Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarte å omgå problemet ved å stille om i BIOS fra AHCI mode til ATA mode, slik at jeg fikk bootet windows og installert alle drivere. Deretter kunne jeg stille tilbake til AHCI og slippe bluescreen.

 

Tenkte ikke på å installere drivere for satakontroller i setup, siden dette ikke var nødvendig på en latitude d620 jeg har. Trodde ærlig talt slikt hørte til i fortiden.

 

Takk foralle innspill, håper trikset med å stille om i bios S-ATA operation fra AHCI til ATA kan være til hjelp for andre M1330-eiere.

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål...

Når jeg kjører 3D applikasjoner som visning av grafikken i SETI@Home så hakker videoen litt, ca. 0.5 sekunder frys hvert 5-10 sekund, så fortsetter animasjonen.

Jeg har det samme men i mindre grad når jeg spiller av video i standardoppløsning (la oss si 696x392 16x9 videofiler 25fps), da får jeg et lite hakk ca. et kvart sekund i videoen ca. hvert 10-15 sekunder.

Noen som vet hva det kommer av og hvordan det kan løses?

Kjører Vista Home Premium som maskinen kom med, og nvidia driver 163.67 fra laptopvideo2go.

Lenke til kommentar
Jeg klarte å omgå problemet ved å stille om i BIOS fra AHCI mode til ATA mode, slik at jeg fikk bootet windows og installert alle drivere. Deretter kunne jeg stille tilbake til AHCI og slippe bluescreen.

 

Tenkte ikke på å installere drivere for satakontroller i setup, siden dette ikke var nødvendig på en latitude d620 jeg har. Trodde ærlig talt slikt hørte til i fortiden.

 

Takk foralle innspill, håper trikset med å stille om i bios S-ATA operation fra AHCI til ATA kan være til hjelp for andre M1330-eiere.

 

 

Alt dette rundt installasjon av Vista (mest fokus på 64bit, men denne biten er lik) er nevnt i egen tråd (signatur).

AHCI -> ATA og tilbake igjen er en måte å gjøre det på. Jeg gjorde det første gangen. Men etter noen reboots og updates så virket det som Vista tok en rollback så kom blåskjermen igjen.

Anbefales ikke (fra min side) å gjøre det slik, men heller få den inn under installasjonen.

Lenke til kommentar
noen som vet modellnr på headsettet fra creative som følger med? har sett noen som ligner, de fikk 5 på dinside.no noe jeg ikke kan skjønne at de jeg har kan yte... de sucks og jeg har lyst på nye.... men: noen som vet modellnr?

De er i alle fall identiske med Creative EP-630, så jeg tror det er disse. Jeg hadde eg par av de fra før :p

 

"Designed for Deep bass" "Precise Neodymium Driver" "Accurate Oxygen-Free Copper Cable"..Hørres fancy ut :p

Endret av -Codeman
Lenke til kommentar
Noen som har gode tips til hvordan jeg får fjernkontrollen til å funke?

Regner med jeg trenger en friver av noe slag, men har ikke klart å finne noe.

 

(Har fjernet Vista og installert XP)

Jeg mener den fungerer som andre fjernkontroller ved at knapper blir emulert. For eksempel, media knappene fungerer på akkurat samme måte som media knappene på maskinen. Jeg mener de skal fungere uten noen som helst form for driver...fungerer noen av knappene i det hele tatt? Isåfall, hvilke?

Lenke til kommentar
Noen som har gode tips til hvordan jeg får fjernkontrollen til å funke?

Regner med jeg trenger en friver av noe slag, men har ikke klart å finne noe.

 

(Har fjernet Vista og installert XP)

Jeg mener den fungerer som andre fjernkontroller ved at knapper blir emulert. For eksempel, media knappene fungerer på akkurat samme måte som media knappene på maskinen. Jeg mener de skal fungere uten noen som helst form for driver...fungerer noen av knappene i det hele tatt? Isåfall, hvilke?

Ikke noe respons nei.

Lenke til kommentar

Jippi! Da skal jeg på skolen, ha 1 time med matte, så er det rett ned på schencker terminalen å hente min xps... dette blir forhåpentlivis en gleedens dag :D

 

Edit: den er i fanget mitt. Så langt ingen piping, skjeve taster osv.

Skal teste den litt før jeg kjører en clean install av vista.

Endret av MIZZ_HELL
Lenke til kommentar
Noen som har gode tips til hvordan jeg får fjernkontrollen til å funke?

Regner med jeg trenger en driver av noe slag, men har ikke klart å finne noe.

 

(Har fjernet Vista og installert XP)

 

 

Uhm...XPS m1330 er designet for Vista, enkelte funksjoner vil ikke fungere i XP.

 

Har du husket og installere Dell Notebook System Software og Dell Quickset?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...