Sycrob Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg driver og tester litt angående php og andre språk rundt HTML. Nå har jeg kommet til et lite problem, dette er når scripta skal skrive til en annen fil og lagres. Hvordan setter jeg chmod filnavn.txt til 666 med en webserver som bruker ISS. Jeg finner ikke noe sted hvor dette kan endres. Takker for svar. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Dette er noe som bare brukes i *nix, til å bestemme rettighetene til filene. I windows må du bare passe på at skriptet kan skrive til fila. Lenke til kommentar
Sycrob Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har valgt at det er lov til å skrive til fila ved å gå i mappen fila ligger høyremuse knapp > properties > Security > og valgt at man kan skrive til fila. Jeg har også valgt fra Internet Information Services saken under Computer management og klikket på fila og valgt write. Desverre uten hell, er det noe jeg har gjort feil? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 nå bruker jeg sjelden windows som server, men om det skriver hvilken feilmelding du får kan kanskje noen andre hjelpe deg. Det kan være noe annet enn att scriptet ikke klarer å skrive til fila. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Heisann, har akkurat samme problem selv, prøver via ftp med: SITE CHMOD 666 meldinger.txt.. men får unknown command.. feilen jeg får når jeg skal åpne siden er denne. Mohuhau; hvordan sørger jeg for det i tilfelle?? Lenke til kommentar
Sycrob Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Var akkurat det jeg fikk også, så jeg byttet til apache i steden, og ikke hatt noen problemer siden. Jeg kan sterkt anbefalle apache i steden for ISS. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Heisann, har akkurat samme problem selv, prøver via ftp med: SITE CHMOD 666 meldinger.txt.. men får unknown command..feilen jeg får når jeg skal åpne siden er denne. Mohuhau; hvordan sørger jeg for det i tilfelle?? chmod er ikke noen kommando i windows. Det du må gjøre er å gi skrivetilgang. IIS har jeg veldig lite erfaring med, men som sycrob sier kan jeg anbefale apache. Om du ikke vil bruke apache bør du sjekke errorlogen til IIS. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Tror det holder med å ta av skrivebeskyttelsen på filene/mappene. Husker ikke helt : Lenke til kommentar
WebFreak Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Du må legge til brukeren IUSR_[MASKINNAVN] og gi denne fulle rettigheter til katalogen hvor filene som scriptet skal skrive til ligger. Noen komponenter/script trenger også at Everyone brukeren har Modify og Write rettigheter, men dette er ikke å anbefale. IUSR brukeren kan legges til uten at det medfører noen sikkerhetsrisiko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå