Bruktbilen Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg er sikker på at noen vet hva ytelsesforskjellen fra 1,8 2mb og 2,0 4mb er ANyone? :=) 8981911[/snapback] Stor nok til at den lave prisen rettferdiggjør en slik oppgradigering. Lenke til kommentar
HelteTeigen Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) Noen som vet om 1330 bruker mxm moduler ? I tilfelle ville jeg kjøpe et 8600 gt modul for å erstatte 8400 gs modulen. Det kan bli temmelig vanskelig (les umulig) for en vanlig bruker hvis det ikke er mxm basert. For øvrig veldig synd at Dell ikke selv tilbyr 8600 gt modulene når de likevel putter disse i 152x serien. 8981969[/snapback] Vil dette si at en i så fall i teorien kan kjøpe M1330 uten dedikert skjermkort, for så å kjøpe en MXM-modul senere og sette den inn selv? Er det forresten mulig å kjøpe MXM-moduler separat? Og i så fall, hvor? 8982159[/snapback] Jeg har erfart at det ikke mulig å kjøpe MXM moduler sepparat idag, uten at du kjøper det fra den forhandleren som har bygget evnt., selger laptopp med samme merke som du har. Mitt skjermkort GeForce 6600 go ble ødelagt på min shg laptop. På grunnlag av dårlig kundesørvis hos shg valgte jeg ikke å handle nytt skjermkort hos shg, da de også tilbydde meg et nytt for ca 2000 kr (BLODPRIS). Jeg valgte derfor å ringe til andre webshopper for å høre om de selger mxm moduller. Det var det ingen som ville selge meg, da jeg ikke hadde handlet laptop hos dem. Resultat: Et stykk SHG 8600 maskin er kassert Endret 1. juli 2007 av fvgjonari Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hva med å finne ut den egentlige produsenten av den shg-modellen å kjøpe skjermkortet på f.eks ebay? Lenke til kommentar
HelteTeigen Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Hva med å finne ut den egentlige produsenten av den shg-modellen å kjøpe skjermkortet på f.eks ebay? 8982978[/snapback] Takker for tipset, men det er ikke så farlig. Har lyst på en xps m1330 nå likevel... Denne gangen skal jeg handle kvalitet! Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det tilbudet i frå multicom virka ikkje som eit dårlig tilbud? Lenke til kommentar
krizzzy Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det tilbudet i frå multicom virka ikkje som eit dårlig tilbud? 8983909[/snapback] Heilt greit. Får jo meir ytelse for prisen, men forskjellen er ikkje så ekstremt stor. Dell vinn mykje på design, skjermen og batteri. Såg litt på Asusen ei stund, men er ikkje i tvil no om at eg skal ha M1330. Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hey. Er det verd Kr 1 212,50 i prisøkning for å gå fra denne prosessoren: Core™ 2 Duo T5250-prosessor (1,50 GHz, 667 MHz, 2 MB L2-buffer) til denne: Core™ 2 Duo T7100-prosessor (1,80 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-buffer) når maskinen skal brukes til kontorbruk, surfing og avspilling av hjemmevideo (HD) og bildevisning via HDMI? J Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hey. Er det verd Kr 1 212,50 i prisøkning for å gå fra denne prosessoren: Core™ 2 Duo T5250-prosessor (1,50 GHz, 667 MHz, 2 MB L2-buffer) til denne: Core™ 2 Duo T7100-prosessor (1,80 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-buffer) når maskinen skal brukes til kontorbruk, surfing og avspilling av hjemmevideo (HD) og bildevisning via HDMI? J 8985457[/snapback] Hiver meg også på denne Vil det være merkbar forskjell?? Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hadde en prat (chat) med Dell angående batteritid og skjermkort i dag. Her er svarene jeg fikk: Meg: Hvor lang batteritid vil det være på XPS M1330 med Geforce 8400 og 6 cellers batteri? Dell: Det vil tilsvare ca 4.7 timers batteri. Meg: Er det slik å forstå at det ikke er mulig å kombinere det skjermkortet med 9-cellers batteri? Dell: Nei det går ikke i konfiguratoren. Meg: OK. Så viss jeg vil ha mer batteritid, så må jeg gå for Grafikkakselleratoren til Intel med andre ord? Dell: Stemmer, du vil med den få ca 7.9 timer batteritid. Meg: Kjenner ikke så godt til den. Hva vil X3100 egentlig duge til? Jeg skal bruke maskinen til studie, altså mye office-arbeid. Men vil også kunne kjøre video og bilder via HDMI... herunder HD-film.. Vil dette fungere på en fornuftig måte? Dell: Ja, jeg vil si til dette bruk er dette den beste maskinen. Den er veldig driv kraftig og lett og ha med seg. Meg: Ja, det er jeg enig i. Poenget mitt er om jeg kan klare meg med X3100, eller om jeg må ha Nvidia-kortet for å kunne kjøre HD-video ordentlig, og da særlig via HDMI. Dell: Du kan kjøre HD film på Intel kortet. Det skal ikke være noen problem. Meg: Hva med Vista Aero? går det også på intel-kortet? Dell: Ja det skal gå bra. Meg: Når du refererte til 7,9t batteritid, det var da med intel-kortet, og 9-cellers batteri, sant? Hva vil tiden være med intel-kortet og 6-cellers? Dell: Det vil ligge på ca 5.6 timer. Meg: Hvor mye vil CCFL-skjerm vs. LED-skjerm påvirke størrelse, vekt, batteritid? Dell: CCFL vil utgjøre litt på vekt, men og skjermen er fysisk mindre. Batteritid vil da øke, men jeg har ikke noen 100% sikre tall på hvor mye. Tenkte dette kunne være til hjelp for dere som lurer på dette... Personlig har jeg endt opp med "Sophies choice" mellom nvidia-skjermkortet og bedre batteritid. J Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Meg: Hvor mye vil CCFL-skjerm vs. LED-skjerm påvirke størrelse, vekt, batteritid? Dell: CCFL vil utgjøre litt på vekt, men og skjermen er fysisk mindre. Batteritid vil da øke, men jeg har ikke noen 100% sikre tall på hvor mye. 8985710[/snapback] Er det CCFL eller LED som vil påvirke vekten og økt batteritid? Endret 2. juli 2007 av Pepsi Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Meg: Hvor mye vil CCFL-skjerm vs. LED-skjerm påvirke størrelse, vekt, batteritid? Dell: CCFL vil utgjøre litt på vekt, men og skjermen er fysisk mindre. Batteritid vil da øke, men jeg har ikke noen 100% sikre tall på hvor mye. 8985710[/snapback] Er det CCFL eller LED som vil påvirke vekten og økt batteritid? 8985746[/snapback] Det er CCFL som påvirker vekt og batteritid negativt. Det tror jeg er opplest og vedtatt. Det jeg jaktet på var noen tall... Som ikke var mulig å få.. Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hey. Er det verd Kr 1 212,50 i prisøkning for å gå fra denne prosessoren: Core™ 2 Duo T5250-prosessor (1,50 GHz, 667 MHz, 2 MB L2-buffer) til denne: Core™ 2 Duo T7100-prosessor (1,80 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-buffer) når maskinen skal brukes til kontorbruk, surfing og avspilling av hjemmevideo (HD) og bildevisning via HDMI? J 8985457[/snapback] Hiver meg også på denne Vil det være merkbar forskjell?? 8985602[/snapback] I følge del vil det være ca 20% ytelsesforskjell, hva nå enn det betyr. Hovedforskjellen ligger i ulig bus-hastighet (667 vs 800MHz). Forresten så vil T7300 (2,0 GHz) være tilgjegelig i løpet av et par dager, kanskje i løpet av dagen i følge Dell. J Lenke til kommentar
Stadly Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Meg:Er det slik å forstå at det ikke er mulig å kombinere det skjermkortet med 9-cellers batteri? Dell: Nei det går ikke i konfiguratoren. Dette stemmer ikkje. Dette er ein feil på nettsidene til Dell. Det går fint å kombinera nVidia-skjermkort med 9-cellers batteri. Det vil sikkert bli fiksa i løpet av nokre dagar. Viss du ikkje vil venta kan du bestilla maskina over telefon 23162626. Då kan du både bestilla nVidia, 9-cellers, og sannsynleg vis også T7300. Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 I følge del vil det være ca 20% ytelsesforskjell, hva nå enn det betyr. Hovedforskjellen ligger i ulig bus-hastighet (667 vs 800MHz). Men den raskeste RAM'en (som selges hos DELL i hvertfall) er jo kun 667MHz, så jeg tviler på at effektiv ytelsesforskjell er så høy som 20%. Lenke til kommentar
Warwick Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Leste kjapt igjennom her, så mulig jeg overså det, men er det nevneverdig forskjell på batteritid med nVidia i forhold til det integrerte? Holder vel egentlig med det integrerte for meg da, siden Vista Aero sansyligvis blir det tøffeste det får bryne seg på.. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Kva med lydkortet? Er det ingen val anngåande det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det er vel mer eller mindre "standar" vil jeg tro. LED-skjerm vil vel kunne gi like bra om ikke bedre "bilde" enn CCFL? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Du kan bruke Engadget sin sammenligning av Macbook Pro for å se det http://www.engadget.com/2007/06/06/macbook...on-led-vs-ccfl/ Endret 2. juli 2007 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det er vel mer eller mindre "standar" vil jeg tro. 8986540[/snapback] Står noko info om det? Er avhengig av at det vil fungere med Linux Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Står noko info om det? Er avhengig av at det vil fungere med Linux Denne maskinen kommer til å bli populær blandt linux-folket også. Det er lenge siden det var vanskelig å få laptopper til å snakke med linux Og nå har jo Dell begynnt å selge noen av sine modeller med Ubuntu i stedenfor Window$ også. Tror ikke du vil ha noen problemer med Linux på denne modellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg