Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du velger å ikke godta EULA, så kan du få kjøpesummen refundert.

"You agree to be bound by the terms of this EULA by installing, copying, or otherwise using the software. If you do not agree, do not install, copy, or use the software; you may return it to your place of purchase for a full refund, if applicable."
Endret av darkadmin
Lenke til kommentar
Noen som vet sånn ca. hvor mye man får refundert hvis man returnerer Vista?

8986811[/snapback]

såvidt jeg vet, er det ikke mulig og få dette refundert overhode, hør med din selger hos Dell, du har retur rett de første 14 dagene som privat person, 7 dager som bedrift.

Lenke til kommentar

Er det verdt å betale 630 kr mer for å få 160 GB fremfor 120 GB??

Det samme med 1212 kr mer for T7100 fremfor T5250??

Holder på å konfigurere maskinen nå....kan nesten ikke vente til jeg får den :)

Endret av Pepsi
Lenke til kommentar
Hadde en prat (chat) med Dell angående batteritid og skjermkort i dag. Her er svarene jeg fikk:

Meg:

Hvor lang batteritid vil det være på XPS M1330 med Geforce 8400 og 6 cellers batteri?

Dell:

Det vil tilsvare ca 4.7 timers batteri.

Meg:

Er det slik å forstå at det ikke er mulig å kombinere det skjermkortet med 9-cellers batteri?

Dell:

Nei det går ikke i konfiguratoren.

Meg:

OK. Så viss jeg vil ha mer batteritid, så må jeg gå for Grafikkakselleratoren til Intel med andre ord?

Dell:

Stemmer, du vil med den få ca 7.9 timer batteritid.

Meg:

Kjenner ikke så godt til den. Hva vil X3100 egentlig duge til? Jeg skal bruke maskinen til studie, altså mye office-arbeid. Men vil også kunne kjøre video og bilder via HDMI... herunder HD-film.. Vil dette fungere på en fornuftig måte?

Dell:

Ja, jeg vil si til dette bruk er dette den beste maskinen. Den er veldig driv kraftig og lett og ha med seg.

Meg:

Ja, det er jeg enig i. Poenget mitt er om jeg kan klare meg med X3100, eller om jeg må ha Nvidia-kortet for å kunne kjøre HD-video ordentlig, og da særlig via HDMI.

Dell:

Du kan kjøre HD film på Intel kortet. Det skal ikke være noen problem.

Meg:

Hva med Vista Aero? går det også på intel-kortet?

Dell:

Ja det skal gå bra.

Meg:

Når du refererte til 7,9t batteritid, det var da med intel-kortet, og 9-cellers batteri, sant? Hva vil tiden være med intel-kortet og 6-cellers?

Dell:

Det vil ligge på ca 5.6 timer.

Meg:

Hvor mye vil CCFL-skjerm vs. LED-skjerm påvirke størrelse, vekt, batteritid?

Dell:

CCFL vil utgjøre litt på vekt, men og skjermen er fysisk mindre. Batteritid vil da øke, men jeg har ikke noen 100% sikre tall på hvor mye.

Tenkte dette kunne være til hjelp for dere som lurer på dette... Personlig har jeg endt opp med "Sophies choice" mellom nvidia-skjermkortet og bedre batteritid.

J

8985710[/snapback]

Uhm, ikke stol på at det Intel kortet greier Aero, Intel nekter fremdeles og lage WHQL sertefiserte drivere.

Lenke til kommentar
Uhm, ikke stol på at det Intel kortet greier Aero, Intel nekter fremdeles og lage WHQL sertefiserte drivere.

8986973[/snapback]

GMA950 klarer Aero, hvorfor skal ikke GMA X3100 som yter over dobbelt så bra klare det?

På Multicom sin maskin er det et 8400M G 256 MB skjermkort, mens på Dell er det et 8400M GS 128 MB skjermkort. I teorien vet jeg at 8400 GS kortet yter litt mer siden det har 16 pipelines imotsetning til 8 på 8400 G kortet. Men når det er 128 MB minne i forskjell på de to korttene. Hvem er da best?

8982668[/snapback]

GS klarer ca 300 poeng mer i 3DMark06 enn G.

Lenke til kommentar

Dette burde være veldig lett å svare på for din egen del. Du vet nøyaktig hva forskjellen på 160GB og 120GB er.

Er 40GB ekstra verd 630 for deg? Umulig for oss å svare på

Lenke til kommentar
Er det meg eller har Dell skiftet kamera på den led skjermen??

Tuxedo Black og 3,0 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

8987404[/snapback]

kanskje dete r en feil da de redigerte, og det skulle stå 0,3 og ikke 3,0

og på en tynn ledskjerm? isåfall hadde det absolutt ikke vært sikekrt det hadde vært en forbedring av kameraet..

og de hadde vel garantert reklamert for det hvis det var tilfelle? "hele tre megapiksler" :roll:

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Hmm...

Er det meg eller har Dell skiftet kamera på den led skjermen??

Tuxedo Black og 3,0 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

8987404[/snapback]

Ser ut til at de har endret ja, stod jo 0,3MP eller noe sånt før.
Lenke til kommentar

Holder på å konfigurere maskinen nå....kan nesten ikke vente til jeg får den  :)

8986926[/snapback]

Jeg ville heller kjøpt en 120GB Western Digital Passport ekstern harddisk, om en har behov for mer lagringsplass. Men det er jo helt opp til deg og dine behov. Harddisken er veldig liten, så mobilitet er sånn sett ikke en faktor. Og mye mer plass for pengene.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Holder på å konfigurere maskinen nå....kan nesten ikke vente til jeg får den  :)

8986926[/snapback]

Jeg ville heller kjøpt en 120GB Western Digital Passport ekstern harddisk, om en har behov for mer lagringsplass. Men det er jo helt opp til deg og dine behov. Harddisken er veldig liten, så mobilitet er sånn sett ikke en faktor. Og mye mer plass for pengene.

8987571[/snapback]

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar

8986973[/snapback]

GMA950 klarer Aero, hvorfor skal ikke GMA X3100 som yter over dobbelt så bra klare det?

På Multicom sin maskin er det et 8400M G 256 MB skjermkort, mens på Dell er det et 8400M GS 128 MB skjermkort. I teorien vet jeg at 8400 GS kortet yter litt mer siden det har 16 pipelines imotsetning til 8 på 8400 G kortet. Men når det er 128 MB minne i forskjell på de to korttene. Hvem er da best?

8982668[/snapback]

GS klarer ca 300 poeng mer i 3DMark06 enn G.

8987248[/snapback]

Da regner jeg med at begge hadde likt antall minne da de ble testet. Hva når det ikke har d? (128 MB på xps'en vs 256 MB på Z37S)

Endret av fvgjonari
Lenke til kommentar

da blir det plutselig 2300,- i tillegg for en cpu, det er i drøyeste laget. Det vil gi en bedre ytelse med 4MB cache, men jeg vet ikke om det forsvarer det pristilegget.

Forresten er det mulig å bestille med ni cellers batteri og bestille et 4 cellers ved siden av, eller er ikke dell maskinene konstruert at det er enkelt å bytte batteri?

Hvordan pleier dell å levere maskinene, via posten eller på døren?

Endret av PsyDuckZ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...