stdhin Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Hei har akkurat begynt i ny jobb, innen første linje support.Får ei månedslønning på kroner: 22500. men det er faste skifttillegg, som i snitt blir kroner 10.000 i løpet av en måned. så total lønning før skatt blir 32500 i snitt, er det bra betalt eller? trur det er ganske bra betalt. Hva er snitt lønn for førstelinjesupport i Norge forresten? rettet feil. Endret 4. juni 2007 av stdhin Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Alder, erfaring og utdanning er også esseniell iforhold til lønnsnivå Lenke til kommentar
Oraklet Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Hei har akkurat begynt i ny jobb, innen første linje support.Får ei månedslønning på kroner: 22500.men det er faste skifttillegg, som i snitt blir kroner 10.000 i løpet av en måned. så total lønning før skatt blir 32500 i snitt, er det bra betalt eller? trur det er ganske bra betalt. Hva er snitt lønn for førstelinjesupport i Norge forresten? rettet feil. 8782165[/snapback] Jeg har ikke greie på lønnsnivået i Norge for denne yrkesgruppen. Jeg tror imidlertid, basert på erfaring med dette fra utlandet, at lønna er bra hvis du arbeider med standardprodukter. Jeg tenker da på Microsoft-nettverk, Ms Office, installasjon av drivere etc. Hvis du jobber med SQL, C+, Oracle eller lignede, så er det muligens ikke det, litt avhengig av nivå. Endret 5. juni 2007 av Oraklet Lenke til kommentar
Ace Ventura Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 hei...hvordan er første linje suport jobben egentlig? Er det slik at du sitter på telefon og svarer på spørsmålene eller? Tusen takk=) Lenke til kommentar
skromt Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 mmm for det meste, ofte mail og lignende. Noen ganger snakker man ikke med kunden i det hele tatt. Servicedesk pleier å ta seg av dette. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 er en ganske bra lønn det, spess for 1. linje support Lenke til kommentar
kurtegutt Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hei Hvor jobber du ? Jeg driver med samma support i sverige å har 15000SEK + bonus og overtids betaling Hvor i landet holder dere til Hvem har dere support for ? Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Det hørtes ut som en veldig godt betalt jobb. Gratulerer. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jobber du ublu tider eller med spesiell kompetanse? Det var vanvittig bra betalt for en jobb de fleste ser litt ned på. Førstelinje er litt for ofte entry-level med folk som sitter og leser opp fra en lapp uten videre kompetanse. Selve grunnlønna er ikke mye å skryte av, men med skifttillegget er ikke 32K brutto noe å kimse av. Lenke til kommentar
thekid Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Snakker vi om 32k utbetalt? Hvis nei, likevel ganske bra lønnsnivå på en sånn type stilling. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ett lite spørsmål: Heter stillingen "føste linjesupport", "førstelinje support", eller "førstelinjesupport" ? (Særskriving er forvirrende). (Har ikke hørt om stillingen før). Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 det er vel "Førstelinje support" Dette er pga du er support på første linje Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Regelen er at ord du uttaler i ett skal skrives som ett ord, da blir det "førstelinjesupport". Orddelingsfeil har smittet over på 80% av befolkningen... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Skal det være korrekt norsk, skal vel ikke ordet "support" brukes i det hele tatt? Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Hehe, det stemmer vel det. Skal vel egentlig være "støtte" eller "brukerstøtte". Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det er ofte stor forskjell i lønn når det gjelder support. Enkelte bedrifter tviholder på supportarbeiderne sine og lønner dem svært godt. Rett og slett fordi det er hovedsaklig 1.linje som faktisk prater direkte med kunden og dersom 1.linje hadde gått ut i streik hadde bedriften slitt noe voldsomt.. Dette er det mange arbeidsgivere som er klar over og gir dersom arbeiderne sine god lønn og goder. Mens hos andre bedrifter er det særdeles dårlig lønn fordi det er såpass lavt i rang. Akkurat det er helt latterlig og de fleste er faktisk underbetalt! Da kan man faktisk slå i bordet. Noe jeg har gjort. Jeg startet i 1.linje med en startlønn på 140,- timen. Relativt greit det tenkte jeg. Men så fikk jeg etterhvert mye større ansvar som f.eks aleneansvar for en egen kø (brukerstøtte) og at jeg i tillegg er onsite-teknikker ved andre lokasjoner. Derfor slo jeg i bordet og har nå gått opp fra 140,- i timen til 158,- i timen på 4 måneder. Synes det er ganske så bra! Spesielt med tanke på at jeg kun har fagbrev i IKT-Driftsfag og ikke en dag på høyskole. Noen kolleger jeg jobber med her har mange mange år på høyskole (bachelor, ingeniør osv) og har bare 165,- i timen. Derfor klager jeg ikke nå ihvertfall! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 en annen grunn er gjerne at de som sitter på første linje får store kunnskaper om systemene, og kan starte på drift/2-3linje uten større problemer men på jobb er alle med noe erfaring 1 og 2 linje, og man får sitt ansvarsområde, f.eks jeg har ansvar for citrix, internett, standard programmer(som office), SMS(enkel installasjon av programmer for brukeren), antivirus og litt til, husker ikke alt men så tjener alle ganske bra, tror alle tjener rundt 300k ett sted, +overtid og slikt da, og jobber ikke skift. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hadde sommerjobb som førstelinje brukerstøtte, og oppdaget det samme som du sier aklla. Kjempemange av de som jobbet på 2. og 3.linje hadde jobbet på førstelinjen i begynnelsen. Lenke til kommentar
HighTower Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg jobber på 2. linje support og har jobbet i bedrifte i 6 mnd 1. desember. Da er prøveperioden min over. Jeg har 310K i året, og ingen overtid (får avspassering) eller bonus som jeg vet om. Har ca et halvt år erfaring med support fra annen jobb, samt 4 år på bensinstasjon. Av utdanning har jeg 3 årig bachelor i IT (software utvikling) og ingen ekstra kurs eller sertifiseringer. Min tittel er 2. linje teknisk support, men er ikke begrenset til bare support. Jeg hjelper også driftsansvarlig når han trenger hjelp, og får andre oppgaver dyttet på meg, blant annet opprydding i database, samt programmerings prosjekter. Nå som prøve perioden min er over, og det er snart lønnsforhandlinger, hva kan jeg kreve, eller hva har andre i min posisjon? Tenkte på å kreve minst 350k, men fant ut at min kollega som har vært der i et år har den lønna. Kan jeg kreve mer enn 350k? Jeg viser stor interesse og initiativ til å gjøre ting. Jobber forøvrig i oslo Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 350 er mye å kreve på 2. linje support. men det du bør er å nevne at du vet at andre som har jobbet der tjener 350, og du synes at du bør få ca det samme fordi bla bla bla trolig havner du på mellom 335 og 345 ett sted, som er veldig god lønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå