ostehøvel Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Ta å bestill en dobbelttime hos en kjøreskole så finner du fort ut hvordan du ligger an Du kan gjøre det nå om du vil! såfremt du har tatt traffikalt grunnkurs Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Ta å bestill en dobbelttime hos en kjøreskole så finner du fort ut hvordan du ligger an Du kan gjøre det nå om du vil! såfremt du har tatt traffikalt grunnkurs 8785781[/snapback] Gidder ikke å betale for dobbeltime skal kjøre med faren min en lang stund til, så da trenger jeg ikke det uansett tror jeg da.... Endret 5. juni 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Ta å bestill en dobbelttime hos en kjøreskole så finner du fort ut hvordan du ligger an Du kan gjøre det nå om du vil! såfremt du har tatt traffikalt grunnkurs 8785781[/snapback] Gidder ikke å betale for dobbeltime skal kjøre med faren min en lang stund til, så da trenger jeg ikke det uansett tror jeg da.... 8789202[/snapback] Faren med å kjøre så mye hjemme, er at du utvikler en rekke uvaner osv. Det er derfor de mener at du først bør ha en kjøretime, hvor du blir vist hva som er korrekt i henhold til det du skal øve på - og at du deretter går hjem og øver sammen med foreldre. edit Problemet ligger i at hvis du kjører rundt i 2 år, med ene hånda på giren, andre hånda lett henslengt over rattet, og at du aldri ser i blindsonen når du svinger - vil det være litt tricky å legge fra seg disse vanene i så kort tid før oppkjøring. Det er selvsagt veldig få som kjører rundt med hendene 10 og 2 på rattet, men det kan være greit å bare venne seg til sånne ting inntil du har fått lappen og du kan begynne å "utvikle din egen kjørestil". Sensor vil pirke på de minste ting, så hvorfor ikke prøve å safe det så mye som mulig? Ta en dobbeltime. Endret 5. juni 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 Får tenke over det, da jeg nærmer meg 18. Kanskje det er lurt.... :!: Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg tenkte sånn som deg.. øvelseskjørte i 2år med faren min. Og trodde seff jeg mestret alt! Men så tok jeg en kjøretime og da viste det seg at jeg hadde utviklet en del uvaner, sånn som å ikke kikke godt nok i blindsonen, og ikke oppmerksom nok på fotgjengere osv. Du BØR ta minst en time bare for å se hva du gjør feil, så kan du øve på feilene sammen med faren din! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg tenkte sånn som deg.. øvelseskjørte i 2år med faren min. Og trodde seff jeg mestret alt! Men så tok jeg en kjøretime og da viste det seg at jeg hadde utviklet en del uvaner, sånn som å ikke kikke godt nok i blindsonen, og ikke oppmerksom nok på fotgjengere osv. Du BØR ta minst en time bare for å se hva du gjør feil, så kan du øve på feilene sammen med faren din! 8794169[/snapback] Akkurat samme erfaring her. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) hehe... får prøve det, da jeg nærmer meg 18 Takk for svar! Endret 6. juni 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det er jo det vi prøver å si! Hvis du venter til du nærmer deg 18 er det for sent! da har du allerede utviklet dårlige vaner. Hvis du vil gjøre det bra og slippe så alt for mange kjøretimer når du skal ta lappen, så bør du ta en time nå snart bare for å se hva du gjør feil osv. Så skriver du ned dette, så har du det når du skal øvelseskjøre med faren din de neste årene Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 hehe... får prøve det, da jeg nærmer meg 18 Takk for svar! 8796991[/snapback] OK. Bare for å klarere en ting angående bruken av "da". Når du sier "...da jeg nærmer meg 18". Mener du at du skal ta en kjøretime "når" du nærmer deg 18, eller mener du at du skal ta en kjøretime "fordi" du nærmer deg 18? Hvis du ved bruk av order "da" subsidierer med ordet "fordi", er språkbruken korrekt. Prøver du derrimot å si at du skal ta en time "når" du nærmer deg 18, bruker du ordet helt feil. Den gang da. Hver gang når. Ellers, gjør som nevnt hundre ganger allerede, ring og bestill en time i dag. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) hehe... får prøve det, da jeg nærmer meg 18 Takk for svar! 8796991[/snapback] OK. Bare for å klarere en ting angående bruken av "da". Når du sier "...da jeg nærmer meg 18". Mener du at du skal ta en kjøretime "når" du nærmer deg 18, eller mener du at du skal ta en kjøretime "fordi" du nærmer deg 18? Hvis du ved bruk av order "da" subsidierer med ordet "fordi", er språkbruken korrekt. Prøver du derrimot å si at du skal ta en time "når" du nærmer deg 18, bruker du ordet helt feil. Den gang da. Hver gang når. Ellers, gjør som nevnt hundre ganger allerede, ring og bestill en time i dag. 8803713[/snapback] jaja, lær meg du, dette er ikke rettskrivingkurs ...jeg er 16 nå, så det er en stund til. Skal på ferie i en måned, så blir det overgang fra ungdomskolen til videregående, det blir ikke mye tid nå. Men tar det senere, før jeg blir 17 år. EDIT: Hvor mye (ca.) kan det koste for en kjøretime? Endret 12. juni 2007 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) hehe... får prøve det, da jeg nærmer meg 18 Takk for svar! 8796991[/snapback] OK. Bare for å klarere en ting angående bruken av "da". Når du sier "...da jeg nærmer meg 18". Mener du at du skal ta en kjøretime "når" du nærmer deg 18, eller mener du at du skal ta en kjøretime "fordi" du nærmer deg 18? Hvis du ved bruk av order "da" subsidierer med ordet "fordi", er språkbruken korrekt. Prøver du derrimot å si at du skal ta en time "når" du nærmer deg 18, bruker du ordet helt feil. Den gang da. Hver gang når. Ellers, gjør som nevnt hundre ganger allerede, ring og bestill en time i dag. 8803713[/snapback] derrimot = derimot subsidierer?? Eller mener du substituerer edit; on-topic: Men sporsmalet er vel om det er sa goy/smart a ha lappen pa 18ars dagen. Det blir vel fest vel? Gleder meg til jeg blir 18ish og skal ta lappen, i desember. Glattoppkjoring, yey Endret 12. juni 2007 av Ståle Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 STÅLE: Hehe, stian89 prøvde å lære meg :!: Gratulerer med førerkortet (litt tidlig, men det får du leve med) Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 EDIT: Hvor mye (ca.) kan det koste for en kjøretime? 8843881[/snapback] for kun en time er det vel 500kr. Det er det vi betaler her på sørlandet svindyrt men du ringer bare å sier du skal ha din første kjøretime, også spør du om du trenger enkelt eller dobbeltime. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 derrimot = derimot subsidierer?? Eller mener du substituerer 8843965[/snapback] Gikk litt fort i svingen der ja. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 EDIT: Hvor mye (ca.) kan det koste for en kjøretime? 8843881[/snapback] for kun en time er det vel 500kr. Det er det vi betaler her på sørlandet svindyrt men du ringer bare å sier du skal ha din første kjøretime, også spør du om du trenger enkelt eller dobbeltime. 8850480[/snapback] Ok...Takk for svaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå