3raz3r Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hei. Det har seg sånn at jeg har nøtteallergi og allergi mot ferskvannsfisk. Så det jeg lurte på er om det finnes en "kur" mot dette? Eller om jeg bare må vokse det fra meg. Evt ha det hele livet. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det finnes, som jeg vet, ingen medisinsk kur mot allergi, men det finnes medisiner som hjelper/lindrer. De som er veldig plaget kan få Cortison-sprøyte som ofte hjelper veldig, mens de fleste får anti-histamin gjennom tabletter (allergi-tabletter). Ofte kan man vokse det av seg, mens noen ganger kan det bli verre. Spesielt hvis man utsetter seg for det man er allergisk mot over lengre tid. Finnes ikke noe fasit-svar på akkurat dette. Ta en prat med legen og få noen gode råd. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Har ingen sterk allergi. Hvis jeg får i meg en nøtt feks så begynner jeg å klø litt i munnen, og det går over etter noen minutter. Men jeg har tenkt meg på befalskole, og da er det ikke så greit med allergier. Jeg vet heller ikke hvordan jeg vil reagere ved store inntak. Men en ting er sikkert, det har blitt mye bedre nå enn det var før. Så jeg kan jo muligens vokse det av meg. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Nøtteallergi og fiskeallergi er det lite å få gjort med. Hadde du hatt en "seriøs" allergi kunne du gått på et allergivaksinasjonsprogram. I ditt tilfelle frykter jeg at du må håpe på å vokse det av deg. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Har en i familien som har blitt kvitt allergier med 6 måneders behandling hos en homeopat, kanskje verdt å sjekke ut? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 Har en i familien som har blitt kvitt allergier med 6 måneders behandling hos en homeopat, kanskje verdt å sjekke ut? 8782604[/snapback] Har faktisk vært der før. Da jeg var plaget med astma før. Og det hjalp. Så det kan jeg kanskje prøve igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå