Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan leve med det hvis andre også opplever det og ikke det andre problemet mitt - spraking i lyden ved trådløs-aktivitet.

Hvilket trådløskort har du Wabby?

Det vanlige INTEL PRO/Wireless 3945ABG Network Connection. Bruker Vista 64bit sine orginale drivere.

Lenke til kommentar

Snakker nå (på engelsk :| ) med en kar fra Dell, og jeg får sannsynligvis nytt W-LAN-kort. Jeg har Dell 1505-kortet og jeg spurte om å få Intel-kort istedenfor. Får se hva det blir til og om det hjelper.

Når jeg tenker meg om så passer vel fortsatt Intel 2200bg i samme porten på M1330, så jeg har et av de jeg kan teste med når jeg kommer hjem. :hmm:

Edit: Skal få nytt 1505-kort på døra i morra... Det tror jeg ikke før jeg ser det. :lol:

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Noen andre som har problemer med at maskinen henger et øyeblikk (lyd og bilde stopper bom) når du trykker på eject-knappen?

Har samme problemet, og er utrolig irriterende! Hender noen ganger jeg kommer borti eject-knappen når jeg trykker på de øverste tastene..

Lenke til kommentar

har hatt denne i en uke nå, og må si jeg er imponert. har ikke hatt noen problemer med noe av de som er nevnt. Skulle tro 13,3" var for lite å spille på, men CSS går glatt og er en fornøyelse og spille.. har fått høre at de nyeste driverne gjør merkbare forskjeller, hvor kan jeg laste ned denne? BTW skal kjøpe orange box og cod4 på freag. kommer tilbake senere om hvordan det var.

Lenke til kommentar

Idag fikk jeg nytt trådløs-kort... Det opprinnelige var revisjon A01 og det nye jeg fikk A00. :hmm:

Uansett - Det hjalp ikke en dritt. Samme sprakinga i lyden. Må vel bytte hovedkortet eller hele maskinen. Jæ*** gledesdrepende mongofeil!

*Ringe dell igjen*

Lenke til kommentar
Idag fikk jeg nytt trådløs-kort... Det opprinnelige var revisjon A01 og det nye jeg fikk A00. :hmm:

Uansett - Det hjalp ikke en dritt. Samme sprakinga i lyden. Må vel bytte hovedkortet eller hele maskinen. Jæ*** gledesdrepende mongofeil!

*Ringe dell igjen*

Var ikke sprakingen borte i Linux?

Avinstaller driverene til lydkortet i windows og prøv disse:

32 & 64 bit: http://ftp.us.dell.com/audio/R160062.EXE

og Chipset: http://ftp.us.dell.com/chipset/R153997.EXE

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Sprakingen er borte i Linux fordi trådløskortet ikke er installert. Har ikke gjort mer med det.

Men nå har jeg slått av 802.11a (5 GHz båndet), og det ser ut til å fjerne problemet helt. Det kommer av og til et lite sprak ved aktivering og deaktivering av kortet via bryteren på høyresida, men det kan jeg fint leve med.

Fant denne posten der folk diskuterte lignende problemstilling som min:

http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost....;PostID=1373474

Lenke til kommentar

Prøve driverene jeg poster over. Tenkt at alt går på en og samme bussen. Får du feil Chipsetdrivere slik at buss ikke fungerer korrekt eller effektivt nok så kan spraking oppstå. Wireless krever en del ressurser.

Jeg hadde et tilsvarende problem med slik spraking på et SB eksternt lydkort, årsaken var at Vista ikke klarte å holde lydkortbufferen oppe. Så test driverene som jeg postet over og gi feedback ;)

Lenke til kommentar

JAAAA :D FIKK MIN I DAG!

Så utrolig dig... PC-en svarer definitivt til forventningene(ennå iaff :D). Har ingen problemer med hverken lyd eller tastaturet... kobla nettopp ut strømmen så kjører på batteri(måtte jo teste).

Første jeg gjorde var å reinstallere windows, orker ikke å stresse med bundle greie til dell så vekk var det :D

Men jeg er veldig fornøyd med denne maskinen. tastaturet er behagelig å skrive på, CTRL er til og med på riktig plass... Asus laptoppen jeg hadde før så var FN og CTRL på motsatt sted og da veldig irriterende når man skulle trykke CTRL men traff FN i steden for :D Ellers synes jeg at det var en positiv overraskelse med egen sleeve og en stilig perm i "wannabe"-lær (i guess). Hever kvalitetsfølelsen veldig. Ellers skal jeg straks installere programmene mine... satt og dilla med kamerasoftwaren... veldig morsom pakke :D

Det som også er veldig bra et at viftene justeres etter belastning og varme... så her slå faktisk viftene seg av ved kontorbruk! (med asusen var jeg ikke så heldig, kom viftene på - ble de på :p)

VELDIG BRA DELL.... håper følelsen fortsetter!

EDIT: glemte å nevne at da jeg snakka med dell så sa de at det IKKE fulgte med en sleeve(noe å transportere PC-en i)... men det gjør det altså og denne virker brukbar.

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar
Prøve driverene jeg poster over. Tenkt at alt går på en og samme bussen. Får du feil Chipsetdrivere slik at buss ikke fungerer korrekt eller effektivt nok så kan spraking oppstå. Wireless krever en del ressurser.

Jeg hadde et tilsvarende problem med slik spraking på et SB eksternt lydkort, årsaken var at Vista ikke klarte å holde lydkortbufferen oppe. Så test driverene som jeg postet over og gi feedback ;)

Gjort, og det hjalp ikke, som forventet. Jeg har prøvd de fleste driverne jeg kunne finne tidligere. Problemet forsvinner så fort jeg deaktiverer a-båndet, noe som er litt suspekt. Jeg tror det kan være et interrupt-problem eller helt enkelt interferens på 5 GHz-båndet.

Uansett - jeg driter i a-båndet, så det gjør ingenting om jeg må slå det av. Irriterer meg litt allikevel, men det står nå i den tråden jeg nevnte tidligere at dette er et allment kjent problem med sigmatel.

Lenke til kommentar
Hvilke funksjoner er det? Noe alla den i macbook?

Regner med du spør om webcam programvaren her.

Den er passelig omfattende og lar deg ta bilder, bruke som webcam osv.

Den lar deg også legge på digitale effekter som animert snø og hatter og barter, forskjellige themes som f.eks. San Francisco bay bridge og lignende, men jeg har ikke funnet en måte å bytte bakgrunn helt og beholde meg selv i bildet ennå.

Hvis noen har tips til hvordan jeg kan få til dette er jeg takknemlig.

Lenke til kommentar
Jeg fikk min 1330 på fredag, men har hatt noe problemer med den (foruten at den startet "karrieren" sin med blåskjerm):

Nettet har drevet og falt ut, og det går enormt tregt å laste masse websider, uavhengig om jeg nettop har besøkt de, eller det er helt nye webservere jeg ikke har besøkt før.

Tipper det er McAfee.

Kan se slik ut ja. Det virker raskere med en gang jeg har deaktivert alt som har med internett osv å gjøre i McAfee.

Noen som har anbefalinger på AV som ikke kjører ørti tjenster eller bruker enormt med ressurser? Gratis altså.

Kjører AVG Free på et par andre laptops, men den bruker endel den også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...