Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hvordan fjerne svchost.exe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
wtf jeg har 7 svchost.exe.. 4 på system, 2 på netverkstjeneste og 1 på lokal tjeneste  :hmm:

normalt?

8783884[/snapback]

Ja, svchost.exe kjører mange tjenester som f.eks. Nettverk, WLAN, DNS, DHCP, automatisk oppdatering, lyd, brannmur og theme.

Hvis svchost.exe bruker unormalt mye CPU, er det mulig at det er noe galt med den av disse tjenestene, da kan man prøve å reparere med windows cden.

http://www.liutilities.com/products/wintas...ibrary/svchost/

Endret av Rodwelt
Lenke til kommentar

Fulgte den linken du gav meg, rodwelt, og lastet ned RegisteryBooster.. hmmz.. den fant 1279 errors i systemet haheahh :!:

EDIT: F**n i hel**te må jeg betale for å fixe alle errorene!!

Endret av Laffen07
Lenke til kommentar

Det finnes feil i Windows Update som gjør at svchost.exe kjører i 50% eller 99% av ledig cpu tid. Det er 2 ting man kan gjøre:

1. La den kjøre ferdig (hos meg tok det ca 20 min). Etter dette oppfører svchost.exe seg normalt.

2. Laste ned fixen. Fant dessverre ikke linken akkurat nå, men du bør finne den ved å søke etter den på google.

Lenke til kommentar
Hvordan gjør man det da, Scortech?

8786091[/snapback]

Det du gjør er å gå inn på windows update og gå

på change settings eller use administrator options..

Jeg har allerede slått det av for lenge siden så jeg husker rett og slett ikke hvilket av de sidene det var..

Eneste minuset med denne løsningen er at du ikke vil kunne motta både office og windows oppdateringer men det lille problemet løser man selv med å sjekke oppdateringene selv..

Dette har vært et problem som har kommet og gått på eldre maskiner som jeg bygget da jeg var på administrators It-drift avdeling..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...