Lightning Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 er nysgjerrig på dette selv da jeg vurderer sterkt å kjøpe denne maskina, forresten noen som vet om man kan få mer rabatt på det topp pristilbudet som er nå på m1330? tenker da spesielt de av oss som er tilknyttet uninettsavtale om prisreduksjon Lenke til kommentar
Steinarh Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Ringte Dell igår, og ba om å få avslag i prisen på min M1330, som jeg bestilte 13. desember, dvs. bare noen dager før prisavslaget fra Dell på over 3K. Kundeservice sa nei. Men jeg snakket med samme selger, anullerte bestillingen, og bestilte en ny M1330. Sannsynligvis blir jeg ikke trukket for fraktgebyr. I praksis har jeg spart ca. 3500, fordi jeg får 3 GB Ram istedet for 2 (som Dell tar over 1K for). Jeg må kanskje vente 1-2 uker ekstra, men det er det verdt. På den første maskinen fikk jeg med et ekstra 9 cellers batteri på kjøpet. Det måtte jeg betale litt ekstra for nå. Dell leverer ikke Vista 64 med M1330, kun 32. Da måtte jeg bestille Precision. Lenke til kommentar
glotón Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) En annen ting som slår meg er at det er litt sleipt av Dell å tilby maskinen med 4gb RAM, da kunden uansett ikke kan utnytte dette pga Dell kun leverer med 32 bit. Yupp, og i tillegg tar de gode 5000 for 4 GB oppgradering. LoL. Anyway, se over. Der har jeg Quotet 64bits howto for å få OS. "Also, you can obtain an 64 Bit OEM Key from the bottom of your laptop. Just make sure you select the 64 bit home premium or whatever you purchased as x64 and you're good to go." Umm, få tak i 64bitversjon, og så bare installere med den lisensnøkkelen som står under PC-en? Har jeg forstått dette rett? Kan se slik ut, men dette er utestet fra min side da jeg hadde en fullverdig Vista Business 64 liggende. Går du på høyskole eller universitet og går på noe som er IT relatert så får du dette gratis via Academy Alliance Kunne du ha utdypet litt hva man gjør for å ta i bruk denne avtalen? Dette hadde nemlig vært litt nyttig for meg Edit: Var litt rask der, fant det visst ut ved litt mer iherdig søking. Endret 29. desember 2007 av glotón Lenke til kommentar
glotón Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Ringte Dell igår, og ba om å få avslag i prisen på min M1330, som jeg bestilte 13. desember, dvs. bare noen dager før prisavslaget fra Dell på over 3K.Kundeservice sa nei. Men jeg snakket med samme selger, anullerte bestillingen, og bestilte en ny M1330. Sannsynligvis blir jeg ikke trukket for fraktgebyr. I praksis har jeg spart ca. 3500, fordi jeg får 3 GB Ram istedet for 2 (som Dell tar over 1K for). Jeg må kanskje vente 1-2 uker ekstra, men det er det verdt. På den første maskinen fikk jeg med et ekstra 9 cellers batteri på kjøpet. Det måtte jeg betale litt ekstra for nå. Dell leverer ikke Vista 64 med M1330, kun 32. Da måtte jeg bestille Precision. Hvor mye ekstra betalte du for å få med ekstra 9-cellers? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Klarer denne maskinen battlefield 2 på low eller medium?? Kunne testet det iløpet av kvelden men vet ikke om jeg gidder det Det gidder du!!! edit: Noen som har rabbat kode som fungerer? Endret 29. desember 2007 av Sempron Lenke til kommentar
Magic Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Okey, samler spørsmålene mine i et innlegg 1. Er det 32 eller 64-bit Vista som leveres med M1330? 2. Leveres den framdeles med en liten bærevæske og Creative-propper? 3. Mediadirect, funker det bra, eller er det bare noe tull som tar diskplass? 4. Fjernkontrollen som følger med, er denne mulig å bruke med f.eks Mediaportal og Winamp? 1. 32-bits 2. Ja 3. Fungerer bra. Grafisk ser det ikke like flott ut som Windows Media Center, men inneholder de samme funksjonene og er raskere å starte opp. + Tar ikke opp så mye plass på hd. jeg kjører ikke Media Direct, da jeg ikke bruker laptopen som stuepc for øyeblikket. 4. Skal kunne fungere det, så lenge du kan konfigurere keys på Mediaportal. Synes å huske å ha lest at den skal fungere med Winamp etter litt konfigurering og frustrasjon:) Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Dersom fjernkontrollen fungerer ved å generere spesielle tastaturkommandoer (dvs på samme måte som såkalte medieknapper på siden av tastaturet) så kan du få det til å fungere i Winamp ved å bruke en Winamp-plugin som heter DIMIN Hotkeys (gå til www.winamp.com/plugins og søk på Dimin). Bruker denne selv for å bruke min Sony Ericsson K750i som Winamp-fjernkontroll over Bluetooth I teorien er Dimin Hotkeys så fleksibel at den skal kunne fungere med absolutt alle typer input-enheter og alle slags tastekommandoer (om du vil kan du konfigurere den til f.eks. noe så sært upraktisk som å skifte sang hver gang du trykker E-tasten). Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Faen, feil post detta Endret 30. desember 2007 av Sempron Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Okey, samler spørsmålene mine i et innlegg 1. Er det 32 eller 64-bit Vista som leveres med M1330? 2. Leveres den framdeles med en liten bærevæske og Creative-propper? 3. Mediadirect, funker det bra, eller er det bare noe tull som tar diskplass? 4. Fjernkontrollen som følger med, er denne mulig å bruke med f.eks Mediaportal og Winamp? 1. 32-bits 2. Ja 3. Fungerer bra. Grafisk ser det ikke like flott ut som Windows Media Center, men inneholder de samme funksjonene og er raskere å starte opp. + Tar ikke opp så mye plass på hd. jeg kjører ikke Media Direct, da jeg ikke bruker laptopen som stuepc for øyeblikket. 4. Skal kunne fungere det, så lenge du kan konfigurere keys på Mediaportal. Synes å huske å ha lest at den skal fungere med Winamp etter litt konfigurering og frustrasjon:) Takker Nå er drivere til XP lastet ned og har slipstreamet alle oppdateringenen og SATA-driverne inn i en XP Sp2-cd. Så er klar for å installere no Noen som vet hvor lang leveringstid det er? Den er sendt fra dell (Fase:5. Ekspedert), men ser ikke ut som trackingen fungerer. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kan du gi tilbakemelding på hvordan den funker med XP når du får den? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Det skal eg gjøre Kommer til å kjøre 3dmark på Vista-installasjonen først (utweaket), for så å gjøre det samme i XP. Spent på om det blir en stor forskjell. Endret 30. desember 2007 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Spør igjen jeg; Er det noen som har fått maskinen levert med siste revisjon av hovedkortet(A04) og bios A06/07 version? Tenker da på dere som har fått levert maskin innen de siste 2-3 ukene. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Takker Nå er drivere til XP lastet ned og har slipstreamet alle oppdateringenen og SATA-driverne inn i en XP Sp2-cd. Så er klar for å installere no Noen som vet hvor lang leveringstid det er? Den er sendt fra dell (Fase:5. Ekspedert), men ser ikke ut som trackingen fungerer. Sporingen er nede hver natt, men fungerer på dagtid. Lenke til kommentar
alex2 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Noen som vet om det er mulig å be Schenker om "hurtiglevering"? Skal nemlig reise den 6 og pcen er enda i København... Siden de er et transportselskap går jeg ut ifra at de kjører daglig fra og til Bergen.... Bumper spørsmålet mitt Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Tror det er raskere å ringe Scenker enn å poste her Vis ingen som har prøvd det, så er det sikkert ingen som hvet noe heller.. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Takker Nå er drivere til XP lastet ned og har slipstreamet alle oppdateringenen og SATA-driverne inn i en XP Sp2-cd. Så er klar for å installere no Noen som vet hvor lang leveringstid det er? Den er sendt fra dell (Fase:5. Ekspedert), men ser ikke ut som trackingen fungerer. Sporingen er nede hver natt, men fungerer på dagtid. Har ikke fått den til å fungere på dagtid heller, får opp en feilmelding. Nå er sporingen nede for vedlikehold, så får ikke sjekket hva feilmeldingen var. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Virkelig ingen som har fått m1330 i det siste som gidder å sjekke hva slags revisjon av hk og bios de har fått? Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kan forøvring melde at BF2 funker veldig bra, med det meste på medium og 1024 oppløsning (må vel legge til noen kommandoer etter snarveien for å få 1280*800?) Kjører vista 64bit, og måtte skru på "run this program as administrator" under compatibility når man høyreklikker på snarveien og velger properties, for å spille online. Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 @Trazor er det lenge siden du fikk maskina og hva slags revisjon av hovedkort og bios er det du har fått? på forhånd takk Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 @Trazor er det lenge siden du fikk maskina og hva slags revisjon av hovedkort og bios er det du har fått? på forhånd takk Fikk den ca 25 november, biosversjon A06, hovedkortrevisjon aner jeg ikke hvor jeg finner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg