Gå til innhold

Får man 500GB disker billigere enn denne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Western digital er jo bedre da

8782627[/snapback]

Har du noe bevis for denne påstanden din? Jeg har selv 8 stk WD 500gb, men vil ikke påstå at der er værken dårligere eller bedre enn Samsung, Seagate.

8782824[/snapback]

Ut ifra mange tester så er WD mer stabil...Har 2 WD og 2 Samsung og aldri opplevd no prob med WD men med Samsung har jeg måtte fikset mye på...

Lenke til kommentar

Jeg har selv en samsung disk her, og den har fungert strålende i to år nå. Aldri vært noe problemer med den, den er nærmest lydløs, og kald. Så jeg kan trygt anbefale samsung. Og dere som har hatt problemer med den har sikkert bare vært uheldige.

Hvis du er ute etter en disk som yter bra så anbefaler jeg Hitachi Deskstar T7K500. Har den selv og den fungerer bra, bråker ørlitegrann mer enn samsungen, men til gjengjeld er den kjappere.

Lenke til kommentar

Det er forskjeller på harddisker og produsenter i hvor mye effekt de trekker, hvor mye de støyer og hvor varme de blir, men forskjellene er såpass små at dersom du faktisk har noen spesielle behov, så spiller det i grunn ingen rolle hvilket merke du bruker.

Det sagt så har de siste par generasjonene harddisker fra Maxtor scoret meget bra når det gjelder støy og effekt/varme. Jeg vet dog ikke om de koster noe betydelig mer enn andre merker.

Jeg eier og har eid mange dusinvis av disker av forskjellige merker, og jeg kan ikek si at noen av dem par pekt seg ut som betydelig bedre eller værre (med unntak av den serien disker som western digital hadde for et par år siden som viste seg å ha produksjonsfeil). Jeg kjøper som regel det billigste alternativet dersom maksimum lagringsplass er målet.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Som kanskje flere her på forumet vet så har jeg et par TB på pc'ene mine her hjemme :innocent: (7.6 TB for å være nøyaktig :!: ) og jeg har vel en fordeling på 65% Samsung Spinpoint disker og 35% Western digital disker. (når det gjelder de interne diskene mine)

90% av diskene mine står på 24/7/365 og de siste tre årene har kun en WD Raptor 37 GB disk røket her hos meg. (den virker fortsatt, men lager ulyder og er på vei til de evige jaktmarker)

Jeg har også hørt at WD disker er bygd for å tåle mer, men i praksis så ser jeg ikke noe til denne påstanden. Fordelen med Samsung diskene er at de er utrolig stille i forhold til WD diskene. Så betyr lydnivå noe så er jeg ikke i tvil om at Samsung er diskene du bør velge.

Lenke til kommentar

En kamerat handla inn over 20 500GB WD disker nylig, da til bedriftsbruk.. hittil har han mistet 17-18 av disse.. er visst et par dårlig batcher ute og går, så ville styrt unna de en stund, til de får ting på stell igjen.

Samsung sin 500GB skal være raskere, og er mer stillegående og utvikler mindre varme.. ikke alle som bryr seg om det, men det bryr hvertfall jeg meg om.. har 8x Samsung HD501LJ i drift nå i en server, og noe sier meg at jeg ville sett høyere temperaturer med Seagate eller WD disker.

Tviler igrunn på at WD disker er laget for å tåle noe mer enn andre disker, all min erfaring tilsier faktisk det stikk motsatte, med disker som dør som fluer, sammenlignet med Seagate, hvor jeg har mistet 1 disk på 9 år, av godt over 10 disker i bruk 24/7, ofte uten noe særlig kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...