HighTower Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 350K er ikke ille det da. Kollegaen min har samme utdannelse som meg og like lang jobberfaring innen denne bransjen. Forskjellen er at han har jobbet i bedriften i ca 1 år. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 forhandligner er alt. jeg har hatt bedre lønn enn de fleste av kolegaene, jeg har jobbet alt fra 6mnd til 1 år lengre enn dem. tjente ca 60 000k mer enn den som hadde ca samme ansvarsområde som meg, dette var også på 1-2 linje support, han hadde også bedre utdannelse enn meg. Forskjellen er kunnskaper og forhandlinger. jeg var(mener ikke å skryte men) den som hadde mest kunnskaper om det meste vi driftet, og løste ofte saker på 5 minutter som andre drev timer med, dermed best lønn. jeg hadde også en del krav under forhandlingene, men hadde også argumenter for å støtte kravene mine Lenke til kommentar
HighTower Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ja sant det. Viktig å være flink, og hard under forhandlinger. Må ikke undervurdere seg selv og sine kunnskaper. Spesielt i disse tider kan man få ganske god lønn. Er ikke mange ledige it folk ute. Jeg har fått en del skryt av både sjefen, og andre kollegaer som sier at jeg gjør en veldig god jobb og er kjapp og effektiv. Tar saker unna på minutter i stedet for dager. Viser også initiativ til å lære ting og har satt meg selv til å lære c# og .net. Kan ikke alle systemene enda, men kan det meste og løser 90% av sakene uten hjelp fra andre. Får forresten dekket 2000kr pr mnd til telefon regning, men ringer bare for ca 500kr i mnd, så vurderer å prøve å få det utbetalt i lønn i stedet. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 men det du bør er å nevne at du vet at andre som har jobbet der tjener 350, og du synes at du bør få ca det samme fordi bla bla bla I lønnsforhandlinger bør man aldri, aldri, aldri begrunne seg med "fordi andre tjener mer". Aldri. Det er det dummeste man kan gjøre etter min mening. Det din kompetanse og ditt arbeid man skal snakke om. Ikke andres. Mine 2 øre. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) nå sa jeg ikke akkurat at man skal begrunne det med "fordi andre tjener mer", det er som du sier, din kompetanse og ditt arbeid man betaler for. Hvis man jobber like bra og har like mye kompetanse som andre der bør lønnen være ca det samme. jeg sa også at man kan nevne det, ikke argumentere med det. edit: leif Endret 28. november 2007 av aklla Lenke til kommentar
alletiders Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hei har akkurat begynt i ny jobb, innen første linje support.Får ei månedslønning på kroner: 22500.men det er faste skifttillegg, som i snitt blir kroner 10.000 i løpet av en måned. så total lønning før skatt blir 32500 i snitt, er det bra betalt eller? trur det er ganske bra betalt. Hva er snitt lønn for førstelinjesupport i Norge forresten? rettet feil. Aner ikke, men jeg får 150 kr timer på førstelinjebrukerstøtte. Dog jobber jeg deltid, så har ikke noen faste tall på månedslønna. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 rettet feil. Aner ikke, men jeg får 150 kr timer på førstelinjebrukerstøtte. Dog jobber jeg deltid, så har ikke noen faste tall på månedslønna. Det vil tilsvare en årslønn på 277500 Så da vet du det Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Snakker vi om 32k utbetalt? Hvis nei, likevel ganske bra lønnsnivå på en sånn type stilling. "Hei har akkurat begynt i ny jobb, innen første linje support.Får ei månedslønning på kroner: 22500. men det er faste skifttillegg, som i snitt blir kroner 10.000 i løpet av en måned. så total lønning før skatt blir 32500 i snitt, er det bra betalt eller? trur det er ganske bra betalt. Hva er snitt lønn for førstelinjesupport i Norge forresten? rettet feil. " :O Lenke til kommentar
enator Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 fffffffffffffffffffUUUUUUUUUUUUUUUUUU people-..- heheh.. jeg jobber for et norskt firma som har callcenter i utlandet, sitter da som 1 linje og har en hel del mer ansvar enn det en 1 linje burde ha. og tjener 20500 euro i året.. dvs. - 163549.5 kr i året FØR skatt.. bah! 30,000 lapper HAH! Lenke til kommentar
alletiders Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 rettet feil.Aner ikke, men jeg får 150 kr timer på førstelinjebrukerstøtte. Dog jobber jeg deltid, så har ikke noen faste tall på månedslønna. Det vil tilsvare en årslønn på 277500 Så da vet du det Takk, godt noen har tålmodighet til matematikken Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Syntax Error! Endret 10. juli 2009 av vanedyret Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg vet tråden er eldgammel. Jeg fant den på google Jeg har søkt jobb som 1 linje support. Helpdeks internt i en bedrift. Og jeg lurer på om det er andre her som jobber med noe lignende? Hun jeg ringte (Manpower) sa at hun trodde lønna lå på ca 300 000 i året. Jeg har (snart:P) fagbrev som ikt-driftsoperatør, og lurte bare på om den lønna er ok. Med 36% skatt er det 16000 utbetalt hver måned. Syntes det hørtes veldig lite ut, egentlig.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hva kan du forvente som support da? Jeg jobber som IT-konsulent og har knapt 300.000 i året. Jeg har 3-årig høgskoleutdannelse. Tror du kan være godt fornøyd med den lønna der. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 jeg har rett og slett ikke peiling på hva jeg kan forvente meg. Det er det som er problemet Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Har du kun fagbrev bør du være veldig så fornøyd med å nå 300 000 uten noe særlig erfaring, og ikke minst er det tross alt også bare snakk om support. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hei har akkurat begynt i ny jobb, innen første linje support.Får ei månedslønning på kroner: 22500.men det er faste skifttillegg, som i snitt blir kroner 10.000 i løpet av en måned. så total lønning før skatt blir 32500 i snitt, er det bra betalt eller? trur det er ganske bra betalt. Hva er snitt lønn for førstelinjesupport i Norge forresten? rettet feil. Det er umulig å svare på snittlønnen for førstelinjesupport i norge, da det ikke er noen gjengs definisjon på kompetansekravet for å sitte på førstelinjesupport. En kan si en servicemedarbeider på telenor internettsupport er førstelinje, men denne personen har ikke nødvendigvis særlig med kompetanse for internettsystemene til telenor og bør lønnes deretter. Jeg har jobbet i noen store firmaer, og der kan førstelinjesupport anses som alt fra implementering, prosjektledelse (!), feilsøking, kundemøter mv. I disse firmaene sitter seniorkonsulenter og ingeniører på "førstelinjesupport", og det sier seg selv det bare er en betegnelse for første linje i deres virksomhet. Kan vel si jeg sitter på "førstelinje" nå, selv om jeg har tittel ingeniør og tjener 6-700 i året. Men nå sitter jeg ikke og jobber med kunder som har mistet ikonene sine, men det viser seg at bakgrunnsbildet av barnene har samme farge som ikonet. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hva er definisjonen på de ulike nivåene med support? Hvilken type support er IBAS? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 I bedriften jeg jobber i er begynnerlønna på Servicedesk 335'000 kr i året. Servicdesk har både ansatte med lang erfaring/utdannelse og folk uten relevant utdannelse. Lønna er ofte den samme når man begynner, og etter det første året pleier lønna å justeres etter prestasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå