Gå til innhold

Erfaringer med Tomtom One XL Europe ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Leste et innlegg på dingz.no... http://www.dingz.no/php/art.php?id=384136.

Har tenkt å investere i en GPS for bil. Håper det er noen med positive og negative erfaringer med denne "dingsen". Hadde ikke tenkt å bruke noe særlig mer kroner på GPS enn dette, men "inputs" mottas med takk.

M69

EDIT: Bruker denne GPS'en Sirfstar chipset ? Finner ikke noe om det på hjemmesiden deres.

Endret av maggot69
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er bra,fin skjerm,gode kart,rask osv osv, men du kan ikke bruke mobilen til denne og en annen sak er batterikapasiteten Levetid (innti )2 time®

Til sammenligning har Garmin sine gpser i samme prisklasse Levetid (inntil) 8 time® dette er viktig om du bruker gpsen på ferie og ønsker å benytte den som håndholdt for å finne frem i byen .

Lenke til kommentar
Fatter har Tomtom i bilen. Virket veldig ok! Hadde kjøpt den selv hvis jeg trengte en GPS, så kan trygt anbefale deg den! :)

8822799[/snapback]

Takker for god respons....GPS'en skal kun brukes i bilen, så jeg tror det blir denne modellen.

M69

Lenke til kommentar

Har du fått kjøpt denne enda eller? I så fall, hvordan er inntrykket så langt? Har veldig lyst på en slik selv og har ikke tenkt til å svi av mer penger enn de 3500 som den koster.

Noen som kan svare på om det er vanskelig å oppdatere den med fotoboks-varsler osv?

Har også lest at en del av kartene er "strippet version", hva mener man med dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Har du fått kjøpt denne enda eller? I så fall, hvordan er inntrykket så langt? Har veldig lyst på en slik selv og har ikke tenkt til å svi av mer penger enn de 3500 som den koster.

Noen som kan svare på om det er vanskelig å oppdatere den med fotoboks-varsler osv?

Har også lest at en del av kartene er "strippet version", hva mener man med dette? :hmm:

8883129[/snapback]

Den er enkel å sette opp med fotobokser osv,men det er lurt å ta en sikkerhetskopi først,det må du iallefall gjøre om du skal bruke ekstra minnebrikke for så å legge alt på den inkl kart.

når det gjelder strippet versjon er det pga liten minnekapasitet,dermed får du ikke fullversjonen av kartene, altså en "lettere" utgave dær en del detaljer kan mangle.

Vil råde deg til ø søke litt på denne linken for å få vite mer.

http://www.tomtom.nystul.no/forum/index.ph...6d0f56295bb3b25

Lenke til kommentar
Så dersom man ønsker å få med seg småveier så må man også kjøpe en fullversjon av europakartet? Hvor mye koster et fullversjons-kart over europa da?

8894884[/snapback]

TomTom Map of Western Europe - SD-kort.Kr.: 1290.00 ,-

Så spørs det hva du legger i småveier,husk det er ikke alt som ligger selv på fullversjonen.

Hvor stor forskjellen er vet jeg faktisk ikke ,men du kan spørre her :

http://www.tomtom.nystul.no/forum/index.ph...6d0f56295bb3b25

Lenke til kommentar

8883129[/snapback]

Heisann!

Da har jeg fått prøvd den noen dager, og første inntrykket er kjempebra. Enkel å betjene. Svinerask til å finne satelitter, hvertfall i forhold til min gamle Garmin Ique.

Da jeg åpna boksen og fyrte opp for første gangen satt jeg i kjelleren (har 3 etasjes hus), og tro det eller ei; den fikk inn 4 satelitter etter få sekunder. Må si jeg blei imponert.

Men det er en ting jeg lurer på: Når man har valgt en rute, og bestemmer seg for å avbryte. Hva i allverden trykker man da. Hvis man slår av hele greia, kommer samme rute opp igjen. Eneste jeg har funnet ut er å beregne ny rute, for så å avbryte under kalkulasjonen.

Noen forslag ?

M69

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...