iMono Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Noen som har en link til studenttilbud fra DELL? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Noen som har en link til studenttilbud fra DELL? http://forskningsnett.uninett.no/innkjop/pc.html Lenke til kommentar
Kenzo88 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg konfigurerte den nest dyreste modellen til de spesefikkasjonene der.Det blir noe sånt som 11 700 eller no. Også prøvde jeg med den rabattkoden jeg så her: 006QLHM41?MZ0J Og da fikk jeg 15% rabatt på summen. kom på 9 960 kr. Så det der tidligere idag... ALLE SOM GIKK GLIPP AV 15% RABATT: Ring kundeservice og KLAG hvis du akkurat bestilte!!! Jeg gjorde det og fikk velge tilbehør for 1500,- Altså ett 9 cellers batteri i reserve! Hva vil "akkurat bestilte" si? Når bestilte du? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Takk. Bare hyggelig. Lenke til kommentar
Magic Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 hvilke spill går bra på pcen her?er skjerkort bedre en 7600? Selv har jeg ikke prøvd noe annet enn Half Life 2, Europa Universalis III og Far Cry. Alle de kjører uten problemer. Skjermkortet er noe svakere enn 7600. Er et ca. 50% raskere 7400 kort med støtte for DX10 Er det slik at om jeg velger Wireless-N kortet så tar dette over Express card-slotten på maskinen? Nei. Men om du skal ha med fjernkontrollem som følger med PC-en, tar den opp express card-slotten. WiFi er mini-PCIe kort som sitter bak et deksel underpc'en. PC-en har plass til to stk. mini-PCIe, så du kan ha f.eks. wifi + 3G eller wifi+Intel Turbo Memory. Lenke til kommentar
jbrand Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 hvilke spill går bra på pcen her?er skjerkort bedre en 7600? Selv har jeg ikke prøvd noe annet enn Half Life 2, Europa Universalis III og Far Cry. Alle de kjører uten problemer. Skjermkortet er noe svakere enn 7600. Er et ca. 50% raskere 7400 kort med støtte for DX10 Hva slags innstillinger kjører du da? Lenke til kommentar
jbrand Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Noen som har en link til studenttilbud fra DELL? http://forskningsnett.uninett.no/innkjop/pc.html Er dette noe som er for alle studenter eller a chosen elite? Og hvordan kommer jeg meg inn på Premium siden til dell isåfall? Lenke til kommentar
Magic Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 På FarCry kjører jeg native oppløsning (1280x800), high details, uten AA og Anisotropisk(?) filter - kjører relativt glatt (hender det "hakker" litt når det er mye lyder EU3 med native oppløsning, 2xAA og alt på av detaljer (er egentlig begrenset av CPU) CivIV - native oppløsning, alt på ekstra high, ingen AA (null prob, selvf.) Rome: Total War - alt på high, 2x AA (går glatt - har ikke fått prøve ut M:TW II enda, men regner med det skal gå greit også) Half Life 2 - native opp. normal eller high (avhengig av hvorvidt det er online eller mot maskina), ingen AA - går rimelig glatt Har dessverre ikke noen nyere spill å prøve, men har lest at nyeste Call of Duty kjører greit. Men dette er jo strengt tatt ingen spillemaskin, men det mitt forbruk (litt lett spill shoot'em'up og mange timer med strategi) fungerer maskinen helt greit. Ikke regn med konstant 100fps i 1280x800 med alt av eye candy. Men det er sikkert noen M1330 eiere der ute som spiller en del spill og kan gi deg mer relevant informasjon, da jeg sitter på spill der begynner å trekke litt på åra... Lenke til kommentar
jbrand Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Neida, veldig bra tilbake melding Trenger litt feedback på annet enn Crysis liksom Kjøper jeg 1330 istedenfor 1530 blir det fordi jeg har klart å bestemme meg for å overlate "gamingen" til 360'en for nå. Og da ville det ikke blitt noen av de nyeste spilla tenker jeg. Takker Ingen som har testa Oblivious eller The Witcher på den? Lenke til kommentar
^xRun^ Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Noen som har testet maskinen med Intel Turbo Memory? Lurer på å skaffe meg en 1GB brikke med det. Skulle gi bra ytelsesøkning i boot time og application loading, siden disken min er 5400rpm og ITM omtrent ikke har søketider og aksesstider. Noen som har noen ideer rundt dette? Lenke til kommentar
Ane-Rikke Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hmm...hvilken harddisk skal jeg velge:200 GB (7200 rpm) eller 320 GB (5400 rpm)...? Noen som har en kort forklaring på hva forskjellen er? Hvilke forskjeller vil jeg merke når jeg bruker maskinen? (jeg er litt grønn når det gjelder harddisker...) Så er jeg veldig frem og tilbake når det gjelder batteriet... Om jeg skal ta 6-cellers nå (penest), og så kjøpe 9-cellers senere når jeg skal ut og reise (av erfaring vet jeg at batteriet taper seg etter noen måneders bruk, og da er det bedre å ha et ferskt 9-cellers når jeg skal ut og reise) eller om jeg skal ta 9-cellers med en gang (ikke så pent å ha det stikkende ut på baksiden...) Jeg har ikke råd til begge deler (det burde forøvrig vært mulig å velge ekstra batteri når man bestiller på nett) Og: er det lurt å velge Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort? (den er vel bakoverkompatibel?) Hvordan får du 7200 rpm på 200 gb harddisken? Jeg får "bare" velge 5400 rpm på begge. EDIT: Ok, skjønte nå at dette var av ett annet oppsett Ja jeg konfigurerte den nest dyreste modellen sånn at den ble like bra som den dyreste, og da ender den opp billigere enn om jeg hadde konfigurert den dyreste på akkurat samme måte (snakk om ca.650kr billigere), hehe Og da fikk jeg i tillegg valget mellom 5400rpm og 7200rpm harddisker Lenke til kommentar
maedox Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Noen som har testet maskinen med Intel Turbo Memory?Lurer på å skaffe meg en 1GB brikke med det. Skulle gi bra ytelsesøkning i boot time og application loading, siden disken min er 5400rpm og ITM omtrent ikke har søketider og aksesstider. Noen som har noen ideer rundt dette? Det er jo så billig at du merker det ikke på kontoen, så jeg kjøpte en for å prøve. Jeg tror ikke det er noen særlig forskjell, rett og slett fordi minnet er for lite. 512 MB til ReadyDrive og 512 MB til ReadyBoost er noe lite. Kjøp en SD-brikke som tidligere foreslått her i tråden Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hmm...hvilken harddisk skal jeg velge:200 GB (7200 rpm) eller 320 GB (5400 rpm)...? Noen som har en kort forklaring på hva forskjellen er? Hvilke forskjeller vil jeg merke når jeg bruker maskinen? (jeg er litt grønn når det gjelder harddisker...) Så er jeg veldig frem og tilbake når det gjelder batteriet... Om jeg skal ta 6-cellers nå (penest), og så kjøpe 9-cellers senere når jeg skal ut og reise (av erfaring vet jeg at batteriet taper seg etter noen måneders bruk, og da er det bedre å ha et ferskt 9-cellers når jeg skal ut og reise) eller om jeg skal ta 9-cellers med en gang (ikke så pent å ha det stikkende ut på baksiden...) Jeg har ikke råd til begge deler (det burde forøvrig vært mulig å velge ekstra batteri når man bestiller på nett) Og: er det lurt å velge Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort? (den er vel bakoverkompatibel?) Hvordan får du 7200 rpm på 200 gb harddisken? Jeg får "bare" velge 5400 rpm på begge. EDIT: Ok, skjønte nå at dette var av ett annet oppsett Ja jeg konfigurerte den nest dyreste modellen sånn at den ble like bra som den dyreste, og da ender den opp billigere enn om jeg hadde konfigurert den dyreste på akkurat samme måte (snakk om ca.650kr billigere), hehe Og da fikk jeg i tillegg valget mellom 5400rpm og 7200rpm harddisker Ja, stemmer. Synes også at det var litt snodig Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) hvilke spill går bra på pcen her?er skjerkort bedre en 7600? Selv har jeg ikke prøvd noe annet enn Half Life 2, Europa Universalis III og Far Cry. Alle de kjører uten problemer. Skjermkortet er noe svakere enn 7600. Er et ca. 50% raskere 7400 kort med støtte for DX10 Er det slik at om jeg velger Wireless-N kortet så tar dette over Express card-slotten på maskinen? Nei. Men om du skal ha med fjernkontrollem som følger med PC-en, tar den opp express card-slotten. WiFi er mini-PCIe kort som sitter bak et deksel underpc'en. PC-en har plass til to stk. mini-PCIe, så du kan ha f.eks. wifi + 3G eller wifi+Intel Turbo Memory. Så WiFi følger med uansett om du velger N-kort eller det andre? Grubler også på valget mellom CPU. Denne: Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T7250 (2,00 GHz, 2 MB L2-buffer, 800 MHz FSB) [inkludert i prisen] Eller den: Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer) [legg til 890.00 kr eller 45,-/måned-1] Den dyreste er klokket opp med 0,2 GHz og har dobbelt med cache minne, slik jeg ser det. Koster også nærmere 900 kr mer. Skal drive med photoshop, kanskje musikkredigering og noe videoredigering, så da lurer jeg på om "forbedringene" i den dyreste CPUen har veldig mye å si til slikt bruk. Og hvor mye GB er det fornuftig å velge i en bærbar pc i og med at pcen har jo en tendens til å gå tregere om man fyller opp harddisken. Sikter da på valget om å kjøre på med en 320 gb 5400 rpm eller en 200 gb 7200 rpm harddisk. Endret 15. desember 2007 av Arcadiuz Lenke til kommentar
Harmony Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg konfigurerte den nest dyreste modellen til de spesefikkasjonene der.Det blir noe sånt som 11 700 eller no. Også prøvde jeg med den rabattkoden jeg så her: 006QLHM41?MZ0J Og da fikk jeg 15% rabatt på summen. kom på 9 960 kr. Så det der tidligere idag... ALLE SOM GIKK GLIPP AV 15% RABATT: Ring kundeservice og KLAG hvis du akkurat bestilte!!! Jeg gjorde det og fikk velge tilbehør for 1500,- Altså ett 9 cellers batteri i reserve! Hva vil "akkurat bestilte" si? Når bestilte du? Jeg bestilte Lørdag, fikk vite om tilbudet Torsdag Dere andre er sikkert også garantert dette tilbudet hvis deres PC fortsatt er under FRAKT. Lenke til kommentar
^xRun^ Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Noen som har testet maskinen med Intel Turbo Memory?Lurer på å skaffe meg en 1GB brikke med det. Skulle gi bra ytelsesøkning i boot time og application loading, siden disken min er 5400rpm og ITM omtrent ikke har søketider og aksesstider. Noen som har noen ideer rundt dette? Det er jo så billig at du merker det ikke på kontoen, så jeg kjøpte en for å prøve. Jeg tror ikke det er noen særlig forskjell, rett og slett fordi minnet er for lite. 512 MB til ReadyDrive og 512 MB til ReadyBoost er noe lite. Kjøp en SD-brikke som tidligere foreslått her i tråden Ok jeg kan gjerne prøve en SD-brikke. Hvilken størrelse anbefaler du? Dobbelte av RAM? Da blir det 4GB SDHC brikke. Er M1330 SDHC kompatibel, eller tar den bare standard SD-brikker? Kan jeg regne med noen bedring i ytelsen med en sånn brikke? Lenke til kommentar
Magic Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Noen som har testet maskinen med Intel Turbo Memory?Lurer på å skaffe meg en 1GB brikke med det. Skulle gi bra ytelsesøkning i boot time og application loading, siden disken min er 5400rpm og ITM omtrent ikke har søketider og aksesstider. Noen som har noen ideer rundt dette? Det er jo så billig at du merker det ikke på kontoen, så jeg kjøpte en for å prøve. Jeg tror ikke det er noen særlig forskjell, rett og slett fordi minnet er for lite. 512 MB til ReadyDrive og 512 MB til ReadyBoost er noe lite. Kjøp en SD-brikke som tidligere foreslått her i tråden Ok jeg kan gjerne prøve en SD-brikke. Hvilken størrelse anbefaler du? Dobbelte av RAM? Da blir det 4GB SDHC brikke. Er M1330 SDHC kompatibel, eller tar den bare standard SD-brikker? Kan jeg regne med noen bedring i ytelsen med en sånn brikke? trykker du deg en eller to sider tilbake i denne tråden vil du finne svar... Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Noen som har en link til studenttilbud fra DELL? http://forskningsnett.uninett.no/innkjop/pc.html Er dette noe som er for alle studenter eller a chosen elite? Og hvordan kommer jeg meg inn på Premium siden til dell isåfall? Jeg sendte mail til duden som har ansvaret for Dells kanal - er det rett gjort av meg? Lenke til kommentar
Ane-Rikke Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Noen som har testet maskinen med Intel Turbo Memory?Lurer på å skaffe meg en 1GB brikke med det. Skulle gi bra ytelsesøkning i boot time og application loading, siden disken min er 5400rpm og ITM omtrent ikke har søketider og aksesstider. Noen som har noen ideer rundt dette? Det er jo så billig at du merker det ikke på kontoen, så jeg kjøpte en for å prøve. Jeg tror ikke det er noen særlig forskjell, rett og slett fordi minnet er for lite. 512 MB til ReadyDrive og 512 MB til ReadyBoost er noe lite. Kjøp en SD-brikke som tidligere foreslått her i tråden Ok jeg kan gjerne prøve en SD-brikke. Hvilken størrelse anbefaler du? Dobbelte av RAM? Da blir det 4GB SDHC brikke. Er M1330 SDHC kompatibel, eller tar den bare standard SD-brikker? Kan jeg regne med noen bedring i ytelsen med en sånn brikke? trykker du deg en eller to sider tilbake i denne tråden vil du finne svar... Jeg klikket meg et par sider tilbake, og ettersom jeg skjønner, er den SDHC-kompatibel Så hvis jeg velger 320GB (5400rpm) og så setter i et 4GB SDHC-kort så vil jeg merke en forbedring i ytelsen...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg