Teh_Unknown Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Hei, jeg formaterte pcen min i dag, og gledet meg til og teste Ubuntu på min pc, som jeg hadde sett funket veldig bra, og var et deilig utsende på. Men her kom problemet, halveis inn i installasjonen, gikk strømmen i huset. Og når jeg logget inn igjen funket ikke windows (Sa seg egentlig selv) dette var jeg ikke noe bekymret for p.g.a jeg skulle jo ha Ubuntu, men når jeg skulle installere igjen så finner den ikke den orginale hardisken på pcen min, og når jeg skifta over til ekstern (For og instalere Ubuntu der, så finner den ingen system filer når den instalere + den sier noe om rot filene også. Jeg som har 0 erfaringer med dette oprativsystemet aner ikke hva jeg skal gjøre, kan noen si det til meg, på en litt windows måte? (Trykk på den, så den, så den o.s.v.) Forklare NØYAKTIG hva jeg skal gjøre for og fikse det, så hadde jeg blitt KJEMPE GLA! Jeg vet jeg ble eid o.s.v. trenger egentlig ikke og si det til meg xD (Når jeg mener ingenting, så mener jeg det. Så snakk til en person som for første gang har prøvd pc eller noe o_O) Hvis ikke er det noen som kan forklare hvordan jeg får tilbake windowsen min? ( Har dell recovery men det ser ut til og være borte p.g.a hardisken min ikke samarbeider med pcen min) Så har ingen drivere, ingen xp cd, for dell har jo et "genialt" opplegg som er enkelt og bruke. -Myass -.-) -Takk Endret 4. juni 2007 av Teh_Unknown Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Litt rart at harddiskene har "forsvunnet". Kanskje du først og fremst må gå inn i BIOS-en på PC-en og sjekke harddiskene der. Prøv noe slikt som "auto-detect harddisk(s)" eller lignende. For å komme inn i BIOS må du holde ned f.eks. DELETE-tasten rett etter at PC-en blir slått på. Les i manualen for PC-en hvis du er usikker her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå