Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har nå også fjernet Dell-mappen på C:\ uten problemer. Jeg valgte å RAR'e den og ta vare på en annen partisjon, sånn i tilfelle rottefelle.

Da har jeg kommet enda lengre i å rydde vekk dell sin bloatware uten reinstallasjon, og sluppet unna mye arbeid.

Har forøvrig installert siste nye Nvidia-drivere fra dell.no sine supportsider, og det ser ut til å være problemfritt. Tok et ghost image av C-partisjonen først, men dette ser bra ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen får total hikke i et par sekunder når jeg trykker på eject-knappen blant hurtigtastene.

 

Det er virkelig noe som ikke stemmer her. Noen andre som har lignende problemer som dette (og det med spraking i lyden jeg nevnte på forrige side)?

 

Forbanna irriterende!

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Format C!

 

Anyway, noen som har kjørt 3dMark eller noe? Kunne tenkt å sammenligne poeng med 64bits utgaven som jeg har. Slik at man kan se ytelsesforskjell. Dumme er at 3Dmark ikke har 64bit støtte.

Andre alternative testprogrammer taes imot med takk! :)

 

Edit:

til dere 32bit brukere - Last ned 32bits versionen her og test:

http://www.passmark.com/download/pt_download.htm

 

Kjør "Run all tests". Kommer med mine resulteter så fort jeg får koplet til veggen. Går på batteri nå

Endret av Wabby
Lenke til kommentar
Er det noen som har formattert recovery stasjonen (D:)? Eller burde jeg ha den, dessuten hvis jeg formaterer den skjer det noe spesielt?

 

På min så er alt wipet vekk :)

Laster opp nå en fil på 120MB på min hjemmeside der alle drivere, howto og alt i riktig rekkefølge ligger for installasjon av 64bits Vista. Link kommer når den er oppe. Der har dere alt dere trenger (untatt Vista 64 da ;) )

Lenke til kommentar
Er det noen som har formattert recovery stasjonen (D:)? Eller burde jeg ha den, dessuten hvis jeg formaterer den skjer det noe spesielt?

 

På min så er alt wipet vekk :)

Laster opp nå en fil på 120MB på min hjemmeside der alle drivere, howto og alt i riktig rekkefølge ligger for installasjon av 64bits Vista. Link kommer når den er oppe. Der har dere alt dere trenger (untatt Vista 64 da ;) )

 

Ordnet du Vista 64 via Dell?

Lenke til kommentar
Er det noen som har formattert recovery stasjonen (D:)? Eller burde jeg ha den, dessuten hvis jeg formaterer den skjer det noe spesielt?

 

På min så er alt wipet vekk :)

Laster opp nå en fil på 120MB på min hjemmeside der alle drivere, howto og alt i riktig rekkefølge ligger for installasjon av 64bits Vista. Link kommer når den er oppe. Der har dere alt dere trenger (untatt Vista 64 da ;) )

 

Ordnet du Vista 64 via Dell?

 

Noe var via DELL, men det var direktelinker fra USA og diverse steder. Slet med å finne via supportsidene da Vista 32Bit var det eneste de hadde på lista.

Lenke til kommentar
Er det noen som har formattert recovery stasjonen (D:)? Eller burde jeg ha den, dessuten hvis jeg formaterer den skjer det noe spesielt?

 

På min så er alt wipet vekk :)

Laster opp nå en fil på 120MB på min hjemmeside der alle drivere, howto og alt i riktig rekkefølge ligger for installasjon av 64bits Vista. Link kommer når den er oppe. Der har dere alt dere trenger (untatt Vista 64 da ;) )

 

Ordnet du Vista 64 via Dell?

 

Noe var via DELL, men det var direktelinker fra USA og diverse steder. Slet med å finne via supportsidene da Vista 32Bit var det eneste de hadde på lista.

 

OK, chattet med Dell nå, og var ikke mye hjelp å få der i gården i hvertfall:

 

12:26:09 Kunde

Innledende spørsmål/kommentar: Kan man få xps1330 med Vista 64 bit?

12:26:14 System System

Michael_Tanguy har kommet til i denne sesjonen!

12:26:14 System System

12:26:24 Agent

Hei du snakker med Michael.

12:26:34 Agent Michael

Den kommer kun med 32Bit.

12:27:00 Kunde

Ok, det er ingen mulighet å bytte til 64 bits?

12:27:19 Agent Michael

Nei dessverre.

Lenke til kommentar
Er det noen som har formattert recovery stasjonen (D:)? Eller burde jeg ha den, dessuten hvis jeg formaterer den skjer det noe spesielt?

 

På min så er alt wipet vekk :)

Laster opp nå en fil på 120MB på min hjemmeside der alle drivere, howto og alt i riktig rekkefølge ligger for installasjon av 64bits Vista. Link kommer når den er oppe. Der har dere alt dere trenger (untatt Vista 64 da ;) )

 

Ordnet du Vista 64 via Dell?

 

Noe var via DELL, men det var direktelinker fra USA og diverse steder. Slet med å finne via supportsidene da Vista 32Bit var det eneste de hadde på lista.

 

OK, chattet med Dell nå, og var ikke mye hjelp å få der i gården i hvertfall:

 

12:26:09 Kunde

Innledende spørsmål/kommentar: Kan man få xps1330 med Vista 64 bit?

12:26:14 System System

Michael_Tanguy har kommet til i denne sesjonen!

12:26:14 System System

12:26:24 Agent

Hei du snakker med Michael.

12:26:34 Agent Michael

Den kommer kun med 32Bit.

12:27:00 Kunde

Ok, det er ingen mulighet å bytte til 64 bits?

12:27:19 Agent Michael

Nei dessverre.

