Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISS på en win2k maskin og chmod problem

Anbefalte innlegg

Jeg driver og tester litt angående php og andre språk rundt HTML. Nå har jeg kommet til et lite problem, dette er når scripta skal skrive til en annen fil og lagres. Hvordan setter jeg chmod filnavn.txt til 666 med en webserver som bruker ISS. Jeg finner ikke noe sted hvor dette kan endres.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har valgt at det er lov til å skrive til fila ved å gå i mappen fila ligger høyremuse knapp > properties > Security > og valgt at man kan skrive til fila. Jeg har også valgt fra Internet Information Services saken under Computer management og klikket på fila og valgt write.

Desverre uten hell, er det noe jeg har gjort feil?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Heisann, har akkurat samme problem selv, prøver via ftp med: SITE CHMOD 666 meldinger.txt.. men får unknown command..

feilen jeg får når jeg skal åpne siden er denne.

Mohuhau; hvordan sørger jeg for det i tilfelle??

chmod er ikke noen kommando i windows. Det du må gjøre er å gi skrivetilgang. IIS har jeg veldig lite erfaring med, men som sycrob sier kan jeg anbefale apache. Om du ikke vil bruke apache bør du sjekke errorlogen til IIS.

Lenke til kommentar

Du må legge til brukeren IUSR_[MASKINNAVN] og gi denne fulle rettigheter til katalogen hvor filene som scriptet skal skrive til ligger. Noen komponenter/script trenger også at Everyone brukeren har Modify og Write rettigheter, men dette er ikke å anbefale.

IUSR brukeren kan legges til uten at det medfører noen sikkerhetsrisiko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...