ghjelset Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hei. Har en Volvo Penta 60 1992modell. Det er en 2sylindret 6HK totakter. Starter og går - kontrollvannstråle kommer , men jeg syns motorn blir veldig varm. Kan ikke holde hånda på kjølekappa rundt sylinrene. Kontrollvannstrålen er kald. Vet noen om det kan være en termostat på denne motorn?? Lurer også på hvor mye olje det skal være i bensinen?? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hei. Har en Volvo Penta 60 1992modell. Det er en 2sylindret 6HK totakter. Starter og går - kontrollvannstråle kommer , men jeg syns motorn blir veldig varm. Kan ikke holde hånda på kjølekappa rundt sylinrene. Kontrollvannstrålen er kald. Vet noen om det kan være en termostat på denne motorn?? Lurer også på hvor mye olje det skal være i bensinen?? Takknemlig for svar. 8783777[/snapback] 4-5% olje på en så gammel motor trur jeg er fornuftig =), og det er vanlig at en motor holder over 80 grader, så hvis ikke kontrollstrålen er varm, så er det ingen fare Lenke til kommentar
paroa Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 4-5% olje er vel bare tull. 1,5-2% ville nå jeg sakt. Kjølingen kan jeg ikke svare deg på da jeg ikke kjenner Volvo penta motorer tilstrekkelig. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Er i hvertfall bedre å bruke for mye olje enn for lite. Resultatet av for mye er bare at den går noe dårligere og ryker litt ekstra. Har en nesten ny Tohatsu, den skal kjøres på 2%, men er rådet fra forhandler å gjerne kjøre på 2,5-3% da dette bare smører ekstra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå