Gå til innhold

hvordan lage et bruteforce program?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vet ikke helt, men kan du gi noen eksempler?

8784377[/snapback]

Brute forcing (dvs., testing av alle mulige kombinasjoner av f.eks. passord) er ulovlig i Norge, i motsetning til å test åpenbare passord / kontoer som gjest:gjest og root:passord. Når det er sagt bruker man brute force for å bryte seg inn på en eller annen konto en ikke skal ha tilgang til, som mail-konto osv.

Edit: Skriveleif

Endret av jurg
Lenke til kommentar
mente eksempler på python kode ikke ting som man kan brute force

8784651[/snapback]

Eksempler på kode som kan brukes til ulovligheter? Hah, kos deg. Brute forcing brukes til ingenting konstruktivt, jeg antar dermed at formålet ditt er å være en liten pikk. Jeg hjelper ikke pikker.

Lenke til kommentar
Brute force er ikke ulovlig.

8784720[/snapback]

Har jeg heller ikke sagt :)

Edit: Men å virkelig bruke det (hvorfor skal du brute force dine egne passord?) vil være ulovlig.

Endret av jurg
Lenke til kommentar
bruteforce egne passord som er glemt for eksempel? for eksempel et word dokument eller en rar fil du gjerne sku ha åpnet...

8784805[/snapback]

Ikke for å være slem, men tror det er litt utenfor OPs kunnskapsnivå.

Lenke til kommentar
jurg: Kan fint bruke brute force uten at det er ulovlig.

8784822[/snapback]

*sukk* greit, jeg gir meg.

For å brute force tester man alle kombinasjoner; f.eks. start med å test AAAA, test så AAAB, så AAAC osv osv osv helt til du når ZZZZ. Hvis vi antar at det er bare 26 mulige tegn (engelske alfabetet), passordet er på 8 tegn og det tar deg 1 sekund å teste ett passord vil det ta deg: 208827064576 sekunder, som er 2416979 døgn før du kan være garantert å ha funnet passordet.

Edit: 6621 år btw ;)

Endret av jurg
Lenke til kommentar
"john" er et veldig bra program. :)

ANSII:

256 (inkludert 0).

Passord med 8 karakterer blir da,

256*256*256*256*256*256*256*256

Mulige kombinasjoner.

8784860[/snapback]

Er ikke alle som kan brukes i et passord, men igjen, hvis det tar 1 sekund å teste passord vil det da ta 24372600723 år :)

Lenke til kommentar
Tja, alt avhengig av respons fra programmet som skal validere passordet.

Samt språket man programmerer bruteforce-programmet i, og om koden er optimalisert.

8784993[/snapback]

Det sier seg selv, men man skal ha et pokker så responsivt program for å være garantert å finne passordet innen rimelig tid, spesielt hvis alle 256 tegn kan brukes og passordet er av rimelig lengde.

Det må da finnes enklere måter å få tilbake passord enn ren bruteforcing, da du kan risikere å forsøke i veldig lang tid bare for å oppdage at passordet inneholder tegn du ikke tok med / for stor lengde.

Edit: Dæven til feil det ble i dag da :s

Endret av jurg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...