 

Jeg hadde også en samtale med dem og lurte på hvorfor de leverer 32 bit på 64 bit hardware osv. Meldingen jeg fikk var "Du har ikke skrevet noe på 5 minutter, samtalen lukkes".

 

Takk for den dritten tenkte jeg da :p

 

Anyway, legger opp et bilde av en benchmark på 64 bit OS.

Noen som gidder å ta full test på 32 bit med samme program?

 

32bit: http://www.passmark.com/ftp/petst.exe

64bit: http://www.passmark.com/ftp/petst_x64.exe

post-24083-1194348949_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det var jo virkelig velbrukte timer med feilsøking...........

 

Reinstallerte Vista nå og installerte det jeg trengte av drivere for å få alt opp og kjøre.

 

Lyd spilles fint av til jeg enten aktiverer W-LAN-kortet eller trykker på eject-knappen. W-LAN skaper som tidligere en helvetes spraking i lyden, og eject-knappen fører til at maskinen henger i nesten ett sekund før den fortsetter.

 

 

Er det noen som har en idé om hva det kan være for noe! Om ti minutter ringer jeg Dell og ber de gi meg en servicetekniker på døra så fort som svint!

Lenke til kommentar

Dette står om 32 vs 64 bit:

 

"Would I benefit from using a 64-bit computer?

 

 

A 64-bit computer can process twice as much information as a 32-bit computer, and can have significantly more random access memory (RAM). This makes a 64-bit computer a good choice if you're working with video, large database searches, or games and other programs that require complex calculations and a lot of memory. A 32-bit computer works very well for most programs, however. For example, spreadsheet programs, web browsers, and word processing programs will run at about the same speed on either a 32-bit or a 64-bit computer."

 

Mao, det er som en moped med plombering? Kan gå så myye fortere, men får ikke lov?

Lenke til kommentar
Dette står om 32 vs 64 bit:

 

"Would I benefit from using a 64-bit computer?

 

 

A 64-bit computer can process twice as much information as a 32-bit computer, and can have significantly more random access memory (RAM). This makes a 64-bit computer a good choice if you're working with video, large database searches, or games and other programs that require complex calculations and a lot of memory. A 32-bit computer works very well for most programs, however. For example, spreadsheet programs, web browsers, and word processing programs will run at about the same speed on either a 32-bit or a 64-bit computer."

 

Mao, det er som en moped med plombering? Kan gå så myye fortere, men får ikke lov?

 

Vil nesten tro det. Har ikke testet 32 bits utgaven mye. Slettet alt første timen etter jeg fikk den. Men Det er jo prosessorkraften som du vil tjene på. Og da vil du tjene på komprimering, videoredigering og alt annet som krevever mye CPU kraft. Vet ikke om det er mye gevinst under Spilling som belaster grafikkortet isteden.

 

Men har lest at folk har brukt DELL sin serial som vi får med Laptop'en og installert 64bits uten problemer. Skal finne link asap.

 

1. Windows Vista 64

- Can be obtained through Microsoft or through www.winbeta.org through their IRC Channel

- Microsoft: http://windowsmarketplace.com/content.aspx...404&tabid=1

- I’m using winbeta’s version

-- Mirc Client: Sysreset

-- Server: irc.winbeta.org

-- Channels: #winbeta AND #winbeta-ads

-- List command: /msg WB-XDCC-“country”-### xdcc list

(winbeta is currently not serving their image)

-- Search in other locations for ( Winbeta AIO)

 

Also, you can obtain an 64 Bit OEM Key from the bottom of your laptop. Just make sure you select the 64 bit home premium or whatever you purchased as x64 and you're good to go.

Endret av Wabby
Lenke til kommentar
En annen ting som slår meg er at det er litt sleipt av Dell å tilby maskinen med 4gb RAM, da kunden uansett ikke kan utnytte dette pga Dell kun leverer med 32 bit.

Yupp, og i tillegg tar de gode 5000 for 4 GB oppgradering. LoL. Anyway, se over. Der har jeg Quotet 64bits howto for å få OS.

Lenke til kommentar
En annen ting som slår meg er at det er litt sleipt av Dell å tilby maskinen med 4gb RAM, da kunden uansett ikke kan utnytte dette pga Dell kun leverer med 32 bit.

Yupp, og i tillegg tar de gode 5000 for 4 GB oppgradering. LoL. Anyway, se over. Der har jeg Quotet 64bits howto for å få OS.

 

 

"Also, you can obtain an 64 Bit OEM Key from the bottom of your laptop. Just make sure you select the 64 bit home premium or whatever you purchased as x64 and you're good to go."

 

Umm, få tak i 64bitversjon, og så bare installere med den lisensnøkkelen som står under PC-en? Har jeg forstått dette rett?

Lenke til kommentar
En annen ting som slår meg er at det er litt sleipt av Dell å tilby maskinen med 4gb RAM, da kunden uansett ikke kan utnytte dette pga Dell kun leverer med 32 bit.

Yupp, og i tillegg tar de gode 5000 for 4 GB oppgradering. LoL. Anyway, se over. Der har jeg Quotet 64bits howto for å få OS.

 

 

"Also, you can obtain an 64 Bit OEM Key from the bottom of your laptop. Just make sure you select the 64 bit home premium or whatever you purchased as x64 and you're good to go."

 

Umm, få tak i 64bitversjon, og så bare installere med den lisensnøkkelen som står under PC-en? Har jeg forstått dette rett?

 

Kan se slik ut, men dette er utestet fra min side da jeg hadde en fullverdig Vista Business 64 liggende. Går du på høyskole eller universitet og går på noe som er IT relatert så får du dette gratis via Academy Alliance ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...