1915 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 formaterte la inn xp pro ijen. instalerte noe drivere. reboota. så kommer det bluescreen etter xp boot screen. prøvde sikkerhetsmodus kom ikke noe lengre. boota xp plata og repair windows. nah hjalp ikke. resatte bios. hjalp ikke. hva gjør jeg nå da? :S Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 jeg fant ut why! jeg har 3 harddisker. og dene ene hadde jeg ubuntu på. og så skulle jeg formatere den så klikka pcn. jeg reboota. så kommer det bluescren. så jeg reboot og bota xp plata. men får heller ikke formatert den derfra. så jeg får ikke slådd på pcn når den hddn er kobla til. og jeg må jo få formatert den på et vis :S men hvordan? det går ikke i windows og ikke med å boote xp plate og formatere!? hva nå? :S takker for gode svar Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Tviler på at det er Windows som er problemet. Ligger nok heller i maskinvaren og/eller drivere. Ta ut harddisken du har Ubuntu på og sett den i en maskin som er ferdig oppsatt i Windows/Linux. Formater den til det filsystemet du trenger. Om du ikke kan dette må du bare ikke koble til harddisken mens du installerer Windows (om du da ikke skal installer Windows på den). Er vel noe som heter Knopix eller noe som kan formatere disken din i "dos" også. Men der har jeg lite erfaring. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det er kun 2-ting som får et moderne operativsystem som windows til å gå i sine respektive bluescreens: - Hardware - Drivere Grunnen til dette er at operativsystemet holder alltid kontroll på hva programmer gjør, slik at de i verste fall bare kan avslutte prosessen hvis noe går skeis. Med drivere derimot, må operativsystemet stole på at de gjør jobben sin, siden drivere ligger på et annet rettighetsnivå, og har dermed full kontroll på hardware og software. Dette kan være et hardware problem, hvis master/slave er satt feil, kan dette gjøre os-et særdeles ustabilt og upålitelig, og tilogmed bluescreen. Men det finnes en rekke partisjoneringsverktøy som kan formaterer disse uten at os-et er i gang (det finnes et gratis på sourceforge.net, men jeg husker ikke hva det het) partition magic er veldig vanlig i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå