Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å kjøpe meg en XPS m1330. Men etter å ha lest gjennom noen sider her så kan man

jo begynne å lure på om man vil motta en som virkelig virker som den skal. Har det vært en del ekstra

tull med denne maskinen i forhold til andre?

 

Vet noen om den leveres med svart tastatur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XPS M1330 med T7500-prosessor og LED-skjerm selges nå med kr. 1.500,- i rabatt. Noen som kan si om det er noen planlagte forbedringer på gang eller om det er like greit å bestille nå? Trenger ikke noen ny maskin akkurat nå så kan godt vente. Videre kunne jeg se for meg maskinen med bedre nettverkskort, mer lydsvak DVD-brenner, 3 USB-porter osv.

Lenke til kommentar

Må bare sutre litt... Ikke egentlig relatert til emnet..

 

Sendte min XPS i retur pga 2 stk pipelyder og hevet kjøpet. Se tidligere poster i dette emnet.

 

Igår mottok jeg en flunkende ny asus F8SA (nydelig maskin), men tror dere ikke at skjermen var fucked på den??

Kun flimmer - selv i BIOS. Sendes i retur idag.

 

Begynte mitt "trenger ny laptop"-prosjekt 5 juli i år... Utrolig hvor mye som kan gå galt. Først XPS'en og nå Asus'n...

 

Murphy hadde helt rett:

"Alt som kan gå galt, går galt. Og alt som går galt går verre."

 

Kanskje jeg skulle gått for en kuleramme istedenfor..

 

Ha en strålende dag folkens..

-Keis

Endret av Keis
Lenke til kommentar

Fase 2; Pre-Produksjon ikke startet.

 

Nå begynner det å se svart ut :(

 

EDIT:

 

Åneida! Ringte dell kundeservice og fikk fantastisk god service :) Fyrn jeg snakka med bekrefta att PCn var i produksjon, og at han skulle prøve å fremskynde ordren min om det var hast :) "Jeg skal holde ett ekstra øye med ordren din, så ringer jeg deg med en gang det skjer noe"

 

Helt fantastisk :) Derfor handler man fra dell....

Endret av ruxxy
Lenke til kommentar
Fase 2; Pre-Produksjon ikke startet.

 

Nå begynner det å se svart ut :(

 

EDIT:

 

Åneida! Ringte dell kundeservice og fikk fantastisk god service :) Fyrn jeg snakka med bekrefta att PCn var i produksjon, og at han skulle prøve å fremskynde ordren min om det var hast :) "Jeg skal holde ett ekstra øye med ordren din, så ringer jeg deg med en gang det skjer noe"

 

Helt fantastisk :) Derfor handler man fra dell....

 

Ja, sånn service fikk jeg også i noen uker før jeg avbestilte min ordre.. Og så tok det nærmere 4 uker før de klarte å tilbakebetale pengene mine som egentlig skulle ta maks 5 virkedager, uten noe form kompensasjon også! De sier jo akkurat det du vil høre ;)

Dell er nødt til å ha norges, om ikke markedets dårligste serivce og leveringstid! Er helt tragisk hvor mye de surrer.. Siden jobben min er så "heldig" å ha avtale gjennom dell, så måtte vi bestille 3 laptoper derfra i juni.. De kom i slutten av september! Kjøp pc\laptop et hvilket som helst annet sted og du har den innen 3-10 dager, oppgradert eller ikke! Det inkluderer import fra utlandet, tar maks 10 dager..

 

Jeg kjøpte laptop gjennom multiom, og når jeg hadde et problem med hd-DVD-en så sendte jeg bare en mail.. og dagen etter ringte de meg opp og spurte om jeg trengte hjelp, og at hvis leseren på spilleren måtte byttes så skulle de enten sende noen for å hente den, ellers så måtte jeg sende den inn.. alt ettersom hva so passet best for meg.. fraktfritt naturligvis.. til og med komplett.no har en på dagen service hvis noe skulle gå galt.. er lydkortet defekt ved levering sender de bare et nytt i posten.. Sånn service er ikke engang dell i nærheten av å ha!

 

En ting skal dell ha, kvaliteten på de stasjonære pc'ene er veldig bra.. Ihvertfall på de som ble produsert for 4-5 år siden.. Den dell PC-en vi har har det ikke vært et eneste problem med, bortsett fra en strømforsyning som gikk føyken! Den tids ultimate gaming-pc med 9800XT skjermkort, 2gb ram, 3ghz ht cpu osv osv ble levert med en 250W strømforsyning.. er litt stusselig :p

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Jeg har mange ganger handlet hos Dell, og det har vært helt problemfritt... Fikk for liten strømforsyning på min PC også for noen år siden.. Men de sendte en tekniker på dagen og fikset det....

 

 

Håper jeg slipper det du har gått igjennom... Virkelig kjedelig med slike situasjoner..

Lenke til kommentar

Fikk min XPS idag.

 

Har en liten problem hvis det kan kalles for problem da.

Til dere andre som har denne pcen:

 

På frontpanelet der hvor man har audio,og mic kontakten, så skal det etter min mening lyse 3 led`s :

 

en for at pcen er på

en for når det er hdd aktivitet

en for når batteriet lader

 

Ingen av de LED mine har lyst siden jeg første gang skrudde på den.

Har vært inne i bios osv for å finne ut om de muligens kan være skrudd av uten hell.

 

Så er spm mitt er det flere enn meg som har hatt det problemet før, isåfall hva var løsningen, er lite keen på å få byttet ut hovedkort på denne allerede etter å kun hatt den i under 24 timer.....

Lenke til kommentar
Mine lyser fint, var slik helt siden jeg fikk dem...

Dum plass å ha lys etter min mening, må jo bøye meg ned hver gang for å se om den jobber. de burde vært sammen med BT og WIFI lampene.

 

Her er jeg helt uenig med deg, bare tanken på at jeg skal se blinkende blå lysdioder når jeg skriver word dokument eller prøver å følge med på film er uaktuelt. Så jeg er i allefall glad de sitter "der nede"... :)

 

Når det kommer til karen som ikke har lys som lkyser, høres det ut som du må ta en telefon til dell og belage deg på kaffebesøk:) Lykke til!

 

Har selv sendt inn mail til Dell... Den pipelyden når PC-en kjører på batteri er uaktuelt, og jeg håper de kan gjøre noe for å fikse den. Ellers er jeg STRÅÅÅÅLENDE fornøyd med PC-en... den er rask, har utrolig god skjerm og er så lett å ta med seg på skolen at det er nesten en drøm. Og nå, med vista sp1 er ytelsen og stabiliteten enda bedre, yippiii!

Lenke til kommentar
Blir nok en XPS på meg rett er nyttår! :p

Har fulgt med i tråden her, og sett på forskjellige konfigurasjoner på dell.no

 

Er det bare meg, eller får man den "beste" konfigurasjonen billigere, hvis man oppgraderer den "nest-beste" konfigurasjonen til den "beste" på dell.no.

Tror det var snakk om nesten en 1000 lapp.

 

 

Da er vi to som skal kjøpe seg en xps etter jul ;) Å ja jeg har også oppdaget "smutthullet" ved å oppgradere en med lavere ytelse enn en med bedre ytelse ;)

 

Men jeg er veldig i tvil på hvilke xps jeg skal velge.

 

Hvilke syns dere er den beste xps'en av M1330, M1530, M1710 eller M1730. Prisen jeg tenker å legge i en xps er rundt 15000kr. Hvilke av disse xps'ene gir mest for pengene? Vil jo ha best mulig speks i forhold til pris.

 

M1730 er jo den ultimate spillmaskinen og det gjenspeiler seg på prisen... :?

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenlikne M1330 med en M1730. Det blir litt som å sammenlikne en traktor og en sportsbil. Begge er kjøretøyer, men begge har sine klart definerte bruksområder.

M1330 er portabel og er ikke særlig større enn en kladdebok, mens M1730 derimot krever en meget stor ryggsekk.

Jeg gikk fra en litt kraftigere 14" til M1330 og har ikke angret et sekund. M1330 er så portabel og alt virker så integrert at jeg lett kan ta den med på forelesninger og bruke den en hel dag uten ladning. (og kanskje spille litt tf2 i kjedelige forelesninger :p)

Lenke til kommentar

Håper 1530 får noen av de tilbudene som har vært på 1330'en hittil...da vil den klart lønne seg hvis man ikke er avhengig av en som er litt mer bærbar.Men denne er jo heller ikke stor og tung for å si det slik.

 

Jeg er veldig usikker selv...klarer ikke bestemme meg for om jeg trenger en med 8600m GT ddr3 eller 8400m GS...har jo 360 så kan jo game der, men...gameren i meg klarer liksom ikke slå seg til ro med "nesten"...og er strengt tatt ikke avhengig av å få den så liten,,,,har en tung 15" nå og klarer meg greit. SÅ avventer egentlig bare på at 1530'en skal dette i pris...ellers blir det Vostro 1500....ddr2 kortet, mindre "designet", men MYE billigere...

Lenke til kommentar
Du kan ikke sammenlikne M1330 med en M1730. Det blir litt som å sammenlikne en traktor og en sportsbil. Begge er kjøretøyer, men begge har sine klart definerte bruksområder.

M1330 er portabel og er ikke særlig større enn en kladdebok, mens M1730 derimot krever en meget stor ryggsekk.

Jeg gikk fra en litt kraftigere 14" til M1330 og har ikke angret et sekund. M1330 er så portabel og alt virker så integrert at jeg lett kan ta den med på forelesninger og bruke den en hel dag uten ladning. (og kanskje spille litt tf2 i kjedelige forelesninger :p)

 

 

Ja da står valget mellom M1330 eller M1530 ;) De er også en del billigere selv med det beste oppsettet. Ser det at M1730 vil bli veldig stor å tung om man skal ha den med seg. Egner seg vel egentlig best som en erstatter til en stasjonær.

 

Skal kjøpe meg xps etter jul og jeg har sett at M1530 skal komme med led skjerm etter jul. Vil jeg gjøre det beste kjøpet ved å gå for en oppgradert M1530 med led skjerm og Blu-ray lastestasjon fremfor en M1330 med de beste funksjonene?

Endret av Neo6630
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...