele tiden litt effekt, det er derfor de kommer med en del strøm rett fra fabrikken. Og nettopp derfor du aldri bør lade et batteri helt ut og ikke bruke det på en stund. Da risikerer du at spenningen på batteriet faller til et kritisk nivå og ikke vil kunne lades igjen. Li-on batterier bli oftest oppgitt til å vare 300-500 oppladninger/utladninger. Men de tallene er slik jeg har forstått det regnet ut fra en utladning til ca 20% kapasitet og opp til 100% igjen. Lader du ut batteriet ditt fullstendig hver gang, så varer det kanskje bare 200 oppladninger/utladninger. Mens hvis du bare bruker det ned til 50% så varer det kanskje 1000 oppladninger/utladninger. Så ikke tro at batteriet har godt av å lades helt ut hver gang, det stemmer kun for Ni-CD og Ni-MH. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg