Gyui Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 tusen takk for fyldig svar jeg er klar over at prisfallet frem til sommeren vil være betydelig, men kan jeg regne med at det er såpass kraftig at det ikke blir billigere å slå til med dagens rabatter? nå får man jo en 13k pc for drøye 9k. har Dell ofte slike heftige tilbud? hvis jeg ikke kan regne med å få pcen (2,2ghz 3gb ram 250gb 9-celler) for cirka 8k om 5 måneder så kjøper jeg den nå Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hei! Er på nippet til å legge inn en bestilling på den toppspesifiserte m1330-modellen. Utifra det jeg kan bedømme er jo dette et kjempetilbud fra Dell. Gjør sjelden impulskjøp av denne typen, så derfor har jeg et par spørsmål. 1. Hvor lang returrett/angrefrist har jeg ved bestilling? 2. I tidlige anmeldelser av maskinen klages det på fit-and-finish-problemer, blant annet at høyre del av tastaturet virker slarkete. Er dette fikset nå? Grunnen til at jeg spør om angrefrist er følgende: Om en uke lanserer Apple etter all sannsynlighet en ny liten bærbar, og jeg er nysgjerrig. Tviler på at den kan matche Dell 1330 i pris/ytelse, men man kan aldri være sikker. Håper på rask respons! Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Bare lurer, til de av dere som har denne maskinen... Hvordan spill har dere på den? =] Jeg har hovedsaklig tenkt å bruke denne til jobb og ting som er relatert til det, men vi alle kan jo si oss enige at fra tid til annen er det jo litt gøy å fyre opp ett spill =P Personlig tenker jeg kanskje half life 2 og de episodene som følger med bare for å ha gjort det... er ett spill jeg alltid har hatt lyst å komme gjennom, men skjeldent har hatt tid til ... nå slipper jeg hvertfall å måtte være hjemme for å gjøre det liksom =P ellers tenkte jeg kanskje noen andre hadde gode forslag? =] Endret 9. januar 2008 av mamazboy Lenke til kommentar
nilsnilspils Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 hvilke spill mener du vel? Hvordan?!? Vel, som jeg også lurte på, er HL2, samt portal spillbare på m1330. Hører rykter om at tilogmed Crysis kan spilles på den, med lave grafiske innstillinger. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Kan ikke tenke meg at HL2 byr på nevneverdig utfordring for maskinen, det spillet var rimelig godt optimalisert når det ble sluppet, og det begynner jo å bli en stund siden nå. Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 hvilke spill mener du vel? Hvordan?!? Vel, som jeg også lurte på, er HL2, samt portal spillbare på m1330. Hører rykter om at tilogmed Crysis kan spilles på den, med lave grafiske innstillinger. hehehe, korrekt... jeg mente hvilke spill ^_^ Vell, strålende om HL2 fungerer på den, da har jeg hvertfall noe å gjøre fram til det er rundet =P tenker kanskje Sam and Max spillene også må installeres til kjedelige øyeblikk etterhvert =D Ellers noen andre der ute som har fått prøvd noen spill på denne maskinen? =] nytt eller gammelt, ikke nøye... vil bare høre hvordan opplevelsen var for dem ;P Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 1. Hvor lang returrett/angrefrist har jeg ved bestilling? 14 dager etter du har mottatt varen. Lenke til kommentar
Zynd Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Når vi først snakker om spill. Leste i anmeldelsene av denne maskinen at det gikk fint å kjøre mange av de nyeste spillene på den, kansje ikke på best grafikk, men det skulle gå. Sånn foreløbig er jeg ikke fornøyd. Har noen andre teste "The witcher" og "World in Conflict" på denne maskinen. Lurer på om det kan være noe alvorlig galt med oppsettet mitt. Jeg har kjøpt med 2GB minne, Nvidia grafikkort og den kraftigste CPUèn. Har hatt mye tøys med maskinen. I dag er tredje gang support kommer å henter maskinen. Først gikk batteriet, så røk web kameraet, og i dag så skal de hente den for å skifte hovedkortet. Når jeg lader maskinen går den varm og slår seg av. Og da har jeg ikke en gang begynt å snakke om CPU-whine. Kommer all denne åpningen av maskinen til å begrense maskinens levetid? Dette lukter retur. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Hva med de påståtte tastaturproblemene? Er disse rettet opp? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Trenger enn egene drivere til den CDromen siden det er slik "slot in"? Leste oppi her at det var en som ikke fikk den til å funke.. eller var det kanskje 1530 tråden det? Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 tror ikke 1530 har slotin dvd, så jeg er ganske sikker på det var her du leste det Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Okey, men skal legge inn XP da jeg får den.. Må jeg ha egene drivere til den da? Må jeg ha Denne? edit: det er vel slik oppdatering av firmwaren datta? Endret 9. januar 2008 av Sempron Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 det kunne jo se ut som den rette driveren ja, men hvordan skal du laste den inn før du installerer xp er mitt spørsmål? =P jeg mener, når du har formatert, og om ikke PC-en finner dvd-rom'en ... hvordan skal du da klare å laste driverne til denne slot in DVD-en før du installerer xp? Mulig jeg har gått glipp av noe, men det er den største problemstillingen med problemet ditt sånn som jeg ser det om jeg har forstått rett nå =P Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Tenkte jeg skulle ha den på en minnepenn og innstalere etter på Så det trengs å innstalere driver selv til den? Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 jeg vet ikke, har ikke fått min pc ennå... =P gikk bare ut i fra at du hadde prøvd og møtte på dette problemet ^_^ Men, skulle ikke tro du trengte en egen driver for dvd-rom'en for å installere windows XP ... det er i bunn og grunnen egentlig bare en helt vanlig IDE DVD drev, som XP burde ha innebygget drivere for ... men skader jo ikke å være på den sikkre siden å laste ned driverne først Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Da gjør jeg det Men den Media Direct programmet, hvor finner jeg det? Finner det ikke på dell.com Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=874103 en som hadde samme problemet gå til linken som foreslått, så velger du modell osv, så finner du media direct under "programmer" ... =] Lenke til kommentar
kfinne Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg installerte de nyeste oppdateringene i windows update, de som kom i går. Så klikka maskina. Gikk ikke engang å starte den i sikkerhetsmodus. måtte bruke vista DVD-en for å reparere. Noen andre som har samme problem? mitt råd: ikke installer de nyeste oppdateringene Lenke til kommentar
Anv Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Jeg installerte de nyeste oppdateringene i windows update, de som kom i går. Så klikka maskina. Gikk ikke engang å starte den i sikkerhetsmodus. måtte bruke vista DVD-en for å reparere. Noen andre som har samme problem? mitt råd: ikke installer de nyeste oppdateringene La inn alle oppdateringene på min i går og har ikke hatt noen problemer. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Fikk min m1330 idag Følgende svarer på noen av spørsmålene stilt i tråden i det siste. 1. Den er revisjon A04 av hovedkort, og A07 av Bios. 2. Ingen unormale lyder som CPU-whine 3. Fitting ser meget bra ut, tastaturet er beint som en strek. 4. Det trengs IKKE drivere til CD-rom'en, denne fungerer uten problemer under installasjon av f.eks XP (som jeg holder på med no) 5. Maskinen leveres med en liten væske, og en fin skinn-mappe til manualer og cd'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg