Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

I følge del vil det være ca 20% ytelsesforskjell, hva nå enn det betyr. Hovedforskjellen ligger i ulig bus-hastighet (667 vs 800MHz).

Men den raskeste RAM'en (som selges hos DELL i hvertfall) er jo kun 667MHz,

så jeg tviler på at effektiv ytelsesforskjell er så høy som 20%.

8986116[/snapback]

 

Betyr dette at en med fordel kan spare raske 1212,50 ved å heller gå for T5250, enn T7100?

 

Bestilte med T7100 i dag, men det er vel mulig å endre bestillingen om en er rask.

 

J

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var virkelig synd, hadde en relativt ok bærbar fra før, men så kom denne :(

 

Bestilte maskinen med billigste CPU, 120MB HD, "tøff"fingeravtrykksleser, og i en frisk rødfarge :thumbup:

 

La også til intern bluetooth modul da jeg bruker endel 3G via mobilen min, og tok selvfølgelig også et 9cellers batteri sånn at jeg slipper å få angst når jeg er mere en 1KM unna nærmeste strømkontakt :yes:

 

Av skjerm og skjermkort valgte jeg selvfølgelig nVidia 8400M og den strømsparende skjermen med LED baklys.

 

Så da kan man vel bare glede seg som en unge :blush:

Lenke til kommentar
I følge del vil det være ca 20% ytelsesforskjell, hva nå enn det betyr. Hovedforskjellen ligger i ulig bus-hastighet (667 vs 800MHz).

Men den raskeste RAM'en (som selges hos DELL i hvertfall) er jo kun 667MHz,

så jeg tviler på at effektiv ytelsesforskjell er så høy som 20%.

8986116[/snapback]

 

Betyr dette at en med fordel kan spare raske 1212,50 ved å heller gå for T5250, enn T7100?

 

Bestilte med T7100 i dag, men det er vel mulig å endre bestillingen om en er rask.

 

J

8990382[/snapback]

Dell skal ha 3400kr. extra for å oppgradere til en T7500, men er man litt lur så bestiller man heller maskinen med den billigste CPU`en og kjøper en T7500 fra SHG.no til 2500kr.

 

Ergo så sparer man 1000kr. pluss at du i tillegg sitter igjen med en T5250 "på kjøpet" som du kanskje kan få solgt til en aldri så liten sum (500Kr)

Lenke til kommentar
Garantien forsvinner jo selfølgelig, men Dell er jo kjent for å lage produkter som varer en stund.

8991472[/snapback]

Garatien forsvinner jo ikke om jeg putter den orginale CPU`en inn igjen ;) dessuten er det ikke mange skruene man må fjerne, og da kan man også fjerne ekkel billig kjølepasta som gjør at man slipper at viftene starter så ofte.

 

Sparer 1000kr. gjør du uansett og luka for å komme til CPU`en er ikke forseglet heller.

 

Så tidligere at folk klagde på at det ikke var innebygget 3G, men jeg skjønner ikke helt problemet da neste alle telefoner har Bluetooth/3G og har du gjort jobben skikkelig når du bestilte (internt BT adapter) så slipper du externe ekle dingser som 3G kort og BT adaptere. Ingen problem å bruke 3G trådløst mot PC`en om man har bluetooth, gjort det lenge allerede :thumbup:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Hvorfor endrer Dell oppsettet hele tiden? Jeg har kikket på M1330 de siste 3 dagene og tenkte å bestille idag. I mellomtiden har prosessoren endret seg, ok pga lagerstatus sikkert. Led skjerm gikk fra 300,- til 1025,- på ene alternativet. Modellen med X3100 fikk i dag 4 cells batteri, mens den igår hadde 6 cells som standars, osv.

 

Jeg tenkte en T7300 med 2gb ram, 120 hdd, X3100 ( for lenger batteritid ), 6 cells batteri og blåtann.

Noen som vet om det kommer noen endringer jeg bør få med meg? Eller kan eg trygt bestille nå?

Lenke til kommentar

Hadde ny chat med Dell i dag:

 

Meg:

Hva vil vekten på X1330 være med T5250, Nvidia 8400, og 9-cellers batteri?

Dell:

Maskinen veier 1.81 kg, og batteritiden vil være ca 7-8 timer.

Meg:

OK. Hva med samme oppsett og 6-celler?

Dell:

Ca 4.30 timer.

 

Når det gjelder ekstra 6-cellers batteri vil dette være tilgjengelig etter hvert, og ligge på ca 1100 kroner.

 

Spørsmål:

9-cellers batteri synes å være det beste valget for min del, men jeg synes det virker litt klumpete på en ellers serdeles slim maskin.

 

Vil det være problem og bruke "skin" på den med et slikt batteri?

 

Hvis jeg først slipper å dra med lader, vil jeg gjerne kunne beskytte maskinen uten å ta med en svær veske for dette...

 

J

Lenke til kommentar

Jeg blir overrasket hver gang jeg ser på pcer hos Dell hvor dyrt det er med "ekstrautstyr". T7700 og T7500 koster godt over 1000kr mer enn i butikken, og det er før du trekker fra prisen for T5250. Samme gjelder RAM. Blir nok minimum på begge to for meg, så oppgraderer jeg heller til skikkelige saker etterpå.

 

Er det forøvrig noen som vet med sikkerhet at det er mulig å skifte cpu senere? På min Dell X1 er cpuen limt/loddet/ettellerannet fast, skjønt den har selvsagt en mye sartere kjøling enn det M1330 har.

Lenke til kommentar
Jeg blir overrasket hver gang jeg ser på pcer hos Dell hvor dyrt det er med "ekstrautstyr". T7700 og T7500 koster godt over 1000kr mer enn i butikken, og det er før du trekker fra prisen for T5250. Samme gjelder RAM. Blir nok minimum på begge to for meg, så oppgraderer jeg heller til skikkelige saker etterpå.

 

Er det forøvrig noen som vet med sikkerhet at det er mulig å skifte cpu senere? På min Dell X1 er cpuen limt/loddet/ettellerannet fast, skjønt den har selvsagt en mye sartere kjøling enn det M1330 har.

8992206[/snapback]

 

Er det noe Dell er værstinger på, er det ekstrautstyr eller "upgrades" når man setter sammen maskin. Somregel er prisene mye høyere en i butikken.

Kan ta et eksempel: Bestillte akkurat mer RAM til min XPS Gen 2 laptop. For 1 gb PC2 4200 kingston minne skulle Dell ha godt over 800 kr. Fant identiske brikker hos komplett til 450 kr :cool:

Lenke til kommentar

De ferdige oppsettene er jo ikke særlig rettferdige.

Nå har jeg satt opp følgende maskine med de 3 utgangspunktene:

T7300

2gb ram

120 gb hdd

Fingeravtrykkleser

Blåtann

White led skjerm

X3100

6-cellers batteri

N-mini kort

 

Med rimligste alternativ blir prisen 13.946,-

Men det mellomste utgangspunktet blir denne 14 246,-

Og med det dyreste utgangspunktet ble det 14808,-

 

Men maskinen er jo helt lik?!

For et rart system, på grensen til irriterende

Lenke til kommentar
De ferdige oppsettene er jo ikke særlig rettferdige.

Nå har jeg satt opp følgende maskine med de 3 utgangspunktene:

 

N-mini kort

8992333[/snapback]

 

Dell tar like mye for oppgraderingen til N-kort som et nytt n-kort koster på flere webshopper, så jeg bestilte med det vanlige kortet, da får jeg dette gratis til overs når jeg bytter og kan kanskje bruke det et annet sted :thumbup:

Lenke til kommentar

Det ser ut på bildene herfra at denne ikke har en Docking slot på undersiden, jeg har en D/dock til min Xps 1710, hadde vert kjekt om jeg kunne kjøpt en xps 1330 og brukt den i samme Docking stasjon siden 1710 ikke er så veldig bærbar... har den en plast cover eller noe som gjør at man ikke ser docking slotten? eller må man bruke portreplikator på den?

Lenke til kommentar
Det ser ut på bildene herfra at denne ikke har en Docking slot på undersiden, jeg har en D/dock til min Xps 1710, hadde vert kjekt om jeg kunne kjøpt en xps 1330 og brukt den i samme Docking stasjon siden 1710 ikke er så veldig bærbar... har den en plast cover eller noe som gjør at man ikke ser docking slotten? eller må man bruke portreplikator på den?

8993918[/snapback]

Ingen dockingport desverre.

Er det forresten stor forskjell på Intel gma 950 og x3100?

8992832[/snapback]

Kort sagt ja.

http://images.pcwelt.de/images/pcwelt/bdb/72851/800x.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...