Lightning Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 hehe ringte inn ja...var vel verdt telefonen, prisen er jo i grunn fantastisk uten noe som helst pruting så å i tillegg få slengt med litt ekstra gjør det jo bare enda mer suverent... men burde nesten ikke lagt det ut på forumet her i frykt at noen greier å overgå prutinga mi hehe Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 "Liten bæreveske i nylon" er det for 13`` eller for 15``? Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) @Anvil "Fikk forresten min nye idag, A04, BIOS A07. I forhold til min forrige er forbedring av tastaturet det eneste jeg legger merke til, det forrige var ikke helt plant. Det er kanskje litt mere lyd av disken (Seagate 200GB 7200rpm) men høres ut som den går seg til." Dette var gode nyheter(A04) . Visste ikke at bios A07 var kommet allerede. Hvordan sjekket du hovedkortrevisjonen? Kikke bak minnebank 1, eller fant du det via klistremerkene under maskinen? Endret 8. januar 2008 av troutmaster Lenke til kommentar
^xRun^ Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Visste ikke at bios A07 var kommet allerede. Hvordan sjekket du hovedkortrevisjonen? Kikke bak minnebank 1, eller fant du det via klistremerkene under maskinen? Jeg fikk min maskin i starten av november og har hatt masse nytte av den allerede. Min har hovedkort revisjon A01 med Intel GM965 chipset revisjon C0, og bios A06, og den piper ikke. Har faktisk ingen problemer med den overhodet. Fant info på hvit lapp under maskinen og ved å bruke CPU-Z. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 @Anvil "Fikk forresten min nye idag, A04, BIOS A07. I forhold til min forrige er forbedring av tastaturet det eneste jeg legger merke til, det forrige var ikke helt plant. Det er kanskje litt mere lyd av disken (Seagate 200GB 7200rpm) men høres ut som den går seg til." Dette var gode nyheter(A04) . Visste ikke at bios A07 var kommet allerede. Hvordan sjekket du hovedkortrevisjonen? Kikke bak minnebank 1, eller fant du det via klistremerkene under maskinen? A04 står det på en sticker under maskinen (er mange stickere men de andre er relatert til andre ting), bios A07 er ikke tilgjengelig på nett enda? Hadde ikke noen lyder som ikke skulle/måtte være der i min rev 1 maskin heller, det er ikke godt å si hvilken kombinasjon av komponenter som gjorde at noen fikk den så mye omtalte prosessor "pipingen". Fikk også G0 revisjonen av T7500, min forrige hadde E1, er ikke sikker på om det er noen forandringer på disse, skal sjekke med CoreTemp om VID er forskjellig. Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Som sagt gode nyheter. Da slipper jeg å bekymre meg for om min maskin kommer med ulyder. Vel helt sikker er vel man aldri . Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Nå er det trøbbel med nettverkskortet mitt igjen, det deaktiverer seg stadig vekk (merkelig nok kun wifi, og ikke bluetooth). Uansett, ringte Dell, og etter å ha feilsøkt litt kom han til at nettverkskortet skal erstattes. Så sier han at det ser ut som det kommer på torsdag, og spør om det er raskt nok. Skulle jeg sagt nei, og krevd det på timen? Selv om det tok 50(!!) min å komme gjennom, så er jeg fornøyd med servicen etterpå. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Så lei av vista nå noen som vet om man kan bruke vista reg koden til og aktivere xp? kan noen med xp på denne gi en liten oppdatering om hvordan det er..takk:D Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Vista er jo herlig =) Simplere OS skal man virkelig lete lenge etter! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Vista er jo herlig =) Simplere OS skal man virkelig lete lenge etter! Egentlig ikke. Jeg har noen Linux CD'er her i skuffen. Trengte ikke lete mer enn to sekunder. Lenke til kommentar
nilsnilspils Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Ja da hadde jeg bestilt en og Men, jeg lurer på en ting. Hva er så bra med LED greia? Og er ikke 13,3 litt lite? Eller er det ikke mulig å spille på den? Jeg skulle nemlig ha prøvd portal etc på den, men det er kanskje ikke så lurt? Mulig å koble den til en lcd skjerm kanskje? Takke for svar Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Regner med at tilbudet går ut i morgen klokka 23:59? I natt? Ble litt usikker her nå.. Har ikke fått lånt vistakortet enda Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Ja da hadde jeg bestilt en og Men, jeg lurer på en ting. Hva er så bra med LED greia? Og er ikke 13,3 litt lite? Eller er det ikke mulig å spille på den? Jeg skulle nemlig ha prøvd portal etc på den, men det er kanskje ikke så lurt? Mulig å koble den til en lcd skjerm kanskje? Takke for svar Med LED-baklys får man finere farger og en mer lyssterk skjerm. Den blir også tynnere, og bruker mindre strøm. I tillegg har baklyset lengre teoretisk levetid. Pcen yter mer enn godt nok for Portal, og selv om skjermen er liten går det nok fint. Du kan også koble den til en HDTV via HDMI eller en LCD-skjerm via VGA-utgangen Lenke til kommentar
kesse Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Så lei av vista nå noen som vet om man kan bruke vista reg koden til og aktivere xp? kan noen med xp på denne gi en liten oppdatering om hvordan det er..takk:D Jeg skal hvertfall ha inn XP på denne med engang jeg får den !! Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Så lei av vista nå noen som vet om man kan bruke vista reg koden til og aktivere xp? kan noen med xp på denne gi en liten oppdatering om hvordan det er..takk:D Jeg skal hvertfall ha inn XP på denne med engang jeg får den !! ja, men nå fant jeg ut at jeg ikke har noe XP liggende så da blir den vell vista på meg ett større problem nå er at det ikke ligger fungerende drivere i dvd driven så den funker ikke. prøvd og søke etter nye, prøvd og reinsalere den. men ingeting hjelper. om noen vet svaret ville jeg være evig takknemlig. -PixlFace Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 ett større problem nå er at det ikke ligger fungerende drivere i dvd driven så den funker ikke.prøvd og søke etter nye, prøvd og reinsalere den. men ingeting hjelper. om noen vet svaret ville jeg være evig takknemlig. Hva er det du spør om her? Fungerer ikke cd/dvd spilleren? Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 TUSEN TAKK for svar må ha bommet litt med kopieringen. Nå er systemet mitt som følger: Komponenter Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer) Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte) Crimson Red og 0,3 megapikslers kamera til skjerm (hvit LED) Tynn og lett 13,3" UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm (300 nit) med TrueLife™ Biometrisk fingeravtrykksleser 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024] 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk 128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t) Ikke modem TilbehørKensington Slim Microsaver-lås Ingen bæreveske Dell™ TrueMobile 355 intern Bluetooth-modul - europeisk Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa Microsoft® Works 8.5 - norsk ...til en pris på 9,876.15 kr levert på døra! Ser dere noe jeg har glemt? Tror jeg vil ha både et 9 cellers og et 6 cellers batteri, tror dere jeg kan klare å tyne det ut av en selger? Hva må jeg belage meg på å punge ut ekstra for det om dette ikke går. Ser for meg at de er litt gjerrige nå siden det er så bra rabatter Hvordan fikk du så bra pris? Jeg bruker kupongkoden, men får langt fra så bra konfigurasjon til den prisen. Er det inkl mva? Ringte og bestillte idag. Fikk samme specsa men gikk for 200Gb 7200rpm harddisk istedet + 2*6 cellers batteri. Fikk også i den nye fargen "Midnight Blue" som visstnok ble lansert for 2 dager siden er ikke tilgjengelig på nett enda. For dette måtte jeg ut med 9801,25 kroner inkl mva og frakt (estimert leveranse 25 januar) For å få denne prisen valgte jeg pakken med 3000 i rabatt + fri frakt og tweeka den litt over telefonen. Spurte om en grei pris på et ekstra batteri og gikk for en kjappere harddisk, og så nevnte jeg kupongen for selgeren. Tenkte det var lurt å få litt avslag på batteri osv før jeg nevnte at jeg visste om de 15% ekstra, men han tok det uten å mukke. Nå skal det også nevnes at jeg ikke prutet noe hardt eller noe, så om en er ivrig så kan en sikkert gjøre det enda bedre. Spurte forøvrig selgeren om de solgte unda komponenter for å oppgradere hele grunnlinja på denne serien, men det var ifølge han en aggresiv kampanje for å vinne kunder. Han tvilte også på at kampanjene på en slik speccet data kom til å bli bedre på en god stund for m1330, så jeg tror det er fornuftig å slå til imorgen for de som sitter på gjerdet. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Var jo greit pruta det der...humm...litt nysgjerrig på den fargen da...midnight blue...noe bilde av den tilfeldigvis? Lenke til kommentar
Gyui Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 jeg skal kanskje kjøpe denne, men jeg lurer 2 ting. - er det sløsing å kjøpe denne maskinen når jeg ikke har tenkt til å spille noe mer krevende enn kabal? - tror dere jeg vil kunne få denne eller en tilsvarende bærbar billigere senere når jeg ikke trenger den før til sommeren? Takk for svar Lenke til kommentar
^xRun^ Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 jeg skal kanskje kjøpe denne, men jeg lurer 2 ting. - er det sløsing å kjøpe denne maskinen når jeg ikke har tenkt til å spille noe mer krevende enn kabal? - tror dere jeg vil kunne få denne eller en tilsvarende bærbar billigere senere når jeg ikke trenger den før til sommeren? Takk for svar Nei det er ikke sløsing. Selv om maskinen er liten og kompakt, og har gode specs, så bruker ikke jeg den til å spille med, jeg bruker den til jobbing med lyd og video og litt foto hjemme, og nett og diverse multimedia/videovisning når jeg er ute på farten. En dårligere spec'et maskin med for eksempel intel 3100 grafikkaksellerator vil ikke kunne spille av HD-video og vil yte dårligere, men vil kanskje ha bedre batteritid. XPS M1330 er ikke en ultraportabel gaming maskin, det er en godt spec'et subnotebook på ca. 2 kilo som gir deg mange muligheter når du har den med deg på farten. At du kan spille Crysis på den (low/medium settings) er bare en bonus som du kanskje benytter deg av "once in a blue moon". Ja jeg tror du kan få et minst like godt tilbud hvis du venter noen måneder. Da vil du antakelig få litt bedre maskin til litt lavere pris. Utviklingen på maskiner som denne går videre hele tiden, og det er helt naturlig at prisen synker litt nesten månedlig, og spec'sene blir litt bedre nesten månedlig. Du kan se i signaturen min under her hvilke specs min har, og jeg kjøpte den i slutten av oktober for 12 000,-. Hadde jeg vært en gjerrig grinebiter som ikke forstår markedskreftene så hadde det vært bittert for meg at dere som kjøper maskinen nå får mer ram, større disk, originalt Intel N wlan-kort og ekstra batteri til en langt lavere pris. Men det er ikke bittert, for jeg har hatt utrolig mye nytte av maskinen min i de 2 månedene jeg har hatt den, og fått gjort masse arbeid på den til glede for mange av leserne mine. Hadde jeg ventet på et stadig bedre tilbud hadde jeg kanskje fremdeles ikke hatt noen maskin, og arbeidet hadde gått langt tregere på en eldre maskin jeg har. Så mitt råd til deg som trenger maskinen til sommeren er at du kan vente til en drøy måned før du vet du trenger maskinen, så bestiller du den med de tilbudene som gjelder da. Jeg er sikker på at du blir fornøyd, og jeg er også sikker på at to måneder senere opplever du at andre får maskinen enda billigere enn deg. Slik er det bare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg