Gå til innhold

Varm ekte sjokolademelk

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde og lage sjokolade melk ved og bare bruke ren sjokolade og melk nå. Varmet opp melken først også hadde jeg sjokoladen oppi og rørte til den smeltet. Men.

Jeg la mærke til at selv etter og ha rørt en god stund med en liten sleiv så var det fortsatt masse små klumper eller "støv" av sjokoladen i. Jeg trodde den ville bli helt oppløst i melken men det ser ut som den ikke blir det. Har dette med redskapet jeg bruker eller kommer det ann på kvaliteten på sjokoladen?

Jeg brukte forøvrig Eldorado Mørk Kokesjokolade. En billigsjokolade. Kostet 9-10 kr.

Melken var Q-Lettmelk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøvde og lage sjokolade melk ved og bare bruke ren sjokolade og melk nå. Varmet opp melken først også hadde jeg sjokoladen oppi og rørte til den smeltet. Men.

Jeg la mærke til at selv etter og ha rørt en god stund med en liten sleiv så var det fortsatt masse små klumper eller "støv" av sjokoladen i. Jeg trodde den ville bli helt oppløst i melken men det ser ut som den ikke blir det. Har dette med redskapet jeg bruker eller kommer det ann på kvaliteten på sjokoladen?

Jeg brukte forøvrig Eldorado Mørk Kokesjokolade. En billigsjokolade. Kostet 9-10 kr.

Melken var Q-Lettmelk.

8782306[/snapback]

skokolademelk :

1dl melk, og en plate sjokolade (100g), smelt dette og bruk visp , ha så i 6 dl melk til , varm dette opp til nesten kokepunkt.. , ved å smelte lit melk og sjokolade først slipper du det problemet du beskriver.. ,

Lenke til kommentar

Melken var Q-Lettmelk.

8782306[/snapback]

skokolademelk :

1dl melk, og en plate sjokolade (100g), smelt dette og bruk visp , ha så i 6 dl melk til , varm dette opp til nesten kokepunkt.. , ved å smelte lit melk og sjokolade først slipper du det problemet du beskriver.. ,

8782807[/snapback]

Problemet er at jeg ikke kan bruke visp i kjelen min pågrunn av at den har et belegg på innsiden som vistnok det ikke er bra å få i seg hvis det skaller av. Husker ikke hva det heter. Men jeg kan ikke bruke metallgjenstander i den. Så da må jeg nok kanskje nøye meg med "sjokoladerusk" i kakaoen min..

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Du skal fylle kjelen med vann og legge en bolle oppi der igjenn når du smelter skjokolade, om du skjønner hva jeg mener...

...du skal altså sette den på plata med hele driten og koke som faen ;D

Lenke til kommentar
Problemet er at jeg ikke kan bruke visp i kjelen min pågrunn av at den har et belegg på innsiden som vistnok det ikke er bra å få i seg hvis det skaller av. Husker ikke hva det heter. Men jeg kan ikke bruke metallgjenstander i den.

8784286[/snapback]

Teflonbelegg? Bruk plast- eller treredskaper, så er saken biff.

Lenke til kommentar
Problemet er at jeg ikke kan bruke visp i kjelen min pågrunn av at den har et belegg på innsiden som vistnok det ikke er bra å få i seg hvis det skaller av. Husker ikke hva det heter. Men jeg kan ikke bruke metallgjenstander i den.

8784286[/snapback]

Teflonbelegg? Bruk plast- eller treredskaper, så er saken biff.

8785460[/snapback]

Ja jeg vet det. Men poenget var vel at jeg helst skulle bruke visp og jeg har ingen visp i plast. Hvis det fins i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...