Gå til innhold

6HK påhenger går varm--hjelp


Anbefalte innlegg

Hei. Har en Volvo Penta 60 1992modell. Det er en 2sylindret 6HK totakter.

Starter og går - kontrollvannstråle kommer , men jeg syns motorn blir veldig varm. Kan ikke holde hånda på kjølekappa rundt sylinrene. Kontrollvannstrålen er kald. Vet noen om det kan være en termostat på denne motorn??

Lurer også på hvor mye olje det skal være i bensinen??

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har en Volvo Penta 60 1992modell. Det er en 2sylindret 6HK totakter.

      Starter og går - kontrollvannstråle kommer , men jeg syns motorn blir veldig varm. Kan ikke holde hånda på kjølekappa rundt sylinrene. Kontrollvannstrålen er kald. Vet noen om det kan være en termostat på denne motorn??

Lurer også på hvor mye olje det skal være i bensinen??

Takknemlig for svar.

8783777[/snapback]

4-5% olje på en så gammel motor trur jeg er fornuftig =), og det er vanlig at en motor holder over 80 grader, så hvis ikke kontrollstrålen er varm, så er det ingen fare :)

Lenke til kommentar

Er i hvertfall bedre å bruke for mye olje enn for lite. Resultatet av for mye er bare at den går noe dårligere og ryker litt ekstra. Har en nesten ny Tohatsu, den skal kjøres på 2%, men er rådet fra forhandler å gjerne kjøre på 2,5-3% da dette bare smører ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...